کد خبر : 56821

پورشه پانامرا | خودروی خانوادگی مخصوص مسابقه!

پورشه پانامرا | خودروی خانوادگی مخصوص مسابقه!

گرچه آبرو و نماد پورشه بدون شک مدل ۹۱۱ است، اما پانامرا را نیز می‌توان یکی از خودرو‌های جذاب و مهم آن دانست.

به گزارش خودروتک به نقل از هفت صبح، پس از گذشت زمانی اندک از معرفی پانامرا توسط پورشه در سال ۲۰۰۹ معین‌موتور ۴ تیپ از آن را وارد کرد: پانامرا، پانامرا 4S پانامرا توربو و پانامرا GTS.

پانامرای 4S که از مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بازار ایران موجود است را می‌توان تقریباً خودرویی بی‌رقیب دانست! در نگاه اول پانامرا تلاش پورشه برای خواباندن مچ هم‌وطنان خود در سگمنت سدان لوکس بود: ب ام‌و سری ۷، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A۵. با این حال هیچ خودرویی به اندازه مرسدس بنز CLS نمی‌تواند رقیب آن باشد.

از نظر طراحی تفاوت چندانی در میان پانامرا‌های حاضر در ایران حس نمی‌شود. در 4S استفاده از خطوط حجیم روی بدنه و همچنین گلگیر‌های برآمده و عضلانی در قسمت عقب به‌خوبی نمایانگر ذات اسپورت و روحیه تهاجمی آن است.

در نمای جلویی این خودرو چراغ‌های بزرگ که اصالت طراحی پورشه را به‌خوبی حفظ کرده‌اند، ظاهری آشنا و جذاب را به‌نمایش گذاشته‌اند.

البته این چراغ‌ها از کیمن به عاریت گرفته شده‌اند و خبری از فرم دایره‌ای‌شکل مشهور ۹۱۱ در آن‌ها نیست. از سویی سپر بزرگ و یکپارچه‌ای که برای قسمت جلوی آن در نظر گرفته شده چهره‌ای خشن و اسپورت به آن بخشیده که تأثیر قابل‌توجهی در هرچه اسپورت‌تر نشان دادن آن دارد. نمای کناری پانامرا، به‌دلیل وجود دریچه خروجی هوا روی گلگیر جلو، بسیار اسپورت و خاص به‌نظر می‌رسد.

همچنین انحنای شیشه عقب که با لطافت هرچه تمام به قسمت انتهایی ختم می‌شود، به زیبایی این خودرو افزوده و ظاهر کوپه‌ای آن را حفظ کرده است. پانامرا در مدل پایه از پیشرانه ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌کند که ۳۱۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و قادر است در ۶٫۳ ثانیه خودرو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. برای عاشقان سرعت این موتور راضی‌کننده نیست و اینجاست که 4S وارد صحنه می‌شود!

پیشرانه ۴٫۸ لیتری ۸ سیلندر این خودرو با ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۵۰۲ نیوتن‌متر گشتاور هر خودرویی که پیش از این سوار شده‌اید را پیش چشمتان ضعیف جلوه می‌دهد. جعبه دنده ۷ سرعته PDK وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ را بر عهده دارد. شتاب ۴٫۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتری، بر خلاف ۲۶۵ کیلومتر نسخه استاندارد، دیگر نقاط قوت 4S هستند.

کابین پانامرا 4S شبیه جتی شخصی است و تریم رنگ کرمی کابین آن در کنار کیفیت بالای متریال چرمی به کاررفته هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند و به‌رغم قدیمی‌بودن آپشن خاصی وجود ندارد که 4S از آن بی‌بهره مانده باشد. سواری آن نیز دارای ویژگی‌های خاص خود است که این جت شخصی آلمانی را سرتر از مرسدس CLS کرده است. سیستم تعلیق این خودرو با بهره‌گیری از کمک‌فنر‌های بادی، تجربه‌ای لذت‌بخش از راندن را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام تغییر مسیر ناگهانی و همچنین سر پیچ‌ها، پدال گاز را تا جای ممکن فشار دهید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها