کد خبر : 59475

ساینا S چه تفاوتی با ساینا استاندارد دارد؟

ساینا S چه تفاوتی با ساینا استاندارد دارد؟

مشخصات فنی خودرو ساینا با ساینا S در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، ساینا یکی از خودروهای گروه خودروسازی سایپا است که از موتور ام ۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. این خودروی ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ، دارای امکاناتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ترمز ای‌بی‌اس، سامانه توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سامانه ترمز کمکی (BA)، سامانه ضدسرقت است.

همچنین ساینا مجهز به چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چهار شیشه برقی، سنسور عقب، رینگ آلومینیومی (به صورت آپشن)، پشت سری برای سرنشینان عقب و سامانه تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک (دیجیتال) و سنسور دماسنج است.

این خودرو در ابتدا با کد سایپا ۲۳۲ شناخته می‌شد. مشخصات فنی و پلتفرم این خودرو مطابق با خودروی تیبا است که طراحی بدنه با انجام فیس‌لیفت به‌روزرسانی شده‌ است و بعد از رونمایی از ساینا معمولی، نسخه فیس لیفت این خودرو به نام ساینا S رونمایی شد.

تفاوت ساینا با ساینا S در چیست؟ + مشخصات فنی

موتور استفاده شده در ساینا اس،  4 سیلندر است و حجمی برابر با ۱.۵ لیتر دارد. کد فنی که برای تجهیز این موتور به کار رفته است M۱۵ است. این مشخصات نشان می‌دهد که موتور همان پیشرانه‌ای است که پیش از این روی تیبا و ساینا EX سوار شده بود.

پیشرانه خودرو‌های X۲۰۰ قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار داشته و با سرعت ۸۳۰۰ دور در دقیقه چرخش می‌کند. بیشینه گشتاور مورد انتظار از موتور ساینا ۱۲۸ نیوتن بر متر است که در این حالت دور موتور آن تا ۴۰۰۰ کم می‌شود. سیستم سوخت ‌رسانی به صورت انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای طراحی شده است و باک خودرو می‌تواند ۴۱ لیتر سوخت را درون خود جای دهد.

تفاوت ساینا با ساینا S در چیست؟ + مشخصات فنی

 در مقایسه ساینا با ساینا اس از نظر مشخصات فنی با توجه به مطالبی که گفته شد و وجود ۵ دنده دستی در هر دو خودرو باید گفته که سایپا تغییری در مشخصات دو خودرو انجام نداده است.

مقایسه ظاهری ساینا با ساینا اس

در مقایسه ظاهری ساینا با ساینا اس باید گفت که در ساینا اس طراحی جدیدی برای چراغ های جلو صورت گرفته و از چراغ های دی لایت استفاده شده است. همچنین سپر جلو و عقب و چراغ عقب هم تغییرات خیلی جزئی داشته است، صندوق عقب در طراحی تغییرات بسیار کمی داشته است و یک دفیوزر به پایین ساینا اس اضافه شده است. 

تفاوت ساینا با ساینا S در چیست؟ + مشخصات فنی

ساینا

در مقایسه ساینا با ساینا s از نظر نمای داخلی یکی از مواردی که در ساینای جدید وجود فرمان D شکل آن است. دسته دنده نیز شکل جدیدی دارد. با مقایسه ساینا با ساینا اس متوجه می‌شویم که این مدل نسبت به ساینای معمولی کاربر می‌تواند از روی فرمان سیستم صوتی را کنترل کند. از ویژگی‌های بارز نوع اس خودروی ساینا می‌توان به صفحه نمایش هفت اینچ اشاره کرد که امکان اتصال به بلوتوث و اندروید را نیز دارد.

تفاوت ساینا با ساینا S در چیست؟ + مشخصات فنی

ساینا S

ساینا اس در حالت فول آپشن این امکان را به راننده می‌دهد تا صفحه نمایش موبایل خود را بر روی صفحه دیجیتال خودرو نمایش دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها