کد خبر : 61307

نگاهی به قابلیت های حیرت انگیز مرسدس بنز EQS

نگاهی به قابلیت های حیرت انگیز مرسدس بنز EQS

EQS اولین خودرو الکتریکی اختصاصی مرسدس بنز دارای بزرگترین صفحه نمایش اتومبیل در جهان (۵۶ اینچ) است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  EQS اولین خودرو الکتریکی اختصاصی مرسدس بنز و عضو جدیدی از خانواده کلاس S است. انواع تک موتوره (چرخ عقب) و دو موتوره (چهار چرخ متحرک) در دسترس هستند که از ۳۲۹ تا ۵۱۶ اسب بخار قدرت دارند.

 آنچه که خودروساز ادعا می‌کند کمترین ضریب درگ (۰.۲۰) و بزرگترین صفحه نمایش اتومبیل در جهان (۵۶ اینچ) بوده توانایی تولید ۵۱۶ اسب بخار قدرت را دارد. EQS با الهام از کانسپت F۰۱۵، هدف قرار دادن مهر مرسدس در بخش وسایل نقلیه الکتریکی است.

EQS در دو نسخه در دسترس خواهد بود. EQS۴۵۰ + چرخ دنده عقب که ۳۲۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و EQS۵۸۰، ۴Matic چهار چرخ متحرک با دو موتور و ۵۱۶ اسب بخار قدرت دارد.

فروش هر دو پاییز امسال انجام می‌شود. هر دو مدل از سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​و فرمان چهار چرخ و همچنین بسته کامل کمک راننده مرسدس، سانروف پانوراما و انبوهی از ویژگی‌های فنی شامل جدیدترین سیستم سرگرمی MBUX، صدای سه بعدی Burmester، اتصال تلفن هوشمند بی سیم و شارژ، و شش پورت USB-C را داراست.

هر آنچه نیاز است از جدیدترین خودرو تمام الکتریکی مرسدس بدانید

ستاره نمایش داخلی EQS، با نام Hyperscreen اختیاری است. "گوردن واگنر" رئیس طراحی مرسدس بنز گفت: آنچه باعث انقلاب در صنعت خودرو شده است، استفاده از صفحه نمایشی است که سراسر داشبورد را به خود اختصاص داده است، قبل از آن، این باعث می‌شود که هر چیز دیگری قدیمی به نظر برسد. 

هر آنچه نیاز است از جدیدترین خودرو تمام الکتریکی مرسدس بدانید

هایپر اسکرین، کل داشبورد را پوشانده و دارای سه نمایشگر در داخل است. صفحه پانل ابزار یک نمایشگر LCD استاندارد است، در حالی که نمایشگر‌های مرکزی و سرنشین OLED، برای روشنایی و کنتراست بیشتر هستند. صفحه جدید با طرح جدید "Zero Layer" برای رابط کاربری MBUX ترکیب می‌شود.

هر آنچه نیاز است از جدیدترین خودرو تمام الکتریکی مرسدس بدانید

 اگر کادر گزینه Hyperscreen را علامت نزنید، یک صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی جهت دار عمودی دریافت خواهید کرد که در جلوی داشبورد به سبک تبلت نصب شده است.

نیروگاه ۴۰۰ ولتی EQS توسط یک باتری کم کبالت (حدود ۱۰ درصد) با ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده تولید می‌شود که در داخل امکان تولید WLTP را فراهم می‌کند.مرسدس می‌گوید ضریب کشش ۰.۲۰ EQS (Cd) کمترین میزان در بین اتومبیل‌های تولیدی است که بخشی از آن را می‌توان با طراحی خارجی One-Bow و همچنین با توجه گسترده به جزئیات در قسمت بیرونی، از جمله تلاش ویژه برای صاف کردن بدنه و همچنین یک طراحی بهینه و عقب و اسپویلر‌های چرخ جلو و عقب به صورت پیکان خاص دید.

هر آنچه نیاز است از جدیدترین خودرو تمام الکتریکی مرسدس بدانید

مرسدس همچنین می‌فهمد که مشتریان EQS بیش از تجمل و راحتی شخصی آن‌ها نگران هستند. بر این اساس، ۱۷۶ پوند از وزن محدود EQS از مواد صرفه جویی در منابع مانند پلاستیک بازیافتی، نخ بازیافتی و آلومینیوم پایدار تشکیل شده است. EQS در کارخانه مرسدس بنز ۵۶ در Sindelfingen، آلمان ساخته شده است، که به لطف آرایه انرژی خورشیدی تولید خنثی کربن را ارائه می‌دهد و همچنین دارای بازیافت آب باران و بتن بازیافتی در نمای ساختمان است.

به دنبال اطلاعات رسمی قیمت باشید تا نزدیک به پرتاب خودرو در پاییز ۲۰۲۱ منتشر شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها