کد خبر : 58589

مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری 7

مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری 7

مشخصات فنی بنز کلاس e (مدل E200) با بی ام و سری 7 (مدل 730li) در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش  قصد داریم به مقایسه بنز کلاس e با بی ام و سری 7 بپردازیم و این دو سدان لوکس و باابهت آلمانی را ازنظر طراحی، مشخصات فنی، ایمنی و غیره مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بنز کلاس E (مدل E200 اتاق W213) و بی ام و سری 7 (مدل 730li) هر دو با مدل های 2017 به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه بنز کلاس ای و ب ام و سری ۷

سدان‌های لوکس همیشه جایگاه منحصربه‌فردی در بازار داشته‌اند؛ به‌خصوص در این‌ بین محصولات آلمانی از احترام زیادی برخوردارند. در سال‌های اخیر با اعمال محدودیت روی واردات خودرو و سپس توقف کامل آن شاهد محدود شدن بازار خودروهای لوکس بوده ایم، به‌طوری‌که در حال حاضر خودروهایی چون مرسدس بنز اس کلاس، پورشه پانامرا و مازراتی کواتروپورته به‌ندرت در بازار یافت می‌شوند. 

 

مقایسه بنز کلاس ای و ب ام و سری ۷

در این میان تنها دو بازیگر هستند که همچنان روی صحنه حضور دارند، یکی مرسدس کلاس E و دیگری بی ام و سری ۷ که هر دو این خودروها حضور خود را مدیون پیشرانه‌های کم‌حجمشان هستند. گرچه  مرسدس بنز کلاس  E  در مقایسه با بی ام و سری 7  در یک‌رده پایین‌تر قرار می‌گیرد، ولی به دلیل شرایط خاص بازار کشور ما، آخرین نمونه‌های بنز E موجود در بازار از قیمتی نزدیک به پرچم‌دار محصولات BMW، یعنی بی ام و سری 7 برخوردار شده است. لطفا در ادامه مقاله  مقایسه مرسدس بنز کلاس  E  و بی‌ام‌و سری 7  با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی

بنز کلاس ای

در این بخش از مقاله “مقایسه بنز کلاس E با بی ام و سری 7” به مقایسه ظاهر این دو خودرو می‌پردازیم؛ طراحی مرسدس بنز کلاس E در کمال سادگی انجام‌شده و درعین‌حال صلابت و پرستیژ یک محصول اصیل از کمپانی مرسدس را در خود حفظ کرده است. البته انتقادات بسیاری هم به زبان طراحی مرسدس وارد است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که محصولات مرسدس همگی شبیه به هم بوده و تنها در ابعاد باهم تفاوت دارند.

در کل طراحی مرسدس بنز E کلاس در مقایسه با بی ام و سری 7، بیشتر افراد میانسال را به خود جلب می‌کند. درواقع با نگاهی به بنز کلاس ای می‌توان به این نتیجه رسید که بیشتر با یک سدان نیمه‌لوکس طرف هستیم تا یک خودروی اسپرت جوان‌پسند.

ب ام و سری 7

در سمت مقابل سری 7 بزرگ و کشیده با چهره‌ای خشمگین قرار دارد که به‌نوعی لوکس‌ترین سدان کمپانی BMW محسوب می‌شود. بی ام و سری 7 در مقایسه با بنز کلاس E از طراحی به‌مراتب لوکس‌تر و جذاب‌تری برخوردار است که درواقع از چنین خودرویی جز این هم نباید انتظار داشت. سری 7 در کمال لوکس بودن، بسیار جوان‌پسند است و به‌خوبی نشان می‌دهد که کمپانی بی‌ام‌و اصول خود را در لوکس‌ترین محصولش نیز زیر پا نمی‌گذارد. به‌طورکلی در بخش طراحی خارجی باید نمره‌ برتر را به بی ام و داد که توانسته محصولی کاملا لوکس را در قامت یک خودرو اسپرت و جوان‌پسند در اختیار خریداران قرار دهد.

نمای داخلی مرسدس بنز E کلاس W213

اما طراحی داخلی بنز کلاس E نسبت به طراحی خارجی خود اسپرت تر و جوان پسندتر رخ می نماید. شش دریچه تهویه دایره ای شکل به همراه مانیتورهای به هم پیوسته کیلومتر شمار و مالتی مدیا ظاهری واقعا زیبا به کابین این خودرو بخشیده اند. البته همچنان ایراد شباهت فراوان محصولات مختلف جدید مرسدس بنز در طراحی، در داخل خودرو نیز باقی است. کابین نسبتا بزرگ این خودرو از متریال باکیفیت ساخته شده و ساعت آنالوگ نیز همانند نمونه های قبلی مرسدس حسابی خوش می درخشد.

نمای داخلی بی ام و سری 7

اما زمانی که از E کلاس پیاده می شویم و وارد سالن! سری 7 می شویم اوضاع به مراتب متفاوت می شود. به دلیل کلاس بالاتر این خودرو نسبت به E کلاس، کابین خودرو با اختلاف بزرگتر از E است (البته سری هفت لانگ از S کلاس هم کمی بزرگتر است). همچنین طراحی کابین اسپرت تر از رقیب است و با دست کشیدن بر جای جای کابین و استشمام رایحه ای که ترکیبی از چرم بسیار باکیفیت و چوب است برای دقایقی ما را از تمامی دغدغه های زندگی دور می کند. به راستی که بی ام و در ساخت آسمان هفتم بهترین خودش را انجام داده، ترکیبی از لوکس بودن با شمایل اسپرت. همچنین اگر نسخه های ایندیویژوال این خودرو را انتخاب کنید با دوخت متفاوت روکش صندلی ها به همراه رنگ های خاص و خیره کننده رو به رو خواهید شد. داشبورد و مانیتور بزرگ که به سبک خودروهای آمریکایی کمی به سمت راننده متمایل شده اند، جنس سرامیکی سردنده و موس وسط، کنسول عقب یک تکه مجهز به تبلت و میز کار در مدل های چهار نفره VIP و… همگی در لذت بردن از نشستن داخل این سالن نقش بازی می کنند.

مقایسه فنی

موتور BMW 7 SERIES

از نظر فنی در مقایسه بنز کلاس E و بی ام و سری 7 می‌توان گفت که خودروهای مورد بحث ما گرچه ظاهری فریبنده و قلدر دارند، اما در زیر کاپوت بسیار آرام و متواضع هستند! حجم پیشرانه‌ آخرین نمونه‌های این دو خودرو در بازار کشورمان، از یک تویوتا کمری نیز کم‌تر بوده و هر دو از موتورهای ۲ لیتری استفاده می‌کنند! البته فکر نکنید که دست و پای میهمانان آلمانی ما با موتورهای کوچک بسته شده است چون هر دو رقیب، پیشرانه‌های‌شان را به سیستم توربوشارژر مجهز کرده‌اند که توان خروجی قابل‌قبولی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

موتور بنز کلاس E

ب ‌ام ‌و 730li به‌عنوان بروزترین نمونه بی ام و سری 7 در بازار کشورمان به یک پیشرانه‌ 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده است که توان تولید 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد؛ اعدادی که تا همین 10 سال پیش فقط در موتورهای V6 قابل‌مشاهده بودند. سری 7 نسبت به جثه‌ بزرگ خود وزن زیادی ندارد و این پیشرانه‌ قدرتمند می‌تواند وزن 1795 کیلوگرمی این خودرو را در 6.3 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. دراین‌بین نباید نقش گیربکس 8 سرعته ساخت ZF را از یاد برد.

 کد E200 یعنی باید انتظار مشخصاتی ضعیف‌تر را داشته باشیم و بهتر بود که مرسدس بنز با کد E300 وارد بازار می‌شد، اما این‌طور نشد و حالا رقیب اشتوتگارتی در برابر رقیب بزرگ‌تر باواریایی خود حسابی کم می‌آورد. مرسدس بنز با وجود برخورداری از پیشرانه‌ 4 سیلندر توربوشارژ هم‌حجم با بی‌ام‌و، تنها 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند، هرچند که مدل های E250 با سال ساخت 2016 به تعداد کمی در کشور وجود دارند که از نظر فنی می توانند رقابت نزدیک تری با سری 7 داشته باشند.

مرسدس بنز 1720 کیلوگرمی با اینکه از نظر وزن در مقایسه با سری 7 برتری دارد و گیربکس آن نیز از یک دنده بیشتر برخوردار است، اما همچنان در شتاب‌گیری به‌پای سری 7 نمی‌رسد و به 8 ثانیه زمان برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد.

جدول مقایسه فنی مرسدس بنز E200 اتاق W213 مدل 2017 با بی ام و 730li مدل 2017:

مدل خودرو

بی ام و سری 7

بنز کلاس E

پیشرانه

4 سیلندر توربو

4 سیلندر توربو  

حجم موتور سی‌سی

2 لیتر

2 لیتر

حداکثر قدرت اسب بخار

258

184

حداکثر گشتاور نیوتن‌متر

400

270

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.2

6.2

شتاب صفر تا 100

6.3

8

حداکثر سرعت  کیلومتر بر ساعت

250

233

آپشن و امکانات رفاهی

بنز کلاس ای

این بخش مختص به بررسی آپشن‌های این دو خودرو در مقاله مقایسه بنز کلاس E با بی ام و سری 7 است. گرچه محصولات آلمانی با موتورهای‌ قدرتمندی به بازار ایران نیامده‌اند، اما در عوض در بخش امکانات حسابی مالک خود را خوشحال می‌کنند چراکه به لیست بلندبالایی از امکانات متعدد مجهز شده‌اند؛ مخصوصا بی ام و سری 7 که در مقایسه با بنز کلاس E، یک سر و گردن بالاتر است.

در ابتدا باید به این نکته اشاره‌کنیم که این دو خودرو در تیپ‌های بسیار مختلفی در بازار موجود هستند و امکانات آن‌ها بسیار متفاوت و متغیر است، بنابراین ما در اینجا تنها به فول‌ترین نسخه آن‌ها اشاره‌ کرده‌ایم.

کابین سری 7

تجهیزات

بی ام و سری 7

مرسدس بنز کلاس E

چراغ

دی‌لایت – اتو لایت – نوربالا اتوماتیک – تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک – چراغ چرخشی – چراغ جلوی لیزری (لیزر لایت) – نورپردازی داخل – چراغ خوش‌آمد گویی و بدرقه – چراغ های عقب LED – چراغ شور – چراغ های مه شکن جلو و عقب

دی لایت – اتو لایت – نوربالا اتوماتیک – تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک- چراغ چرخشی- چراغ جلوی LED مولتی بیم – نورپردازی داخلی – چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه – چراغ های عقب LED

سیستم‌های مولتی‌مدیا

16 اسپیکر – سیستم پخش 600 واتی Harman/Kardon یا سیستم پخش 1400 واتی B&W – تشخیص صدا – کنترل اشاره‌ای – مانیتورهای ردیف عقب – تبلت کنسول عقب برند سامسونگ – نویگیشن – هدآپ – تاچ پد (موس با قابلیت لمسی) Bluetooth – USB – CD/DVD – MP3 – iPod – MirrorLink – AUX – Apple CarPlay – BMW ConnectedDrive – مانیتور 10.2 اینچی

13 اسپیکر 590 واتی سه بعدی برند Burmester – تشخیص صدا –  نویگیشن – هدآپ – Bluetooth – USB – MP3 – iPod – SD card – AUX- تاچ پد – مانیتور صفحه کیلومتر 12.3 اینچی دیجیتالی – مانیتور 7 اینچی

صفحه‌نمایش

10.2 اینچی با کنترلر و کنترل حرکتی

7 اینچی با کنترلر

رینگ‌ها

چرخ جلو 245/45R19 – در اکثر مدل های وارد شده رینگ ها 21 اینچی هستند

چرخ عقب 245/45R19 – در اکثر مدل های وارد شده رینگ ها 21 اینچی هستند

چرخ جلو 245/40R18 – رینگ اکثر مدل های وارد شده 19 اینچی هستند

چرخ عقب 245/40R18 – رینگ اکثر مدل های وارد شده 19 اینچی هستند

آینه

آینه عقب الکتروکرومیک – آینه جانبی تاشو برقی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن – مموری آینه

آینه عقب الکتروکرومیک – آینه جانبی تاشو برقی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن – مموری آینه

تهویه مطبوع

اتوماتیک چهارگانه – کنترل رطوبت – کیت خوش‌بوکننده با 4 خشاب – روشن کردن و تنظیم سیستم تهویه از روی ریموت

اتوماتیک دوگانه – دریچه تهویه عقب – خوش‌بوکننده (ایر بالانس) – پیش‌گرمایش کابین

صندلی

ظرفیت 5 نفره و یا 4 نفره در مدل های VIP – صندلی های جلو هر دو 12 حالته برقی با مموری – گرمکن و سردکن (تهویه) صندلی‌های جلو و عقب – ماساژور صندلی های جلو و عقب – صندلی سه تکه جلو – تنظیم برقی صندلی های عقب – تنوع مختلف تریم داخلی با جنس و رنگ مختلف چرم و یا چرم و رنگ اختصاصی نسخه های ایندیویژوال – پشت سری های فعال در هنگام تصادف – صندلی بیزنس عقب با حرکت خودکار صندلی جلو و تنظیم خودکار زاویه مانیتور و زیر پایی برقی (Executive Lounge) در مدل های فول 4 نفره VIP – بالشتک راحتی پشت سری برای صندلی های عقب

 

 

صندلی های جلو هر دو 14 حالته برقی با مموری با امکان تنظیم صندلی شاگرد از طرف راننده – گرمکن صندلی های جلو و عقب – سردکن (تهویه) صندلی های جلو – ماساژور صندلی های جلو – صندلی سه تکه عقب (و جلو) – تنوع مختلف تریم داخلی با جنس و رنگ مختلف – پشت سری های فعال در هنگام تصادف

شیشه

شیشه های سولار – پرده برقی عقب – پرده جانبی برقی – سقف اسکای لانژ (پانوراما-سانروف با نورهای ستاره ای رولز رویس) – سقف جیر

شیشه های سولار – پرده برقی عقب – پرده جانبی – سقف پانوراما-سانروف – سقف جیر

سیستم‌های هشداردهنده

سیستم های هشدار دهنده کامل – سنسور فشار باد لاستیک ها

سیستم های هشدار دهنده کامل – سنسور فشار باد لاستیک ها

سایر امکانات 

تریم چوب (چوب افرا، گردو و…) – تریم چرم آلکانترا – تریم سرامیکی کنسول – شارژر وایرلس – وکیوم درب‌ها – صندوق برقی هوشمند – شیفتر – پکیج کامل رادارها و سیستم های هشدار دهنده – کیلس استارتر – تنظیم برقی فرمان – سیستم تعلیق هوشمند – درایو مود – گرمکن فرمان – اتو پارک پیشرفته (بدون کنترل دستی وضعیت دنده) – تنظیم ارتفاع – دید در شب – دوربین 360 درجه – کول باکس – پکیج M (انتخابی) – بلک پکیج (انتخابی) – زاویه پذیری چرخ های عقب هنگام چرخش فرمان در زمان پارک و یا بیرون آمدن از پارک و در هنگام پیچ ها – اسکنر سطح جادهتلفن عقب – ریموت هوشمند با قبلیت پارک و خروج از پارک توسط ریموت – جلو پنجره هوشمند (باز و بسته شدن خودکار در هنگام گرما یا سرمای شدید) – تبلت جداشونده کنسول عقب با قابلیت کنترل کردن آپشن های خودرو – گرمکن زیر آرنجی ها – نور خوش آمدگویی در زیر درب ها – لاستیک های ران فلت

تریم چوب خاکستر مشکی یا قهوه‌ای – تریم آلومینیومی (آوانگارد) – تریم فیبر کربنی AMG – صندوق برقی هوشمند – شیفتر – پکیج کامل رادارها و سیستم های هشدار دهنده – کیلس استارتر – تنظیم برقی فرمان – سیستم تعلیق هوشمند – درایو مود – گرمکن فرمان – اتو پارک – تنظیم ارتفاع – دید در شب – دوربین 360 درجه – سه تکه – ساعت آنالوگ – پکیج AMG (انتخابی) – ویبره فرمان

ایمنی

بنز کلاس ای

اگر بخواهیم مرسدس کلاس E و بی ام و سری 7 را از نظر تجهیزات ایمنی با یکدیگر مقایسه کنیم؛ باید گفت که گرچه هر دو خودرو بسیار کامل بوده و از تجهیزات بسیار متنوعی برخوردار هستند، اما در نهایت بی ام و سری 7 با اختلاف نسبتا کمی برنده رقابت خواهد بود.

ب ام وی سری 7

مرسدس بنز E کلاس موفق به دریافت 5 ستاره‌ ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا شده، ولی متاسفانه سری 7 هنوز مورد تست ایمنی توسط هیچ‌یک از سازمان‌های مربوطه قرار نگرفته است؛ البته با توجه به اینکه خودروسازانی در این سطح معمولا خودشان از ایمنی خودرو اطمینان حاصل می‌کنند، می‌توان پیش‌بینی کرد که درصورت بررسی حتما 5 ستاره را دریافت خواهد کرد. در جدول زیر می‌توانید تجهیزات ایمنی این دو خودرو در فول ترین نمونه های خودشان را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید:

تجهیزات

بی ام و سری 7

مرسدس بنز کلاس E

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کمربند ایمنی پیش‌کشنده – پشت‌سری های فعال – دوربین 360 درجه – دوربین دید در شب – نوربالا اتومات – سیستم چرخش چراغ ها – پکیج کامل رادارها و سیستم های هشدار دهنده – سنسور فشار باد لاستیک ها

کمربند ایمنی پیش‌کشنده – پشت‌سری های فعال – دوربین 360 درجه – دوربین دید در شب – نوربالا اتومات – سیستم چرخش چراغ‌ها – پکیج کامل رادارها و سیستم های هشدار دهنده – سنسور فشار باد لاستیک ها

کیسه هوا

10 عدد (دو عدد راننده و شاگرد، دو عدد زانویی، دو عدد پرده ای، دو عدد جانبی جلو و دو عدد جانبی عقب)

9 عدد (دو عدد راننده و شاگرد، یک عدد زانویی برای راننده، دو عدد پرده ای، دو عدد جانبی جلو و دو عدد جانبی عقب)

سیستم ترمز

سیستم ترمزی کامل شامل: ABS, EBD, ESP, CBC, DTC, EBA, DAC, HAC, EBA

سییتم ترمزی کامل شامل: ABS, EBD, ESP, CBC, DTC, EBA, HAC, EBA

تجربه رانندگی

مقایسه رانندگی بنز با ب ام و

به جذاب‌ترین بخش یعنی مقایسه‌ رانندگی مرسدس بنز کلاس E با بی ام و سری 7 می‌رسیم. با ورود به کابین ب‌ ام و خود را در فضایی آشنا خواهید یافت و همان المان‌های همیشگی ب‌ام‌و با کیفیتی مثال‌زدنی مشاهده می‌شوند. سری 7 در بخش کنسول و فرمان کاملا خودرویی اسپرت است و حس هیجان را به راننده منتقل می‌کند. روکش چرمی دو گانه فرمان این خودرو حس بسیار خوبی را به هنگام به دست گرفتن منتقل می کند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این خودرو ترکیبی از یک خودروی اسپرت و یک خودروی لوکس است تا از شعار اصلی این کمپانی خارج نشود، بنابراین به هنگام استارت زدن صدایی نسبتا خشن از موتور و اگزوزهای این خودرو می شنویم اما درون کابین این خودرو بسیار ساکت است، حتی از سری 5 هم ساکت تر. با فشردن پدال گاز گشتاور 400 نیوتن‌متری موتور خود را نشان داده و سدانی با طول بیش از 5 متر را به‌راحتی به سرعت‌های بالا می‌رساند. البته اگر قبلا تجربه رانندگی با بی ام و سری 3 را داشته باشید، می‌توان گفت که سری 7 مقداری کندتر از برادر کوچک‌تر خود به‌نظر می‌رسد که با توجه به وزن بالاتر کاملا منطقی است. البته بی ام و ادعا می کند تا در ساخت آلیاژ بدنه و همچنین داشبورد این خودرو از موادی استفاده کرده که نسبت به سری های پیشین سبک تر و در عین حال با کیفیت تر است.

نرمی سواری و عایق‌بندی کابین نیز در بهترین حالت قرار دارد و سیستم تعلیق فعال و اسکنر سطوح مسیرها در خودرو اجازه نمی‌دهد آب‌از‌آب تکان بخورد. انتظار هندلینگ پورشه پانامرا را نباید از سری 7 داشت، ولی بااین‌وجود در کلاس خود توانایی‌های بسیار بالایی دارد. همچنین این خودرو به لطف زاویه پذیری چرخ های عقب در هنگام پیچ ها بی نظیر ظاهر می شود، درسته، چون این یک بی ام و است.

بنز کلاس E

کابین E کلاس مرسدس بنز، حال‌وهوایی کاملا متفاوت دارد و خطوط سیال و خروجی‌های گرد سیستم تهویه همگی نشان می‌دهد که داخل خودرو نیز مانند بیرون آن از روی برادر بزرگ‌تر یعنی S کلاس کپی شده است؛ البته در اینجا خبری از کیفیت S کلاس نیست. 

 ازآنجایی‌که E کلاس رقیب ب‌ ام و سری 5 است، فضای داخلی آن در مقایسه با سری 7 خیلی کوچک‌ است؛ البته راحتی مرسدس بنز در نوع خود قابل‌قبول است، به‌خصوص در مدل‌هایی که سیستم تعلیق بادی دارند خودرو سواری بسیار نرمی را ارائه می‌دهد. از سواری کلاس E اصلا انتظار روح اسپرت و شیطنت های بی ام و ها را نداشته باشید، این خودرو از زمان استارت خوردن تا سرعت های بالای 120 کیلومتر کمی متواضع تر از سری 7 ظاهر می شود.

همچنین سواری نرم باعث کاهش هندلینگ کلاس E در مقایسه با سری 7 شده است؛ در واقع این بی ام و سری 7 است که هم سواری بهتر و هم قابلیت حرکتی بالاتری را ارائه می‌دهد. ترمزها در مرسدس بنز بسیار مطمئن و قوی عمل می‌کنند و با توجه به وزن کم‌تر، در این بخش کمی امتیاز بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

شتاب‌گیری مرسدس بنز اصلا با 730li قابل قیاس نیست و کاملا کند به‌نظر می‌رسد. گیربکس خودرو نیز با اینکه جدیدتر از گیربکس بی ام و است، اما عملکرد بهتری ندارد و باید در این بخش بی ام و را برنده میدان دانست. در نهایت با توجه به هم‌کلاس نبودن دو خودرو، در این بخش به شکل ناعادلانه‌ای بی ام و سری 7 در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

شرایط بازار

BMW 7

مرسدس بنز E کلاس به تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده و خدمات آن نیز به‌هیچ‌وجه به گستردگی پرشیا خودرو نیست. عملکرد پرشیا خودرو در سال‌های اخیر و البته فروش گسترده‌تر بی ام و در مقایسه با مرسدس بنز سبب شده است تا بی ام و خودرویی قابل‌اطمینان‌تر از مرسدس برای خرید باشد.

BENZ E

گرچه لوازم هر دو خودرو در بازار آزاد موجود هستند، اما پرشیا خودرو نیز در این بخش گوی سبقت را از رقیب ربوده و به‌راحتی برای مشتریان خود تامین قطعات می‌کند. مرسدس کلاس E با توجه به اینکه یک کلاس از بی ام و سری 7 پایین‌تر است، ولی قیمت مشابهی با آن دارد؛ بنابراین در این بخش نیز نمی‌توان آن را انتخابی بهتر دانست مگر ‌اینکه یا طرفدار پروپاقرص محصولات بنز باشید یا خاص‌بودن خودرو برای شما اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. گرچه این روزها BMW سری 7 در بازار قیمتی نجومی پیدا کرده است، اما از تمامی زوایا که به قضیه نگاه ‌کنید خرید آن در مقایسه با مرسدس بنز کلاس E منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. 

جمع‌بندی مقایسه بنز کلاس E با بی ام و سری 7

به آخرین بخش از گزارش مقایسه بنز کلاس E با بی ام و سری 7 رسیدیم. مرسدس بنز کلاس E و BMW سری 7 هر دو خودروهایی لوکس و باکیفیت هستند. دست‌برقضا شرایط بازار ایران به‌ گونه‌ای است که کلاس پایین‌تر مرسدس بنز به ‌دلیل عرضه محدود ناچار شده با پرچم‌دار محصولات بی ام و رقابت کند و همین موضوع، کار مرسدس بنز را بسیار دشوار کرده است. در مجموع با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها باید بی ام و سری 7 را برنده این مقایسه و انتخاب برتر در این رنج قیمتی دانست.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها