کد خبر : 59562

اختصاصی خودروتک؛

بررسی اس دبلیو ام G05 | شاسی بلند 7 نفره چینی برای بازار ایران

بررسی اس دبلیو ام G05 | شاسی بلند 7 نفره چینی برای بازار ایران

بعد از عرضه G01 از شرکت SWM چین توسط سیف خودرو، حالا خبر می‌رسد که دومین شاسی‌بلند این خانواده با اسم G05 نیز راهی خیابان‌های کشور شده است.

به گزارش خودروتک ، در حالی که اس‌.دبلیو.ام G01 هنوز نتوانسته جای خود را در بین مشتریان شاسی‌بلندهای چینی باز کند، طرف ایرانی سراغ عرضه محصول جدید برند چینی یعنی G05 رفته است.

خودرویی که از نظر کلاس طراحی یک سر و گردن بالاتر از برادر کوچک‌تر خود قرار می‌گیرد.

این خودرو را می‌توان نسل جدید محصولات اس‌.دبلیو.ام تلقی کرد.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

چراکه خانواده G از سال 2018 به این سو جایگزین اعضای خانواده X شده‌اند. مدل موردبحث یعنی G05 نیز به مراتب محصولی جدیدتر به حساب می‌آید. چراکه اولین‌بار از آن در سال 2019 رونمایی شده است.

بررسی طراحی SWM G05

باید اعتراف کرد که G05 تا حدودی وام‌دار زبان طراحی ب‌ام‌وهای خانواده X است. این را به خوبی می‌توان در حالت چراغ‌های جلو و البته آن جلوپنجره عریض آن مشاهده کرد.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

البته چینی‌ها به خوبی توانسته‌اند خود را از شاسی‌بلند محبوب اروپایی منفک کنند. چراکه المان‌های منحصر به فردی مانند استفاده به‌جا از نوارهای کروم براق و مه‌شکن نزدیک به سپر ایده‌ای منحصربه‌فرد برای همین مدل است.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

این خودرو از نمای جانبی حالتی کاملاً جسورانه دارد. شیب تند روبه‌جلوی G05 به روشنی از روی خطوط زیر پنجره و رکاب‌ برجسته آن مشخص است. در این محصول شاهد استفاده از رینگ‌های بسیار جذابی هستیم که پیش از این کمتر چینی از آن استفاده کرده بود.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

در قسمت عقب هم خلاقیت‌هایی دیده می‌شود. مانند چراغ‌ LED متصل به هم و شیار خروج هوا در کنار اگزوزهای مدرن توکار. البته نباید فراموش کرد که اخیراً استفاده از چراغ‌های نورانی یک‌دست از سوی خودروسازان چینی رونق گرفته است.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

داخل کابین به طور حتم با یک شگفتی روبرو شده‌ایم. حضور یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی آن هم به صورت عمودی، خودروهای معروف تسلا را به ذهن تداعی می‌کنند. کیفیت بالای مونتاژ را حتی از جانمایی صحیح دکمه‌های کنترلی نیز می‌توان درک کرد.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

یک فرمان با سه تکه در کنار دسته‌‌دنده خلبانی اشاره مستقیمی به قابلیت‌های اسپرت و توانایی‌های فنی G05 دارد.

بررسی آپشن‌های SWM G05

تا این لحظه هنوز مشخص نیست که سیف خودرو قصد دارد محصول جدید خود را با کدام تریم به مشتریان ایرانی عرضه کند. با این حال تقریباً مطمئن هستیم که G05 رادار نقطه کور، سنسورهای تشخیص عابرپیاده، دوربین 360 درجه، رادار پیشگیری از تصادف جلو، رادار هشداردهنده تغییرلاین، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سانروف پانوراما و شش ایربگ را به صورت استاندارد خواهد داشت.

مشخصات فنی SWM G05

شرکت سازنده برای این شاسی‌بلند 7 نفره دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب‌بخار نیرو و 230 نیوتن‌متر گشتاور و دیگری 2 لیتری تنفس طبیعی با 143 اسب‌بخار نیرو و 190 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته است.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

با توجه به رویکرد جدید خودروهای چینی در بازار ایران، شکی نداریم که G05 با پیشرانه توربو به دست مشتریان می‌رسد. در بخش انتقال قدرت نیز به جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک و یا CVT برمی‌خوریم که نیروی پیشرانه را به صورت FWD به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

قیمت و رقبای SWM G05

تا این لحظه و تنها با استناد به مشخصات فنی می‌توان نزدیک‌ترین رقیب این خودرو را بیسو T5 محصول قبلی سیف خودرو قلمداد کرد. از آنجایی که اس.دبلیو.ام G01 در حال حاضر قیمتی حدود 800 میلیون تومان دارد، انتظار می‌رود بعد از مونتاژ و تزریق G05 به بازار قیمت آن وارد کانال یک میلیارد تومانی هم بشود.

SWM G05 اس دبلیو ام G05

این یعنی خودروی تازه‌وارد رقابتی سخت را با چری تیگو 8 پلاس، فردا SX6، لیفان X80 و البته فیدلیتی گروه بهمن خواهد داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها