کد خبر : 55549

اختصاصی خودروتک؛

همه‌چیز درباره فردا SX5 | قیمت، مشخصات فنی و آپشن‌ها

همه‌چیز درباره فردا SX5 | قیمت، مشخصات فنی و آپشن‌ها

شرکت خودروسازی فردا در صفحه اینستاگرام خود خبر از عرضه شاسی‌بلند خود یعنی SX5 داد. خودرویی پرحاشیه که تردیدهایی نسبت به موفقیتش در بازار پرترافیک چینی‌ها مطرح شده است.

به گزارش خودروتک ، فردا SX5 درواقع یک ریبجینگ از دانگ‌فنگ چینی با نام بومی X5 است. این شرکت که پیش از این با عرضه  نه‌چندان موفق شاسی‌بلند ام‌جی RX5 حضور خود در بازار را اعلام کرده بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو برای فروش در هفته ابتدایی دی ماه آماده شده است.

اکنون اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی و آپشن‌های این خودرو در دسترس است. با این حال هنوز هم خبری از قیمت نهایی آن نیست.

مشخصات فنی فردا SX5

شاید شوکه‌کننده‌ترین خبر درباره این خودرو پیشرانه آن باشد. پیشرانه‌ای 1.6 لیتری تنفس طبیعی که ساخت میتسوبیشی است. این پیشرانه را قبلاً روی میتسوبیشی ASX مدل 2010، میتسوبیشی لنسر مدل 2011 و 2013 و البته برلیانس‌های H530 و V5 هم دیده بودیم.

جالب‌تر اینجا که این موتور روی زوتی Z300 یا همان آریو سایپا نیز نصب شده بود.

در کاتالوگ رسمی فردا SX5 قدرت خروجی این خودرو 123 اسب‌بخار ذکر شده است. در حالی که منابع رسمی قدرت آن را 115 اسب‌بخار اعلام کرده‌اند. حتی آریو که از همین پیشرانه استفاده می‌کرد با وزنی به مراتب کمتر (180 کیلوگرم سبک‌تر) قدرتی معادل 112 اسب‌بخار فراهم می‌کرد.

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌فهمیم گشتاور فردا SX5 و آریو هر دو دقیقاً مانند یکدیگر است و عدد 151 نیوتن‌متر را نشان می‌دهد.

موفقیت این شاسی‌بلند در میان رقبایی که این روزها به لطف استفاده از فناوری‌ توربوشارژ، قدرت‌هایی بسیار بالاتر را تولید می‌کنند در هاله‌ای از ابهام است.

این خودروی 4.5 متری با عرض بیش از 1.8 و ارتفاعی معادل 1.7 متر می‌تواند ابعادی معقول را برای یک کراس‌اوور سایز متوسط رقم بزند.

چندی پیش اشاره به جعبه‌دنده CVT شش سرعته این خودرو نیز بحث‌برانگیز شده بود. چراکه اصولاً گیربکس‌های CVT به گیربکس‌هایی با بی‌نهایت دنده معروف هستند. اکنون گفته می‌شود که جعبه‌دنده این خودرو به سبک برخی از خودروها به‌صورت 6 سرعته شبیه‌سازی شده است.

مصرف 7.3 لیتری SX5 با در نظر گرفتن باک 45 لیتری‌اش می‌تواند خبر خوبی برای مشتریان داخلی باشد.

آپشن‌ها و تجهیزات فردا SX5

اتفاق جالبی درباره SX6 دیگر محصول شرکت فردا رخ داده بود. برخی از مشتریان بعد از تحویل محصول متوجه شدند که خودروی آنها آپشن‌هایی دارد که پیش‌تر در کاتالوگ به آنها اشاره نشده بود.

در صورتی که مبنای استناد را اطلاعات شرکت بگذاریم آن وقت SX5 مجهز به تجهیزات زیر است. لیست زیر نشان می‌دهد که چینی تازه‌وارد بازار امکانات قابل قبولی را در دسترس قرار داده است.

اتولایت / دی لایت

ایزوفیکس صندلی

آینه تاشو برقی

بلوتوث

تهویه دیجیتال

خروجی برق 12 ولت

دو ایربگ

روکش چرم صندلی

سانروف

سنسور پارک عقب

سنسور فشار باد تایر

فرمان برقی با تنظیم ارتفاع

کروز کنترل / کنترل پایداری / کنترل کشش

کمکی حرکت در سربالایی (HHC)

گیربکس 2 حالته (اسپرت - برفی)

مانیتور 8 اینچی لمسی با دوربین عقب

قیمت احتمالی فردا SX5

همانطور که گفته شد شرکت فردا هنوز قیمت نهایی SX5 را اعلام نکرده است. اما گمانه‌زنی‌ها با در نظر گرفتن قیمت حدود 14 تا 15 هزار دلاری حکایت از این دارد که این خودرو می‌تواند در بازه بین 600 تا 650 میلیون تومان قرار بگیرد.

عددی بیشتر از مبلغ می‌تواند SX5 را از فاز رقابتی با جک S5، اس.‌دبلیو.ام و حتی تیگو 5 خارج کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها