کد خبر : 61348

هیوندای i40 بخریم یا تویوتا آریون؟

هیوندای i40 بخریم یا تویوتا آریون؟

مشخصات فنی خودرو هیوندای i40 و تویوتا آریون در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای i40 با تویوتا آریون است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای i۴۰:

هیوندای i۴۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به آینه الکترو کرماتیک به همراه نمایشگر دوربین عقب، امکان تعویض دنده از روی فرمان، سقف پانوراما، IMS و تنظیمات صندلی در ۱۰ جهت، سیستم تهویه صندلی، سیستم AFLS ، نمایشگر سوپرویژن ۴.۲ اینچی و صفحه نمایش رنگی TFT، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ‌های جلو و عقب LED،  دکمه استارت خودرو،  سنسور پارک در جلو و عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

معرفی تویوتا آریون:

تویوتا آریون، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۴۵۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۳۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم، سیستم تهویه با دریچه‌های مخصوص سرنشینان عقب، آنتن مخفی در شیشه عقب،  سیستم کنترل خودکار روشن و خاموش شدن چراغ‌ها، کیت تلفن با بلوتوث، سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص، دستگیره‌های درب‌ها و درب صندوق عقب با روکش کرومی،  سپر‌ها و آینه‌های بغل برقی همرنگ بدنه همراه با چراغ راهنما اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i40 با تویوتا آریون+ مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان کروز کنترل،  اگزوز دوتایی،  استاندارد یورو ۴، کف‌پوش، چراغ مه‌شکن، سیستم قطع سوخت در اثر ضربات ناشی از تصادف،  سیستم ورود بدون کلید با دربازکن صندوق، دکمه فعال سازی آژیر و دکمه استارت، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو،  صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن کامل با زیر دستی،  فرمان هیدرولیک تاشو و تلسکوپی با دکمه‌های کنترل MID و کنترل سیستم پخش صوت اشاره کرد.

 

خودرو
هیوندای i40 تویوتا آریون
کشور سازنده
کره جنوبی ژاپن
سال (طراحی)
2011 2009
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
1999سی سی 3456سی سی
حداکثر قدرت
178 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
213 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه 336 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار 6 دنده اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
10.8 ثانیه 7.4 ثانیه
حداکثر سرعت
211 کیلومتر در ساعت 228 کیلومتر در ساعت
وزن
1513 کیلوگرم 1625 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4740 طول - 1816 عرض - 1471 ارتفاع 4825 طول - 1820 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2771 میلیمتر 2774 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 70 لیتر
ترمز و پایداری
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC – سیستم کمکی ترمز BAS – سیستم کمکی کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC – ABS - EBD ABI - ABS - EBD - BA - VSC - TRC
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – 2 عدد جانبی – 2 عدد جانبی برای ردیف عقب – 2 عدد پرده ای و یک عدد زانویی مجموعاً 9 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
ورودی USB و AUX – سیستم صوتی Infinity CD & MP3 Player با 6 اسپیکر

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها