کد خبر : 61851

مقایسه هیوندای i10 و رنو سیمبل | تصاویر

مقایسه هیوندای i10 و رنو سیمبل | تصاویر

مشخصات فنی خودرو هیوندای i10 و رنو سیمبل در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای i10 با رنو سیمبل است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای i۱۰:

هیوندای i۱۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۴۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی، فرمان برقی (MDPS)، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، چراغ روشنایی روز (Day Light) و تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

معرفی رنو سیمبل:

رنو سیمبل، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به تنظیم کننده عمودی صندلی رانند، برف پاک کن تناوبی، گل پخش کن، آیینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک،  ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آیینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات،  صفحه نمایش دمای بیرون، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع خودکار، چراغ مخصوص روز اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای i10 رنو سیمبل
کشور سازنده
کره جنوبی فرانسه
سال (طراحی)
2017 2013
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1248سی سی 1598سی سی
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 سرعته خودکار تیپ ترونیک 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
13.8 ثانیه 10.1 ثانیه
حداکثر سرعت
166 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1046 کیلوگرم 1081 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3665 طول - 1660 عرض - 1500 ارتفاع 4348 طول - 1733 عرض - 2634 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2385 میلیمتر 2634 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.2 لیتر در هر صد کیلومتر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
40 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – ABS – EBD - سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا) کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
دارای 4 بلندگو - سیستم پخش MP3 - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان کنترل سیستم صوتی کنار فرمان – مانیتور 7 اینچی (نمونه کامل تر)

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها