کد خبر : 64167

جک J5 بخریم یا ام جی 350 ؟

جک J5 بخریم یا ام جی 350 ؟

مشخصات فنی خودرو ام‌جی 350 و جک J5 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام‌جی 350 با جک J5 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی ام‌جی ۳۵۰:

ام‌جی ۳۵۰، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، شیشه‌های رنگی ، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب ، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها (TPMS) ، فرمان هیدرولیک با قابلیت سفت شدن در سرعت بالا ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوای داخل کابین ، دارای سانروف دو حالته مجهز به سیستم بسته شدن خودکار بعد از پارک خودرو ، تنظیم الکترونیکی صندلی راننده در ۶ جهت ، سیستم تعلیق جلو H،bar,McPherson درعقب ، سیستم هشدار دهنده باز بودن کمربند‌های ایمنی جلو ، سیستم Over Drive جهت بهره وری کامل از گشتاور تولید شده توسط موتور اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به گیربکس ۴ دنده اتوماتیک مجهز به دکمه تغییر حالت گیربکس درشرایط مختلف (Multi Mode) ، طراحی به روز چراغ‌های سه بعدی عقب ، امکان دسترسی فضای صندوق از داخل کابین ، جا نمایی دریچه‌های سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب ، طراحی صندلی‌های تمام چرم بر اساس آرگونومی بدن انسان ، صندلی‌های عقب دارای ۳ پشت سری و تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکر بندی ۶:۴ است.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه بغل برقی دارای گرمکن ، قفل تاخیری در‌ها پس از حرکت ، تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاک کن‌ها (سنسور باران) ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی ، سیستم پارک کمکی مجهز به دوربین دید عقب و سنسور‌های صوتی ، باز شدن اتوماتیک در‌ها وقطع سیستم سوخت رسانی هنگام بروز حادثه ، تجهیز موتور به سیستم‌های VTI,Bi Thermostat جهت کاهش مصرف سوخت به میزان ۴ تا ۶ درصد اشاره کرد.

معرفی جک J۵:

جک J۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو 4 ، گیربکس 5 سرعته دستی ، رینگ 16 اینچی آلومینیومی ، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سیستم تهویه مطبوع خودکار ، دریچه کولر برای سرنشینان عقب ، گرمن شیشه عقب ، سنسور دنده عقب ، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان ، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب ، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو ، چراغ‌های عقب LED ، آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن اشاره کرد.

ام‌جی 350 ارزش خرید دارد یا جک J5؟ + مشخصات فنی

خودرو
ام‌جی 350 جک J5
کشور سازنده
چین چین
سال (طراحی)
2012 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1498سی سی 1499سی سی
حداکثر قدرت
107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 111 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
135 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 146 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده اتوماتیک 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
11 ثانیه 11.8 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1360 کیلوگرم 1315 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4521 طول ، 1788 عرض ، 1492 ارتفاع 4590 طول ، 1465 عرض ، 1465 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2650 میلیمتر 2710 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.4 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
دیسک ترمز خنک شونده چرخهای جلو و عقب مجهز به سیستم جداکننده لنت ها از دیسک (LDC) ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، ترمز ضد قفل ABS ، ترمز کمکی BA ، سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها CBC جلو دیسک دوجداره با قابلیت تهویه و خنک شونده ، ABS ، EBD
کیسه هوا
مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت حرکت خودرو ، سیستم صوتی مجهز به نرم افزار تبدیل متن به گفتار (TTS) و دارای حافظه مجازی جهت ، ذخیره موسیقی (قابل افزایش تا 512 مگابایت) ، بلوتوث جهت مکالمات تلفنی ، سیستم صوتی XBM مجهزبه 8 بلند گوی Hi،fi با قابلیت پخش MP3، WMA و DVD ، مجهز به سیستم ناوبری GPS و Navigation با صفحه نمایشگر اطلاعات 7HD قابلیت پخش MP3، CD و ورودی USB همراه با 4 بلندگو

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها