کد خبر : 60779

هیوندای سوناتا LF بخریم یا توسان TL؟

هیوندای سوناتا LF بخریم یا توسان TL؟

مشخصات فنی خودرو هیوندای توسان TL و هیوندای سوناتا LF در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای توسان TL:

هیوندای توسان TL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو میتوان به گرمکن فرمان، سنسور نور، کلید استارت، گرم کن و سرد کن صندلی، ترمز پارک الکترونیکی، یخچال، سانروف پانوراما، آینه الکتروکرومیک (EMC)، صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی ۴.۲ اینچی، باله عقب مجهز به چراغ ترمز، چراغ‌های عقب LED ترکیبی، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ‌های مه شکن اشاره کرد.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

معرفی هیوندای سوناتا LF:

هیوندای سوناتا LF، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو میتوان به رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی به صورت استاندارد و ۱۷ و یا ۱۸ اینچی به صورت سفارشی، سیستم تشخیص نقطه کور BSD، سیستم روشن شدن سمت جاده در هنگام پیچ SBL، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم هوشمند باز شدن درب صندوق عقب (با در دست داشتن کلید و ایستادن به مدت ۳ ثانیه در کنار صندوق عقب، درب صندوق به صورت خودکار باز می‌شود) اشاره کرد.

مقایسه هیوندای توسان TL با هیوندای سوناتا LF + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به ترمز الکترونیکی پارک EPB، دکمه استارت، آینه میانی الکتروکرومیک ECM، حداکثر ۵ گرمکن برای صندلی‌ها و دو سرد کن برای صندلی‌های جلو به صورت سفارشی، کلید هوشمند (سیستم ورود بدون کلید)، سیستم خودکار از بین برنده بخار شیشه جلو، سنسور باران، سیستم تغییر شرایط رانندگی به سه حالت Normal، Sport و Eco است. 

 

خودرو
هیوندای توسان TL هیوندای سوناتا LF
کشور سازنده
کره جنوبی
کره جنوبی
سال (طراحی)
2016 2015
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1999سی سی 2359سی سی
حداکثر قدرت
164 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه 178 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 225 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
8.1 ثانیه 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن
1583 کیلوگرم 1490 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4475 طول - 1850 عرض - 1650 ارتفاع 4855 طول - 1865 عرض - 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر 2805 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
11.2 لیتر در هر صد کیلومتر 12.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
9 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
10.1 لیتر در هر صد کیلومتر 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
62 لیتر 70 لیتر
ترمز و پایداری
سیستم کمکی کنترل حرکت در شیب‌ HAC - سیستم کنترل پایداری الکترونیکی با امکان کنترل مجزای 4 چرخ - ABS - EBD سیستم توزیع الکتریکی ترمز ESC – ترمز ضد قفل ABS – سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC – سیستم کنترل پایداری ESP
کیسه هوا
6 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای برای سرنشینان جلو و عقب – کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو جهت حفظ قفسه سنیه و لگن – مجموعاً 10 کیسه هوا
سیستم صوتی
رادیو و سی دی و بلوتوث قابلیت پخش MP3 – بلوتوث – ورودی AUX‌ و USB – سیستم صوتی Infinity – ساب ووفر – 8 بلندگو

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها