کد خبر : 55722

اختصاصی خودروتک؛

ایران خودرو تارا با چه مشخصات و آپشن‌هایی عرضه می‌شود؟

ایران خودرو تارا با چه مشخصات و آپشن‌هایی عرضه می‌شود؟

سرانجام جدیدترین خودروی ملی کشور طی مراسمی پرحاشیه با حضور وزیر صمت، رونمایی شد. این خودرو که ابتدا K132 نام داشت و درنهایت به تارا رسید در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، تارا یکی از متفاوت‌ترین خودروهای بومی کشور است. محصولی که اگرچه از نظر طراحی با سطح فعلی استاندارد دنیا فاصله دارد ولی در قیاس با مدل‌های داخلی یک سر و گردن بالاتر است.

تا پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر مشخصات فنی این خودرو مطرح می‌شد. اکنون با انتشار کاتالوگ این خودرو روشن شده است که این پیش‌بینی‌ها تا حدودی درست بوده‌اند.

پیشرانه این خودرو نسخه ارتقا یافته TU5 و یا همان موتور EC5 است. قوای محرکه‌ای به حجم 1.6 لیتر که می‌تواند به‌صورت تنفس طبیعی 110 اسب‌بخار نیرو و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی قابل قبولی برای چنین خودروی به حساب می‌آید.

قدرت پیشرانه در دو مدل دستی و اتوماتیک مشابه است. در نسخه 5 سرعته دستی با مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر روبرو هستیم. در حالی در ویرایش 6 سرعته اتوماتیک مصرف ترکیبی به 7.1 لیتر هم می‌رسد.

ایران خودرو تارا

وزن تارا دنده‌ای 1150 کیلوگرم و وزن تارا اتومات 1190 کیلوگرم است. هر دو تیپ مجهز به یک باک 50 لیتری سوخت هستند.

آپشن‌های ایران خودرو تارا

در لیست آپشن‌ها و تجهیزات این خودرو برخی از آیتم‌ها بین دو تیپ مشترک هستند؛ مانند ایزوفیکس صندلی‌ها، پورت بلوتوث، تنظیم برقی آینه‌ها، تهویه دیجیتال، چراغ بدرقه، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، LED نور روز، سنسور باد تایر، سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی جلو/عقب، صندلی تاشو عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، مانیتور 7 اینچی لمسی و مه‌شکن جلو/عقب.

این در حالی است که رینگ تارا دنده‌ای 15 و رینگ تارا اتومات 18 اینچی است. صندلی راننده در مدل دنده‌ای 6 حالته دستی و در مدل اتوماتیک 4 حالته برقی است. طبیعی است که آپشن‌های خاص‌تری روی مدل اتوماتیک نصب شود که روی مدل دستی شاهدش نباشیم؛ مانند استارت دکمه‌ای، ایربگ جانبی، آینه تاشو برقی، آینه راهنمادار، دوربین عقب، سانروف، سنسور باران، سنسور نور و ورود بدون کلید.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها