کد خبر : 60338

جیپ رانگلر برقی چه مشخصاتی دارد؟

جیپ رانگلر برقی چه مشخصاتی دارد؟

جیپ کانسپتی الکتریکی از مدل رانگلر ساخته و قرار است آن را این هفته در گردهمایی سالانه علاقه‌مندان به جیپ آزمایش کند. نام این کانسپت مگنیتو (Magneto) است و اولین ماشین کاملا الکتریکی کارخانه آمریکایی است.

به گزارش خودروتک ، مگنیتو براساس یکی از گران‌ترین مدل‌های جیپ به نام روبیکون ساخته شده است. مهندسان کارخانه موتور شش سیلندر روبیکون را با یک موتور الکتریکی ۲۸۵ اسب بخاری عوض کرده‌اند و باتری‌ها را برای تقسیم متناسب وزن، در جاهای مختلف خودرو جا داده‌اند. برای کنترل بهتر خودرو در جاده‌های ناهموار، دنده شش سرعته دستی خودرو هم حفظ شده است.

جیپ می‌گوید که هدفش از ساخت مگنیتو، آزمایش قابلیت‌های خودرو الکتریکی در جاده‌های ناهموار و ارزیابی واکنش علاقه‌مندان است.

در حالی که شاسی‌بلندهای الکتریکی فورد و جنرال‌موتورز برای فروش آماده‌اند، جیپ هنوز زمان مشخصی برای ساخت مدل الکتریکی اعلام نکرده است.

این کارخانه در حال حاضر سه مدل هیبرید-الکتریکی در محصولاتش دارد. مدل هیبرید-الکتریکی رانگلر که به تازگی معرفی شده، تنها می‌تواند ۵۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. کریستین مونیه، مدیر کارخانه وعده داده که در چند سال آینده مدل‌های هیبرید-الکتریکی بیشتری ساخته خواهد شد و جیپ "پاک‌ترین شاسی‌بلند ساز جهان" می‌شود.

منتقدان می‌گویند که این هدف بلندپروازانه است و تنها با جایگزین کردن موتور الکتریکی به جای موتور بنزینی محقق نمی‌شود. مسیر جیپ بدون یک شاسی ویژه برای خودرو‌های الکتریکی دشوار خواهد بود.

علاوه بر فورد و جنرال‌موتورز، جیپ باید با شرکت‌های نوپایی مانند تسلا و ریویان رقابت کند که خودرو‌هایشان را از پایه براساس قوای محرکه الکتریکی طراحی کرده‌اند و در نتیجه امکانات و توانایی‌های بیشتری در اختیار مشتری می‌گذارند.

گردهمایی علاقه‌مندان به جیپ، یک تور بیراهه‌نوردی است که هر سال به مدت یک هفته در شهر موآب در ایالت یوتا برگزار می‌شود. جیپ علاوه بر مگنیتو، شش کانسپت دیگر را هم با خود به موآب برده که اکثرا برای نمایش لوازم جانبی مدل رانگلر ساخته شد‌ه‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها