کد خبر : 65603

مقایسه آلفا رومئو جولیتا و دی اس 3

مقایسه آلفا رومئو جولیتا و دی اس 3

مشخصات فنی دی اس 5 و آلفارومئو جولیتا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی دی اس ۵:

دی اس ۵، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ، کروز کنترل دارای محدود کننده‌ی سرعت ، سیستم پایش و هشدار نقاط کور ، سنسور باد تایر ، سنسور‌های پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب ، ترمز دستی الکترونیک اتوماتیک ، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک ، شوینده چراغ‌های جلو  اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به رینگ آلیاژی طرح الماس ۱۸ اینچ ، نوار‌های جانبی کروم ، لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم ، صندلی‌های جلو دارای گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی ، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سیستم ورود و استارت بدون سوییچ ، صفحه نمایش رنگی هدآپ ، سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

معرفی آلفارومئو جولیتا:

آلفارومئو جولیتا، خودرویی ساخت کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی ، ۶ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر ،  سیستم Microhybrid Start and Stop ، چراغ مه‌شکن جلو و عقب ، چراغ عقب LED ، شیشه بالابر one touch ، صندلی‌های تاشو ردیف عقب ، رینگ آلومینیومی ، ریموت کنترل ، صفحه نمایش اطلاعات خودرو ، روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن ، آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور ، آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما ، سنسور نور چراغ‌ها ، تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو ، سیستم Blue&Me ، فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی ، سنسور پارک ، تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو ، ۵ ستاره ایمنی ، کروز کنترل ، رینگ ۱۸ اینچی به صورت سفارشی ، صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی است.

مقایسه دی اس 5 با آلفارومئو جولیتا + مشخصات فنی

خودرو
دی اس 5 آلفارومئو جولیتا
کشور سازنده
فرانسه ایتالیا
سال (طراحی)
2016 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1598سی سی 1368سی سی
حداکثر قدرت
165 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 5 دنده دستی ، 6 دنده اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
9.7 ثانیه 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت
209 کیلومتر در ساعت 218 کیلومتر در ساعت
وزن
1495 کیلوگرم 1310 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4529 طول ، 1872 عرض ، 1504 ارتفاع 4351 طول ، 1798 عرض ، 1465 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2729 میلیمتر 2634 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9.9 لیتر در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
5.6 لیتر در هر صد کیلومتر 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
استاندارد امنیت
Euroncap 5 EuroNCAP 5
میزان تولید CO2
165 گرم در هر کیلومتر 134 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، ESP ، EBD ، EBA ، ASR سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E،Q2، PreFill و AFS می‌باشد ، DSC ، Hill Holder
کیسه هوا
ایربگ های راننده ، سرنشین جلو ، جانبی صندلی های جلو و پرده ای کیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده‌ای ، مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
پنل سیستم صوتی لمسی 7 رنگ با قابلیت های پخش رادیو، سی دی، بلوتوث هندزفری سیستم صوتی Hi،Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی) ، بلوتوث ، قابلیت پخش CD و MP3 ، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها