کد خبر : 63794

فیدلیتی بخریم یا جک S5؟

فیدلیتی بخریم یا جک S5؟

مشخصات فنی خودرو جک S5 فیس لیفت و فیدلیتی در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، جک S5 فیس لیفت با فیدلیتی است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی جک S۵ فیس لیفت:

جک S۵ فیس لیفت، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۸۵۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۱ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سانروف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ راهنما روی آینه، دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر)، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تنظیم ارتفاع صندلی راننده اشاره کرد.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به تظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو، قفل ایمنی کودک، مجهز به سیستم ISOFIX، سیستم ضد سرقت، اخطاردهنده فشار باد چرخ‌ها TPMS، فرمان برقی، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سنسور پارک جلو و عقب، کنسول جلو و عقبف شیشه Reflex، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل است.

معرفی فیدلیتی:

فیدلیتی، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

ا زجمله امکانات این خودرو می توان به سیستم فرمان برقی (EPS)، سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط (LDW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایر‌ها (TPMS)، صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم کن، پوشش صندلی‌ها چرمی، ۷ نفره، برف پاک کن با سنسور باران (Rain Sensor)، فرمان چرمی و مجهز به کلید‌های دسترسی به سیستم مولتی مدیا اشاره کرد.

جک S5 فیس لیفت بخریم یا فیدلیتی؟ + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه‌ای، جلوآمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال (TFT)، تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک و دوربین دنده عقب، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو (Auto Light)، سان روف پانوراما، سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو)، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow-me-home و درب صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع اشار کرد.

خودرو
جک S5 فیس لیفت فیدلیتی
کشور سازنده
چین چین
سال (طراحی)
2017 2018
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1499سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
174 اسب بخار در 4850 دور در دقیقه 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
251 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه شش سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1495 کیلوگرم 1575 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4430 طول - 1840 عرض - 1660 ارتفاع 4735 طول - 1900 عرض - 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2645 میلیمتر 2720 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
12 لیتر در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
Euro V (یورو 5) و مجهز به سیستم EOBD یورو 5
ترمز و پایداری
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) - سیستم ترمز ضد قفل ABS - سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - سیستم پایداری الکترونیکی ESC - سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC - سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC - ترمز پارک برقی EPB ABS - BA – EBD – EBA - سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC) - سیستم کنترل کشش (TCS) - سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC) – ترمز پارک برقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold)
کیسه هوا
کیسه هوا راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی جلو (4عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی
دوربین دنده عقب - سیستم پخش DVD با خروجی AUX و ورودی IPOD و USB - بلوتوث - دارای 6 بلندگو - کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان - خروجی پاور 12ولت آنتن شیشه ای صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه Bluetooth - قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (Mirror link) - 8 عدد بلندگو - خروجی USB - شارژ وایرلس تلفن همراه

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها