کد خبر : 55848

اختصاصی خودروتک؛

مقایسه تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200

مقایسه تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200

تردیدی نیست که تویوتا Hilux یکه‌تاز پیکاپ‌های آفرود جان‌سخت است. ژاپنی کهنه‌کاری که به راحتی توانسته از پس رقبای آمریکایی خود بربیاید. با این حال به نظر می‌رسد که این خودرو در مقابل رقیب هم‌وطنش میتسوبیشی L200 با چالش روبرو خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، در مقایسه امروز شاهد رویارویی دو پیکاپ مشهور و پرفروش دنیا هستیم. در یک سوی میدان تویوتا هایلوکسی را می‌بینیم که به لطف سابقه قدیمی توانسته کوله‌باری از تجربه را برای بیراهه‌نوردی کسب کند.

در سوی دیگر یکی از مدرن‌ترین پیکاپ‌ها آفرود دنیا را می‌بینیم که L200 نام دارد. این پیشرفتگی را می‌توان در طراحی بیرونی‌اش مشاهده کرد.

البته در ویرایش جدید این دو خودرو می‌توان به‌روزرسانی چشم‌گیری را در زبان بصری بیرونی و به‌ویژه طراحی‌ داخل کابین آنها مشاهده کرد.

تویوتا هایلوکس؛ سامورایی کهنه‌کار

هایلوکس همواره به‌عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین پیکاپ‌های بازار شناخته می‌شود. خودرویی که با آپشن‌های فراوانی و کیفیت بالای مونتاژ  توانسته جای خود را بین مشتریان باز کند.

در مقابل محصول جدید تویوتا هم‌چنان از مشکل سرعت نهایی پایین‌تر رنج می‌برد. به نظر می‌رسد که  ژاپنی‌ها در طراحی مدل جدید با چالش عدم دقت در فرمانپذیری مواجه شده‌اند.

تجربه رانندگی نشان می‌دهد سواری با هایلوکس همانند سالیان گذشته لذت‌بخش است. حتی اگر اقدام به حمل بار هم کنید باز هم این هیجان ادامه‌ خواهد داشت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد این خودرو در مسیر مستقیم به مشکل برمی‌خورد. اگرچه هر دو خودرو مشخصات فنی شبیه به هم دارند و هایلوکس کمی سنگین‌تر است.

با این خودرو می‌توان صفر تا صد را در 12.8 ثانیه پیمود. با اینکه جعبه‌دنده هایلوکس تنبل‌تر است ولی با این حال شیفت‌ها به نرمی صورت می‌گیرد. در مقابل گشتاور بالایی این خودرو دارد باعث می‌شود برای حمل بار آن هم در دورهای پایین‌ مناسب‌تر باشد.

میتسوبیشی L200؛ پیکاپ هیجان‌انگیز

محصول جدید میتسو مجهز به یک پیشرانه 2.2 لیتری توربو دیزلی با 148 اسب‌بخار نیرو است. البته مزیت این خودرو گشتاور 400 نیوتن‌‌متری‌اش است.

به نظر می‌رسد این محصول سازگاری بیشتری با محیط‌‌زیست دارد. چراکه در فرایند مهندسی آن استانداردهای سطح بالاتری لحاظ شده است. در ویرایش جدید L200 می‌توان طراحی پرابهت بدنه را مشاهده کرد ولی این الزاماً به معنای افزایش کیفیت سواری آن نبوده است.

سیستم تعلیق پرتنش این میتسوبیشی راننده را دچار ناراحتی می‌کند. وضیعت زمانی بدتر می‌شود که شما بخواهید با این خودرو بار حمل کنید. افزایش توانایی‌های پیشرانه L200 منجر به تولید سر و صدای بیشتر شده است. البته از سوی دیگر این خودرو یک ثانیه نیز سریع‌تر از رقیب شده است.

باید اعتراف کرد که جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک L200 سرعت شیفت بالاتری دارد ولی همانطور که اشاره شد در هایلوکس دنده‌ها نرم‌تر تعویض می‌شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها