کد خبر : 61603

بررسی مشخصات جنسیس G80 برقی

بررسی مشخصات جنسیس G80 برقی

شرکت خودروسازی جنسیس، برند لوکس گروه هیوندای موتور به تازگی نسخه الکتریکی سالن G80 پرچمدار خود را معرفی و تصاویر و جزئیات فنی آن را منتشر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، نام برند جنسیس برای طرفداران خودروهای ساخت کره جنوبی، نامی شناخته شده و محبوب است و نمونه جدید Electrified G80 اولین خودروی الکتریکی این برند محسوب می شود که به تازگی در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است.

این محصول در کنار مدل G80 با سوخت متعارف بنزینی، کراس اوور GV70 و SUV بزرگ GV80 به فروش خواهد رسید.

البته هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است که آیا Electrified G80 از جمله مدل هایی است که جنسیس در زمان عرضه آن را در بازارهای جهانی ارائه کرده یا در ابتدا فقط در بازار داخلی از آن بهره می برد ولی جزئیات بیشتر از مشخصات جهانی این برند در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

این نسخه سالن جنسیس از لحاظ ظاهری با G80 استاندارد مشابه است که یک سال ارائه شده بود و  صرف نظر از اضافه شدن جلوپنجره مشبک بسته و سپر سفارشی جلو، سایر بخش های ظاهری این نمونه ها با هم مشابه هستند.

 این طراحی باعث شده تا تمرکز برتر جنسیس در بخش های داخلی شده و این خودرو با یک صفحه نمایش سرگرمی و مانیتور گسترده داشبورد ، صفحه کنترل مدرن و استفاده زیاد از چرم در تو دوزی، فضایی مدرن و در عین حال راحت و آرامش بخش برای سرنشینان ایجاد کند.

پیشرانه دو موتوره الکتریکی و چهار چرخ محرک عملکردی هم تراز با خودروهای الکتریکی سفارش داده شده جدید از نمونه های هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6 را ارائه می دهد. ویژگی های اصلی این خودرو شامل یک سیستم شارژ ۸۰۰ ولت است که امکان شارژ تا ۳۵۰ کیلووات را فراهم می کند.

موتورهای دوقلوی G80 قادر به تولید ۳۶۵ اسب بخار نیرو بوده که در حالت رانندگی اسپورت می تواند صفر تا صد کیلومتر را در ۴ ثانیه و ۹ صدم ثانیه  طی کند. البته ابعاد و اندازه باتری های مورد استفاده در مدل الکتریکی جنسیس هنوز تأیید نشده است ، اما گفته می شود Electrified G80 در آزمایش های NEDC توانست با یکبار شارژ کامل  توانست بیش از ۵۰۰ کلیومتر طی کند.

Electrified G80 همچنین دارای سیستم ویژه ای با عنوان Active Noise Control-Road (ANC-R) است که با استفاده از مجموعه ای از حسگرها و میکروفون ها صدای جاده را در کابین تجزیه و تحلیل کرده و با ایجاد صداهایی در فاز مخالف، آن ها را خنثی می کند تا هیچ صدای مزاحمی در کابین شنیده نشود.

علاوه بر این ، سیستم تعلیق متناسب با سطح جاده با استفاده از یک دوربین جلو در ترکیب با سیستم نشستن سرنشینان تنظیم می شود تا  تجربه رانندگی بهینه  را ارائه دهد.

انتظار می رود تجهیزات مختلفی از جمله صفحه خورشیدی تعبیه شده در سقف و مواد داخلی بازیافتی از ویژگی های اصلی خط تولید محصول جدید جنسیس باشد که این خودرو را در زمره خودروهای دوستدار محیط زیست قرار می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها