کد خبر : 58234

بررسی آئودی E-Tron نسخه GT

بررسی آئودی E-Tron نسخه GT

آئودی ساعاتی پیش از خودروی الکتریکی E-Tron GT پرده برداشت. سدانی گران‌قیمت که مبتنی بر فناوری به‌کار رفته در اولین خودروی الکتریکی پورشه یعنی تایکان تولید شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این محصول قرار است در فصل بهار و با قیمت پایه 99 هزار و 800 یورو وارد بازار اروپا شود. نسخه پیشرفته‌ این آن که با عنوان RS شناخته ‌‌می‌شود، با قیمت پایه 138 هزار و 200 یورو به دست خریداران خواهد رسید.

اما برای این میزان پول پرداختی، خریداران لذت سوار شدن به یکی از پیشرفته‌ترین و قوق‌ترین خودروهای الکتریکی بازار و دستاورد مهندسان آئودی را تجربه خواهند کرد. مدل استاندارد E-Tron GT، از قدرت 350 کیلوواتی یا معادل 470 اسب بخار برخوردار است و مدل RS E-Tron G نیز با توان 440 کیلوواتی با 590 اسب بخار عرضه خواهد شد.

در حالت تقویت‌شده (اوربوست) نیز E-Tron GT ‌‌می‌تواند قدرت این دو مدل به ترتیب به 522 و 637 اسب بخار خواهد رسید. ر این حالت، E-Tron GT ‌‌می‌تواند ظرف مدت زمان 4.1 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. برای مدل RS E-Tron G نیز صفر تا 100 برابر با 3.3 ثانیه عنوان شده است.

با E-Tron GT، پیشرفته‌ترین خودروی الکتریکی آئودی آشنا شوید

در هر دو مدل از یک باتری 85 کیلووات ساعتی استفاده شده که این باتری از فناوری 800 ولتی بهره ‌‌می‌برد. باتری به‌کار رفته در این دو مدل، از فناوری شارژ سریع نیز بهره ‌‌می‌برند و به گفته آئودی، تنها با 5 دقیقه شارژ خودرو ‌‌می‌توان تا 100 کیلومتر را با آن پیمود.

این اعداد و ارقام برای آن‌‌هایی که اخبار مربوط به خودروی الکتریکی پورشه تایکان را دنبال ‌‌می‌کنند، بسیار آشنا به نظر ‌‌می‌رسد چرا که این دو خودرو، طی همکاری میان دو شرکت آئودی و پورشه و مبتنی بر پلتفر‌‌می‌مشابه توسعه یافته‌اند.

با E-Tron GT، پیشرفته‌ترین خودروی الکتریکی آئودی آشنا شوید

آئودی در زمان رونمایی از E-Tron GT اعلام کرد که این خودرو ‌‌می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا 488 کیلومتر را طی کند. این شرکت همچنین اعلام کرد آن دسته از خریدارانی که تمایل به تعبیه فناوری‌‌های پیشرفته‌تر در E-Tron GT هستند، ‌‌می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای جدای از قیمت تعیین‌شده برای این خودرو، از این فناوری‌‌ها در خودروی خود بهره ببرند.

از جمله این آپشن‌‌ها ‌‌می‌توان به هدلایت‌‌های LED ماتریکس، نمایشگر داخلی برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده، شیشه مقاوم در برابر ورود سروصدا از بیرون، سقف ساخته شده از فیبر کربن و امکان چرخش تما‌‌می‌چرخ‌‌ها اشاره کرد.

با E-Tron GT، پیشرفته‌ترین خودروی الکتریکی آئودی آشنا شوید

با این حال در هر دو مدل E-Tron GT و  RS E-Tron GTبه دو نمایشگر 12.3 اینچی و 10.1 اینچی مجهز شده‌اند که از جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگر‌‌می‌آئودی بهره ‌‌می‌برند. این یعنی کاربران ‌‌می‌توانند به ارتباط وای‌فای، مسیریابی با نقشه Here، کنترل قفل درها از طریق یک اپلیکیشن در گوشی و قابلیت کارپلی و اندروید آتو دسترسی داشته باشند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها