کد خبر : 6446

اولین ملاقات با ب ام سری 3 مدل 2019

اولین ملاقات با ب ام سری 3 مدل 2019

در چهار دهه گذشته، بخش اسپرت بی ام و فشارهای زیادی را به منظور ارتقای دائمی محصولات خود به عنوان تولیداتی شاخص و محبوب، متحمل شده است.

به گزارش خودروتک، همزمان با وارد شدن نسل ششم بی ام و سری 3 در ماه مارس، طرفداران این مدل با محصولی جادارتر، سریعتر، استادانه‌تر و عملگراتر مواجه خواهند شد.

ب ام و سری3 2019

خودروی بی ام و سری 3 مدل 2019 از نظر ابعادی، معادل 1.6 اینچ فاصله محوری بیشتر و 2.6 اینچ طول کلی بیشتری دارد که با این تفاسیر، از دایره تعریف سدان‌های اسپرت کامپکت خارج می‌شود.

همچنین فاصله محوری زیادتر به معنای افزایش فضا در صندلی‌های ردیف دوم است که منجر به ایجاد مکانی مناسب برای افراد با قد بیش از 190 سانتی متر خواهد شد.

ب ام و سری3 2019

پیشرانه به کار رفته در 330i جدید،  همان نمونه دو لتیری، تویین اسکرول، تک توربوی قبل است که البته قدرت آن به میزان 7 اسب‌بخار (حداکثر تا 255 واحد) و 50 نیوتن‌متر (حداکثر تا 400 واحد) افزایش نشان می‌دهد.

بی ام و ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو معادل 5.6 ثانیه (5.3 ثانیه برای نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک) است.

ب ام و سری3 2019

به لطف استفاده بیشتر از متریال آلومینیومی و فولاد تنش بالا در ساختار بدنه و شاسی، وزن بی ام و سری 3 آی مدل 2019 در حدود 55 کیلوگرم سبک‌تر از قبل خواهد بود.

پیشرانه چهار سیلندر توربو هنوز هم شامل سیستم تزریق مستقیم سوخت، والو لیفت (valve lift) متغیر و تایمینگ متغیر میل سوپاپ بوده با این تفاوت که فشار سوخت از 2900 به 5100psi افزایش یافته است.

ب ام و سری3 2019

همچنین از یک سیستم خنک کننده اسپلیت که به طور جداگانه سرسیلندر و بلوک سیلندر را خنک می‌کند، در این خودرو بهره گرفته شده و سامانه اگزوز دوگانه نیز به صورت استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است. ضمنا بی ام و ادعا می‌کند که مصرف سوخت پیشرانه بهینه‌تر از قبل شده است.

ب ام و سری3 2019

مدل 340i نیز که در تابستان 2019 وارد بازار خواهد شد، به یک پیشرانه 3 لیتری تویین اسکرول تک توربو مجهز خواهد بود که توان آن به 382 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر می‎‌رسد. شتاب مدل مذکور احتمالا معادل 4.2 ثانیه خواهد بود.

همچنین 330e پلاگین هیبرید نیز تابستان 2019 از راه خواهد رسید که شتاب صفر تا صد آن معادل ۶ ثانیه و رنج حرکتی الکتریکی آن نیز به 60 کیلومتر می‌رسد.

ب ام و سری3 2019

طراح فضای داخلی بی ام و آقای «برونو آماتینو»  در مورد کابین بی ام و سری 3 مدل 2019 عنوان می‌دارد که آنها سعی داشتند تا سبکی تحول گرایانه و متمایز را در کابین سری3 جدید پیاده نمایند، چنان‌که در خور مقام نسل جدید این خودرو باشد.

در مورد طراحی فضای خارجی نیز به طور واضح با محصولی مواجه هستیم که شاخصه‌های اصلی بی ام و را در خود جای داده است.

جلو پنجره کلیوی حالتی زاویه دارتر به خود گرفته و کاسه چراغ‌های شکاف‌دار جلو نیز حاوی لامپ‌های لیزری هستند که قادر به روشن کردن مسافتی به طول 6 برابر یک زمین فوتبال هستند.

ب ام و سری3 2019

به طور کلی سبک طراحی ظاهری بی ام و سری 3 آی به گونه‌ای شکل گرفته که بر ویژگی‌های عملکردی و پرفورمنس آن تأکید شده باشد.

فضای داخلی کابین به‌طرز دراماتیکی تغییرات بیشتری را به خود دیده است. داشبورد جمع و جور خودرو از مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده است.

سطوح چرمی و آلومینیومی کابین در حد یک خودروی پرچمدار ظاهر شده‌اند. سانروف نیز به میزان 4 اینچ ازدیاد طول داشته است.

پنل کیلومتر شمار 8.8 اینچی نسبت به قبل بزرگتر شده و با صفحه نمایشگر مرکزی در یک راستا قرار دارد تا به قول بی ام و، افق وسیعی‌ای از اطلاعات را ارائه دهند.

پنل تعویض دنده نسبت به قبل کمی رو به عقب متمایل شده و دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی به اطراف آن اضافه شده‌اند که اصلا نمی‌توان با لمس کردن فهمید که دست‌ بر روی چه دکمه‌ای قرار دارد؛ بنابراین برای فشردن دکمه مورد نظر باید حتما نگاهتان را از جاده بدزدید که این کار قطعا چندان ایمن نخواهد بود.

ب ام و سری3 2019

حین حرکت، این خودرو عیوب جاده را بسیار پر افاده و با تکبر پشت سر گذاشته و محلی از اعراب برایشان قائل نیست.

با این وجود، اگرچه نسخه ام اسپرت دارای یک سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر با کمک‌فنرهای تنظیم‌پذیر الکترونیکی است اما هنگام عبور از روی برآمدگی‌های تیز و دست اندازهای بزرگ، اتاق خودرو با تکان همراه می‌شود. مقدار این تکان‌ها در وضعیت اسپرت افزایش می یابد.

ب ام و سری3 2019

پایداری و صلبیت شاسی بی ام و سری 3 آی مدل 2019 بیشتر از قبل شده است چرا که عرض آن در جلو و عقب با افزایش روبروست.

فرمان برقی حساس به سرعت، دقیق‌تر عمل می‌کند و سبکی تصنعی مدل قبلی را ندارد؛ اگر چه نوعی حس ابهام برانگیز نیز در غربیلک فرمان، حین گردش به اندازه ۵ تا ۱۰ درجه در ذهن راننده پدید می‌آید.

ب ام و سری3 2019

بی ام و ادعا می کند که توزیع وزنی 330i جدید به صورت 50/50 بوده و مرکز ثقل آن به میزان 0.4 اینچ کوتاه‌تر شده است. عملکرد پدال ترمز نیز در هر شرایطی اطمینان بخش به نظر می‌رسد.

ب ام و سری3 2019

سامانه کمکی فرماندهی صوتی، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سنسور باران، لامپ های LED، چراغ‌های خودکار، سامانه تلفن هندزفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل به همراه ترمز خودکار، ارتباط بلوتوث، USB، رینگ‌های آلیاژی 18اینچی و صندلی های تاشوی عقب، جزو امکانات استاندارد 330i هستند.

بی ام و سری 3

بی ام و تاکنون حدود 15.5 میلیون دستگاه سدان اسپرت لوکس در سراسر دنیا به فروش رسانده است  و مشتریان بی ام و در صورت مواجه شدن با این سری3 جدید، از اینکه عضوی از خانواده این برند مشهور آلمانی هستند به خود افتخار خواهند نمود.


منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها