کد خبر : 59643

مقایسه هایما S7 و فیدلیتی

مقایسه هایما S7 و فیدلیتی

مشخصات فنی خودرو هایما S7 توربو و فیدلیتی در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هایما S7 توربو با فیدلیتی است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هایما S۷ توربو:

هایما S۷ توربو، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۱ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به فرمان برقی ، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)، سپر جلو جدید، جلو پنجره جدید، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره‌های درب‌ها، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی ۲ رنگ اشاره کرد.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به فرمان MFC (دکمه‌های کنترل سیستم صوتی - کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان)، شیشه جانبی دودی، ریموت کنترل قفل مرکزی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، سان روف برقی، اسپویلر، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران، فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، دوربین ۳۶۰ درجه ، سنسور دنده عقب است.

معرفی فیدلیتی:

فیدلیتی، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است. امکانات این خودرو شامل سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، پاور ویندوز و گرمکن صندلی‌های جلو است.

مقایسه هایما S7 توربو با فیدلیتی + مشخصات فنی

خودرو
هایما S7 توربو فیدلیتی
کشور سازنده
چین چین
سال (طراحی)
2014 2018
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1795سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 156 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
230 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار شش سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 100
13 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1545 کیلوگرم 1610 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4530 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع 4750 طول - 1910 عرض - 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2619 میلیمتر 2745 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
61 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یوزو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
سیستم ترمز ضدقفل ABS - سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD - سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA - سیستم کنترل کشش TCS ترمزهای دیسکی جلو و عقب به همراه ABS، EBD و ESP
کیسه هوا
راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی
صفحه نمایش 7 اینچی با امکان پخش MP3 و دارای پورت AUX و USB و GPS +SD و بلوتوث هندزفری سیستم چند رسانه ای به همراه نمایشگر با پشتیبانی از مسیریاب ماهواره ای و بلوتوث

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها