کد خبر : 55949

ام وی ام X55 بخریم یا هایما S5؟

ام وی ام X55 بخریم یا هایما S5؟

مشخصات فنی خودرو ام وی ام X55 و هایما S5 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  در این گزارش سعی کردیم به تفاوت‌ها، نقاط قوت و ضعف ام ‌وی ‌ام X55 با هایما S5 بپردازیم.

معرفی ام وی ام X55

 معرفی ام وی ای x55

X55 کراس اووری از شرکت ام ‌وی ‌ام است که در سال 2017 در چین رونمایی شد. ظاهر مدرن ام وی ام x55 در وهله اول چشم مخاطب رو متوجه خود می­‌کند.

طرحی که نسبت به محصلات چری دارای یک نوآوری جالب توجه بوده و از طرفی کابین آن نیز از طرح چری تیگو 7 الگوبرداری شده است.  

معرفی هایما S5

هایما S5

طرف دیگر مقایسه، هایما S5 است که ظاهر بسیار مناسبی دارد و ساخت کشور چین است. کابین دورنگ، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی با چهار بلندگو از ویژگی‌هایی که است که می‌توان در کابین این خودرو مشاهده کرد.

شرکت ایران ‌خودرو در ایران، مونتاژ و عرضه‌ی این محصول را برعهده گرفته است و فردی که قصد خرید هایما S5 را دارد می‌تواند این خودرو را به‌راحتی خریداری کند.

مقایسه ام وی ام X55 با هایما S5 از نظر طراحی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم؛ هایما s5 ظاهر زیبایی نسبت به خودروهای هم‌رده خود، به‌خصوص دیگر سری‌های  هایما دارد. طراحی آن از کره‌ای‌ها و مخصوصاً هیوندای سانتافه، الگوبرداری شده است. در مقابل ام‌ وی ‌ام X55  نیز ظاهر به‌روزی دارد و از نظر ارتفاع کمی بلندتر از هایما S5 است که همین امر موجب شده است استوارتر و قوی‌تر به نظر برسد. با ورود به کابین خودرو هایما S5، اولین موردی که نظر ما را به‌خود جلب می‌کند نمایشگر 7 اینچی واقع در مرکز داشبورد است.

جای‌گذاری این نمایشگر جالب نیست و دسترسی به آن اندکی سخت به‌نظر می‌آید. بااین‌حال، استفاده از دو رنگ در طراحی کابین هایما S5، زیبایی بصری خاصی را در داخل این خودرو به وجود آورده است و یک نقطه قوت محسوب می‌شود. ام ‌وی‌ ام X55 برخلاف نوآوری‌ که در ظاهر خارجی خود دارد، ترجیح داده است در طراحی داخلی شبیه به چری تیگو 7 عمل کند. این شباهت داخلی در فرمان‌ها در حدی است که تفاوت چندانی بین فرمان ام‌ وی‌ ام X55 و چری تیگو 7، احساس نمی‌شود.

مقایسه ام وی ام X55 با هایما S5 از نظر فنی

قدرت موتور ام وی ام X55

هر دو خودرو ام‌ وی ‌ام X55 و هایما از موتور چهار سیلندر 16 سوپاپه استفاده می‌کنند و حجم موتور تقریباً یکسانی دارند. هایما S5، حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور قوی‌تری نسبت به ام ‌وی ‌ام X55 دارد. با این حال Mvm X55، حداکثر سرعت بیشتری دارد و در مقایسه ام‌ وی ‌ام X55  و هایما، از نظر سرعت بالا، برنده‌ی ماجرا است. به طور تقریبی حداکثر سرعت این خودروی ‌ام ‌وی ‌ام، 175 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت هایما اس5، 170 کیلومتر بر ساعت است. از‌طرف‌دیگر در هایما S5، مدت زمانی که نیاز است تا از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، کمتر از این رقیب چینی است و شتاب بهتری نسبت به آن دارد که شاید دلیل آن وزن کمتر خودرو باشد. با این حال، برای کسی که قصد خرید یک خودرو با سرعت بالا را دارد،  خرید ام‌ وی ‌ام  X55 ،  بهتر است.

قدرت موتور هایما s5

مصرف بنزین هایما اس5، 8 لیتر در صد کیلومتر است و ام‌ وی ‌ام X55 با مصرف 6.5 لیتر در صد کیلومتر، طراحی شده است. همین مورد باعث شده است تا این نسخه از ام‌ وی ‌ام، خودروی کم‌مصرفی باشد و برای طرفداران محیط زیست انتخاب هوشمندانه‌تری به‌نظر برسد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل هر دو ماشین و مقایسه‌ی دقیقی را که بین آن‌ها انجام شده است را مشاهده کنید:

مدل خودررو

ام وی ام x55

هایما s5

قدرت

147 اسب‌بخار

161 اسب‌بخار

گشتاور

210 نیوتن‌متر

223 نیوتن‌متر

شتاب

9/10 ثانیه

9 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر در ساعت

170 کیلومتر در ساعت

مصرف ترکیبی

6.5 لیتر در صد کیلومتر

8 لیتر در صد کیلومتر

گیربکس

6 سرعته دوکلاچه

CVT

حجم باک

51 لیتر

60  لیتر

مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی

آپشن های ام وی ام X55

به مقایسه ام وی ام X55 و هایما S5 از نظر آپشن‌ها رسیدیم؛ سیستم صوتی، امروزه مورد توجه افراد زیادی است؛ به‌طوری که معمولاً هنگام خرید، به آن توجه زیادی می‌شود. دورازانتظار نیست که خریداران هنگام خرید بین این دو خودرو بخواهند این ویژگی را در هر خودرو با هم مقایسه کنند. هایما S5، مجهز به یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی و دارای دو پورت GPS و USB است. این سیستم از بلوتوث و کارت SD نیز پشتیبانی می‌کند. چهار بلندگو، آنتن طرح باله و تنظیم کننده صدا با‌‌ سرعت از دیگر امکانات سیستم صوتی هایما S5 است. در مقابل، ام‌ وی ‌ام X55، یک مانیتور 9 اینچی لمسی دارد، از USB و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به شش بلندگوی استریو مجهز است. هر دو مدل دارای سانروف، چراغ مه شکن جلو و عقب و همین‌طور چراغ دی‌لایت هستند. شیشه عقب هایما S5 دودی است.

آپشن های هایما s5

فرمان ام‌ وی ‌ام X55 به‌صورت برقی، دارای روکش چرمی و حساس به ‌سرعت است. در مقابل، هایما S5، فرمانی هیدرولیکی با تنظیم موقیعت دو حالته و فاقد سنسور حساسیت به ‌سرعت دارد. برای کسانی که به فرمان برقی عادت دارند؛ خرید ام‌ وی‌ ام X55 پیشنهاد بهتری نسبت به خرید هایما S5 است. از دیگر امکانات این دو خودرو می‌توان به دوربین 360 درجه، دکمه روشن و خاموش، ورود بدون کلید، سنسور دنده عقب و دوربین عقب در هر دو مدل خودور اشاره کرد. از ویژگی‌های قابل ذکر ام ‌وی ‌ام X55، می‌توان به ساعت هوشمندی اشاره کرد که می‌توان خودرو را از طریق آن کنترل کرد.

مدل خودررو

ام وی ام x55

هایما s5

نیروی کمکی فرمان

برقی

هیدرولیکی

مانیتور

9 اینجی

7 اینچی

دوربین عقب

دارد

دارد

دوربین 360

دارد

دارد

ورود بدون کلید

دارد

دارد

تهویه

دستی، دریچه تهویه عقب

اتومات

صندلی

4 حالته برقی راننده

4 حالته دستی سرنشین جلو

6 حالته برقی راننده

4 حالته برقی سرنشین جلو

چراغ

هالوژن

هالوژن

مقایسه ام وی ام X55 با هایما S5 از نظر ایمنی

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک خودروی باکیفیت، امنیت آن است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. از نظر امنیتی این دو خودرو را می‌توان از نظر معیارهای زیر مقایسه کرد:

  • سیستم ترمز

هر دو مدل مجهز به سیستم ترمز ضد‌فقل (ABS)، سیستم کمک‌ترمز (BAS) و سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز(EBD) هستند. همچنین X55 از ترمز پارک برقی و اتوهلد استفاده می‌کند و به ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز است.

  • ایمنی کابین

ایربگ‌ها، فناوری‌ای هستند که درصد زیادی از آسیب‌های ناشی از مصدومیت تصادف‌ها را کاهش می‌دهند. در این زمینه هایما S5 عملکرد بهتری دارد و برای طرفداران ایمنی بالا، خرید هایما S5 انتخاب بهتری است. مجهز بودن به شش ایربگ شامل ایربگ راننده، سرنشین جلو، ایربگ پرده ای و همچنین کمربند ایمنی پیش‌کشنده، این برتری را برای هایما S5 تثبیت می‌کند. در مقابل، ام ‌وی ‌ام X55، دارای چهار ایربگ و فاقد ایربگ سرنشین جلو و ایربگ پرده‌ای است. لازم‌به‌ذکر است هر دو مدل، دارای ایربگ جانبی جلو نیز هستند.

  • سنسورها

در زمینه سنسور، هر دو خودرو عملکرد و امکانات یکسانی دارند. سنسور این دو خودرو شامل سنسور فشار باد تایر و سنسور عقب است. در مجموع می‌توان گفت هایما S5 در زمینه امنیت، بهتر عمل کرده و به‌خصوص در قسمت کابین، خود را قوی­‌تر از رقیب نشان داده است.

قابل ذکر است که ام‌ وی ‌ام X55 دارای استاندارد امنیت 5 ستاره ایمنی از CNCAP است که یک نقطه قوت برای آن به‌حساب می‌آید.

مقایسه تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با ام وی ام X55

هایما S5، یک رانندگی نرم را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. به‌دلیل وزن کم که به آن اشاره کردیم؛ این خودرو چالاکی خوبی دارد و می‌تواند انتظارات شما را نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنید برآورده کند. امتیاز رانندگی ام‌ وی ‌ام X55 نیز خوب است و شما از راندن این خودرو لذت خواهید برد. بااین‌حال بررسی صندلی‌های جلو و عقب این ماشین، هایما S5 را راحت‌تر نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری مقایسه ام وی ام X55 با هایما S5

در مقاله  مقایسه ام وی ام X55 و هایما S5  به بخش‌های مختلفی که شما باید در بررسی خودرو توجه کنید پرداختیم و به‌صورت جداگانه هر قسمت را برای هر دو خودرو مورد بررسی قرار دادیم. به‌صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که هایما S5، امنیت بهتری را در کابین‌ها ارائه داده است. همچنین سرعت و شتاب بیشتری دارد و امکانات نسبتاً خوبی را برای سرنشینان فراهم کرده است. در مقابل، ام‌ وی‌ ام سرعت بهتری نسبت به هایما S5 دارد. از نظر زیبایی هم ام‌ وی ام X55 در میان خودروهای هم‌سطح خود، به خوبی عمل کرده و مهم‌ترین ویژگی آن یعنی ساعت هوشمند کنترل‌کننده، تا حد زیادی توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها