کد خبر : 61861

بررسی مشخصات و فناوری های ایمنی هوندا سیویک 2022

بررسی مشخصات و فناوری های ایمنی هوندا سیویک 2022

"Honda Sensing" به مجموعه‌ای از تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی شرکت هوندا تلقی می‌شود که در نسخه جدید، قابلیت‌های بسیار جذابی از جمله اتصال بی‌سیم برای سامانه‌های "Android Auto" یا "Apple CarPlay" به آن اضافه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، "Honda Sensing" به مجموعه‌ای از تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی شرکت هوندا تلقی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها سیستم ترمز اتومات و کاهش تصادف به همراه پیش‌بینی و هشدار تصادف در جلو، دستیار حفظ لاین، کاهش انحراف از مسیر، هشدار انحراف از لاین و کروز کنترل انطباقی و ... است.

این سیستم تحت عنوان سِنسینگ، یک آپشن قابل خرید بر روی محصولات هوندا است. اما آنچه قرار است اتفاق بیافتد پیاده‌سازی این تجهیزات به صورت پیش‌فرض بر روی همه محصولات شرکت هوندا است که در 4 سال آینده لازم به پرداخت بهای اضافه برای آن‌ها نخواهد بود.

در "سیویک 2022" شرکت هوندا، یک سیستم کمک راننده پیشرفته به آن اضافه شده است که قادر به خواندن و تجزیه و تحلیل علائم راهنمایی و رانندگی است؛ از دیگر نکات برجسته این مدل اصلاح شده می‌توان به تغییر فناوری کمک راننده آن اشاره کرد که با شروع مدل 2019 در تمام سطوح این استاندارد به آن اضافه شده است. نسخه به‌روز شده "هوندا سنسینگ" دارای دوربینی با میدان دید گسترده‌تر، نرم‌افزار بهتر و پردازنده قدرتمندتر است.

"سیویک" محصولی از کمپانی هوندا است که از سال 1972 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در کلاس‌های مختلفی شامل "سدان"، "کوپه فست بک"، "هاچ بک"، "استیشن واگن"، "کوپه" و "لیفت بک" ارائه شده است؛ نخستین نسل سیویک در سال 1972، نسل دوم در 1979، نسل سوم 1983، نسل چهارم 1978، نسل پنجم 1991، نسل ششم 1995، نسل هفتم 2000، نسل هشتم 2005، نسل نهم 2011، نسل دهم 2015 و نسل یازدهم از 2021 روی خط تولید قرار گرفته است.

در نسخه جدید،‌ توانایی شناسایی سریع‌تر و دقیق‌تر عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و سایر وسایل نقلیه اضافه شده است. در این نسخه، قادر خواهید بود علائم راهنمایی و رانندگی را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعات آنها دقیقاً به راننده منتقل خواهد شد؛ از هشت سنسور برای کمک به کارایی بهتر کنترل ترمز و جلوگیری از اشتباهات احتمالی در حرکت رو به جلو و عقب در این نسخه استفاده شده است و همچنین نخستین خودروی هوندا خواهد بود که با کیسه‌های هوای طراحی شده جدید، از ضربه مغزی راننده یا مسافر در هنگام برخورد، از زوایای مختلف به کمک خواهد آمد.

در این نسخه صفحه نمایش لمسی رنگی جدید که قبلاً در مدل‌هایی مانند آکورد دیده شده بود، ارتقا یافته است. هوندا به طور استاندارد سیستم چند رسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی همراه با سامانه‌های Apple CarPlay و Android Auto را برای آکورد هیبریدی 2021 در نظر گرفته است و  تمامی نسخه‌های آکورد 2021 دارای هشدار بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب بوده و در نسخه‌های مجهزتر سامانه کنترل ترمز در سرعت‌های پایین و دو خروجی USB از نوع 2.5 ولتی در دسترس است.

در مدل‌ جدید، این آپشن‌ها ارتقا یافته است و نسخه Touring همچنین دارای سیستم صوتی Bose ، شارژ بی‌سیم Qi و قابلیت اتصال بی‌سیم برای سامانه‌های Android Auto یا Apple CarPlay است . آلایندگی 50 درصد خودروهای BMW تا سال 2030 به صفر می‌رسد!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها