کد خبر : 61899

نیسان تینا بخریم یا میتسوبیشی لنسر؟

نیسان تینا بخریم یا میتسوبیشی لنسر؟

مشخصات فنی خودرو نیسان تینا و میتسوبیشی لنسر در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر  است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان تینا:

نیسان تینا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل سرعت، سانروف، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار، چراغ عقب LED، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینه‌های جانبی همراه با گرم کن، سیستم کنترل گشتاور، کروز کنترل، سنسور نور، روشن شدن خودرو بدون کلید، سنسور باران و سیستم کنترل گردش خودرو ASC اشاره کرد.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

معرفی میتسوبیشی لنسر:

میتسوبیشی لنسر، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور 4 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۹ لیتر است.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

این خودرو مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵ با فرمان الکتریکی (EPS) است. همچنین دارای تنظیم تلسکوپی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آئینه وسط شب و روز، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی، تنظیم برقی آئینه­ های جانبی، سیستم ورود بدون سوییچ (مجهز به ریموت کنترل)، شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، چراغ‌های جلو هالوژن، روشن و خاموش شدن چراغ‌های جلو متناسب با نور محیط (سنسور نور)، چراغ مه شکن جلو (نوع رفلکتور)، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی است.

مقایسه نیسان تینا با میتسوبیشی لنسر + مشخصات فنی

خودرو
نیسان تینا میتسوبیشی لنسر 1600 دنده‌ای
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2007 2008
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2496سی سی 1600سی سی
حداکثر قدرت
182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
228 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
9.6 ثانیه 10 ثانیه 
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت 191 کیلومتر در ساعت
وزن
1521 کیلوگرم 1260 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4850 طول - 1795 عرض - 1485 ارتفاع 4570 طول - 1760 عرض - 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2775 میلیمتر 2634 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.4 لیتر در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 59 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
ABS - EBD - BA - VDC سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات، سیستم تعلیق عقب اتصال چند گانه - ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - کنترل فعال پایداری (ASC) - کنترل کشش (TCL) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی 2 عدد جلو راننده و سرنشین جلو 2 عدد ایربگ جانبی 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد ایربگ زانویی راننده
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD - مجهز به 6 اسپیکر - مجهز به چنجر 6 تایی رادیو FM/MW4 - قابلیت پخش MP3 و CD - مجهز به 4 اسپیکر و 2 تیوتر - قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان - پورت AUX

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها