کد خبر : 61467

آشنایی با هونگچی S9 | اولین ابر خودروی چینی با 1400 اسب بخار قدرت

آشنایی با هونگچی S9 | اولین ابر خودروی چینی با 1400 اسب بخار قدرت

شرکت خودروسازی First Automobile Works چین به‌تازگی از یک خودروی هیبریدی به نام Hongqi S9 پرده برداشت.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودرویی که به عنوان اولین محصول از پروژه Belt and Road دولت چین به حساب می‌آید و از آن به عنوان آغازگر فصلی جدید در صنعت خوودروسازی چین یاد می‌شود.

در خصوص ای ابرخودرو باید گفت که Hongqi S9 از توان 1400 اسب بخار بهره می‌برد و با همکاری شرکت ایتالیایی Silk EV طراحی و تولید شده است.

اگرچه اطلاعات اولیه این خودرو در ماه فوریه ارائه شد، اما این دو شرکت تصمیم گرفتند تا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 رسما از این محصول رونمایی و برخی از مشخصات آن را اعلام کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، تنها 99 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و سفارش خرید آن نیز اخیرا آغاز شده است.

از جذابیت‌های این خودرو می‌توان به این نکته اشاره کرد که توسط طراحی معروف صنعت خودروسازی یعنی والتر داسیلوا طراحی شده است. کسی که سابقه طراحی خودروهایی آلفا رومئو، آئودی، فولکس واگن و لامبورگینی را در کارنامه دارد.

اگرچه هنوز جزییات زیادی از این خودرو اعلام نشده، اما در گزارش‌ها آمده که Hongqi S9 می‌تواند ظرف مدت زمان 1.9 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو برابر با 402 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

زیر کاپوت Hongqi S9 از یک سیستم پلاگین هیبریدی با پیشرانه V8 از نوع احتراقی استفاده است. گفته می‌شود که اولین دستگاه‌ها از این خودرو در سال 2022 وارد بازار خواهند شد و قرار است تا سال 2030، حدود یک میلیون دستگاه از Hongqi S9 برای فروش عرضه شود.

 
 
 
 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها