کد خبر : 54873

اختصاصی خودروتک؛

همه‌چیز درباره تویوتا Rav4 مدل 2021

همه‌چیز درباره تویوتا Rav4 مدل 2021

یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر دنیا در جدیدترین ویرایش خود مشتریانش را حیرت‌زده کرده است. تویوتا Rav4 که سابقه درخشانی در بازار خودروی ایران نیز دارد اکنون در نسخه پرایم مدل 2021 تبدیل به چالش بزرگ رقبایش شده است.

به گزارش خودروتک ، تویوتا راوفور را می‌توان یکی از اصیل‌ترین کراس‌اوورهای دنیا نامید. چراکه این شاسی‌بلند بر اساس تعریف و مفهوم کراس‌اوورها روی پلت‌فرم یک خودروی سدان ساخته شده است.

در واقع نسل اول راوفور سال 1994 روی پلت‌فرم تویوتا کرولا و کارینا طراحی شده بود. شاید باورکردنی نباشد ولی پروژه فوق با کد 153T از سال 1989 استارت خورده بود.

راوفور خیلی زود به دلیل کیفیت بالای ساخت، پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های متعدد و البته قیمت مقرون به صرفه تبدیل به شاسی‌بلند محبوب خانواده‌ها به ویژه در بازار آمریکای شمالی شد.


نسل دوم این خودرو سال 2000 با تغییراتی گسترده در ظاهر و باطن رونمایی شد. باز هم پلت‌فرم از روی آخرین مدل موجود کارینا و کرولا الهام گرفته شد. تویوتا با این نسل برای اولین‌بار بود که راوفور دیزلی را معرفی کرد.

این آخرین باری بود که تویوتا از نسخه 3 درب رافور رونمایی می‌کرد.

نسل سوم سال 2005 در نمایش فرانکفورت رونمایی شد. تویوتا در این مدل بهترین‌های خود را ارائه کرده بود. اگرچه راوفور یک خودروی اقتصادی به حساب می‌آمد ولی آپشن‌های نصب‌شده روی آن حکایت از یک شاسی‌بلند لوکس دشتند. برای اولین‌بار خط تولید راوفور در کانادا نیز تاسیس شد.

اولین تجربه مشتریان ایرانی از این خودرو با آخرین مدل‌های همین نسل ثبت شده است. به عبارت دیگر تویوتا راوفور با اولین فیس‌لیفت خود به ایران آمد.

در حالی که این شاسی‌بلند ژاپنی جای خود را در بازارهای جهانی به خوبی باز کرده بود، تویوتا باز هم در اقدامی ماجراجویانه چهارمین نسل این خودرو را با یک انقلاب عمیق در طراحی بیرونی معرفی کرد. حالا دیگر راوفور خود را از یک کراس‌اوور جمع‌وجور به یک محصول سایز متوسط ارتقا داده بود. همین نسل نیز با اقبال درخشانی در بازار خودروی ایران روبرو شد.

طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره، گلگیرها، شیشه‌ها و به طور کلی سرتاسر بدنه هیچ شباهتی با سایر مدل‌ها نداشت. این ژاپنی به طرزی باورنکردنی تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار روسیه نیز شده است. راوفور هیبریدی برای اولین‌بار با این نسل رونمایی شد.

نسل پنجم تویوتا Rav4 | چشم‌گیر و چشم‌نواز

سال 2018 در نمایشگاه نیویورک بود که تویوتا پنجمین فرزند از خانواده Rav4ها را به دنیا آورد. هودرویی که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌توانست در حد یک فیس‌لیفت سنگین نسل چهارم نیز مطرح شود. اما برخی دیگر بر این باورند که راوفور نسل پنج هیچ شباهتی با سایر مدل‌های قبلی خود ندارد. چراکه پلت‌فرم آن از لکسوس ES الهام گرفته شده است.

فارغ از تمام این مسایل، تردیدی نیست که مهم‌ترین اتفاق تاریخ راوفور را باید معرفی ویرایش Prime آن تلقی کرد. پرایم اشاره به مدل هیبریدی پلاگین این خودرو دارد که برای اولین‌بار سال گذشته در چنین روزهایی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. اکنون شرکت نسخه 2021 راوفور پرایم را نیز معرفی کرده است.

راوفور پرایم 2021 | جذاب و در دسترس

تویوتا جدیدترین ویرایش راوفور پرایم را با قیمت پایه 38 هزار و 100 دلار آماده فروش کرده است.

در حالی که نسخه نهایی آن قیمتی بیش از 50 هزار دلار دارد. از جمله آپشن‌های استاندارد این خودرو می‌توان به گرم‌کن صندلی‌‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نمایشگر 9 اینچی لمسی، رادار نقاط کور، تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم صوتی با برند JBL و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان اشاره کرد.

راوفور پرایم 2021 از پیشرانه پلاگین هیبرید 2.5 لیتری چهار سیلندر 302 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. پیشرانه‌ای که می‌تواند صفر تا صد را در 5.8 ثانیه طی کند. شاید جالب باشد بدانید رکورد مدل قبل 7.8 ثانیه بود. رسیدن به این رکورد بالا را باید مدیون حضور دو موتور برقی بدانیم. ساختاری که توان نهایی را 83 اسب‌بخار بیشتر از هیبریدی قبلی کرده است.

این تنها اتفاق خوب روی مدل 2021 نیست. مصرف سوخت راوفور جدید نیز با ثبت رکورد 2.6 لیتری حیرت‌انگیز نشان می‌دهد. این در حالی است که در صورت استفاده از حالت تمام برق می‌توان تا 63 کیلومتر نیز روی آن حساب باز کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها