کد خبر : 64654

یک رقابت کلاسیک | هیوندای النترا بخریم یا کیا سراتو؟

یک رقابت کلاسیک | هیوندای النترا بخریم یا کیا سراتو؟

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو و هیوندا النترا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا سراتو  با رنو اسکالا است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی کیا سراتو:

کیا سراتو، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۲ لیتر است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) ، شیشه‌های ضد اشعه ، پشت آمپر فلورسنتی ، سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها ، سنسور پارک عقب با نمایشگر ، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر ، شیشه‌ها و آینه‌های برقی ، قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

معرفی هیوندا النترا:

هیوندا النترا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکاراستفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی ، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، سیستم تشخیص نقطه کور ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS ، کروز کنترل ، سیستم کمکی پارک جلو و عقب ، دوربین عقب ، سیستم ورود بدون کلید ، سانروف ، قابلیت نوع انتخاب رانندگی DMS ، آینه وسط الکتروکرومیک ، روکش چرمی صندلی‌ها ، حافظه صندلی راننده ، سردکن صندلی جلو ، تهویه مطبوع دوگانه ، سنسور نور ، چراغ مخصوص روز ، سنسور باران اشاره کرد.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

خودرو
کیا سراتو هیوندا النترا
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2010 2017
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1998سی سی 1999سی سی
حداکثر قدرت
154 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه 152 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
195 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه 179 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
10 ثانیه 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت
197 کیلومتر در ساعت 202 کیلومتر در ساعت
وزن
1350 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4529 طول ، 1775 عرض ، 1461 ارتفاع 4569 طول ، 1801 عرض ، 1450 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2649 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9 لیتر در هر صد کیلومتر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
8 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
52 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 6
ترمز و پایداری
ABS ، EBD ، BAS ، ESC ترمزهای دیسکی جلو و عقب ، ABS ، ESC ، EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای ، مجموعا 6 کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده ای ، کیسه هوای زانویی
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 ، رابط USB و iPod سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر 5 اینچی ، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان ، 6 بلندگو ، ساب ووفر

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها