کد خبر : 61513

هنسی ونوم F5 | قاتل بوگاتی

هنسی ونوم F5 | قاتل بوگاتی

F۵ با استفاده از تنها نیمی از قدرت خروجی نهایی ۱۸۱۷ اسب بخاری V-۸ خود، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کرده است.

به گزارش  خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی هنسی گفته بود که Venom F۵ با رسیدن به 498 کیلومتر بر ساعت، از رکورد سریعترین خودرو تولیدی در جهان یعنی بوگاتی شیرون پیشی خواهد گرفت. این شرکت ادعا کرده که Venom F۵با استفاده از موتور V-۸ توئین توربوی می تواند قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار را تولید کند.

مهندس ارشد این خودروسازی گفت پیشرفت در تولید این خودرو خوب به نظر می‌رسد، اما این شرکت در تلاش است تا آن را به یک اتومبیل با عملکرد بهتر و بالاتر از سرعت تبدیل کند.

قبلاً مطالب زیادی در خصوص این خودرو که جزو سریعترین خودروها به شمار می رود، گفته شده است.  با فرض اینکه هنسی موفق به شکست کورد 500 کیلومتر در ساعت بوگاتی Chiron شده است، اما  شرکت تگزاس اعلام کرده است که F۵ در حین آزمایش از مرز 321 کیلومتر در ساعت عبور کرده است و ۶.۶ لیتری توئین توربوشارژ V-۸ خود تنها نیمی از خروجی ۱۸۱۷ اسب بخاری را تولید می‌کند.

کار توسعه آن هم در مقر مرکزی Hennessey در تگزاس و هم در باند پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در آرکانزاس انجام شده است. سال گذشته جان هنسی گفت که F۵ حداکثر سرعت را در باند 5.1 کیلومتر مرکز فضایی کندی ناسا و همچنین در جاده‌های عمومی انجام می‌دهد، اگر این مدت طولانی برای تأیید حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت باشد.

اینریسی گفت: مطمئناً، ما روی حداکثر سرعت تمرکز کرده و در پیست اتومبیلرانی سریع‌ترین هستیم، اما همچنین کل تعادل را نیز بررسی می‌کنیم. اگر فقط به حداکثر سرعت نگاه کنید، قرار نیست اتومبیلی بسازید که توانایی رانندگی روزمره را داشته باشد.

هنگامی که از او خواسته شد رقیبی را معرفی کند، هاینری گفت: مطمئناً، ما می‌خواهیم اتومبیلی بسازیم که بتوان آن را با بوگاتی یا کونیگسگ مقایسه کرد، اما این مقایسه فقط در سرعت بالا نیست.

هاینریسی پیش از این رئیس توسعه شورولت کوروت بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها