کد خبر : 54469

مقایسه ام وی ام X55 و جک S5

مقایسه ام وی ام X55 و جک S5

مشخصات فنی خودرو mvm x۵۵ و جک s۵ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ،  در بازار خودرو‌های کراس‌اوور، سهم چینی‌ها در بازار ایران پررنگ‌تر است.

قیمت بالای کراس‌اوورهای برند‌های معتبر، بازار را به سمت‌و‌سوی استفاده از خودرو‌های چینی مونتاژ داخل سوق داده است.

در میان تولید‌کنند‌گان داخلی، مدیران خودرو و کرمان موتور، 2 قطب اصلی تولید و فروش کراس‌اوور‌ها هستند. در این گزارش به مقایسه mvm x55 و جک s5  پرداخته ایم.

 

مقایسه mvm x55 و جک s5

معرفی mvm x55 

شرکت چری در سال 2017 نسخه اسپرت تیگو 5 را با نام چری تیگو x5‌ در چین رونمایی کرد. اگرچه این خودرو در چین تحت عنوان برند چری تولید شده بود، اما در ایران با لوگو MVM و با نام mvm x55 معرفی و روانه بازار شد.

مقایسه mvm x55 و جک s5

 

mvm x55 خودروی تقریبا لوکس و گران‌قیمت شرکت مدیران خودرو است که به نوعی رقیب برادر بزرگ‌تر خود تیگو 5 محسوب می‌شود.

معرفی جک s5

مقایسه mvm x55 و جک s5

جک s5 کراس‌اوور شهری شرکت چینی جک است. سابقه خودرو‌سازی شرکت JAC به تولید کامیون‌های سبک باز می‌گردد. این شرکت برای اولین‌بار در سال 2003با مونتاژ خودروهای هیوندای ‌تولید خودرو‌های‌ سدان و کراس‌اوور را نیز آغاز کرد. همکاری‌های JAC‌ با میتسوبیشی ژاپن و موسسه پنین فارینا ایتالیا، سبب تولید خودرو‌های متنوعی تحت عنوان جک شده است.

جک s5 در سال 2015 توسط این شرکت چینی رونمایی شد و در اواخر سال 93 توسط کرمان موتور، به‌عنوان اولین خودروی تولید داخل با موتور ۲ لیتری توربوشارژر روانه بازار خودرو ایران شد. ‌جک s5 با طراحی مدرن و جذاب و استاندارد‌های ایمنی، خودرویی کاملا مدرن و به‌روز محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی دقیق‌تر این خودرو و مقایسه آن با mvm x55 می‌پردازیم.

مقایسه mvm x55 با جک s5 از لحاظ ظاهری

در بخش مقایسه mvm x55 و جک s5 از لحاظ طراحی نمای بیرونی باید به این نکته اعتراف کرد که محصولات چری در میان رقبای چینی خود، معمولا از نمای ظاهری جذاب‌تری برخوردار هستند. طراحی نمای بیرونی mvm x55 هم بر اساس زبان طراحی جدید و مدرن چری انجام شده است، تا جایی که می‌توان گفت از لحاظ ظاهری می‌تواند رقیبی برای محصولات کره‌ای نیز باشد.

در همان نگاه اول به mvm x55 به آسانی متوجه می‌شویم که با خودرویی اسپرت و مدرن روبه‌رو هستیم. جلوپنجره بزرگ مشبک به‌همراه چراغ‌هایی بزرگ و کشیده و سپری عضله‌ای با خطوط برجسته و ادوات کرومی، نمای ظاهری جذاب از یک کراس‌اوور مدرن را پیش روی بیننده قرار می‌دهند. اوج تحول محصولات چری در چراغ‌های عقب mvm x55 دیده می‌شود؛ به‌صورتی که گرافیک چراغ‌های عقب کاملا جدید است و نمونه آن در محصولات دیگر این کمپانی دیده نشده است.

نمای جانبی mvm x55 در هماهنگی کامل با نمای پشتی و جلویی طراحی شده و خطوط برجسته زیر دستگیره‌ها و بالای رکاب، طراحی مدرن و تهاجمی این خودرو را کاملا تکمیل کرده است. درنهایت می‌توان گفت که استایل مدرن و اسپرت mvm x55 یکی از مزایای رقابتی این خودرو محسوب می‌شود.

مقایسه mvm x55 و جک s5 از لحاظ ظاهری

در مقایسه با mvm x55، نمای ظاهری جک s5 شباهت زیادی به هیوندای IX-35  دارد که بی‌تاثیر از سابقه تولید خودروهای هیوندای توسط کمپانی جک نیست. قسمت پشتی این خودرو نیز با الگو‌برداری از آئودی طراحی شده است. درکل ترکیب طرای هیوندای و آئودی Q5 نتیجه جذابی برای نمای ظاهری mvm x55 به‌وجود آورده است.

در نسخه اتوماتیک جک s5، با تغییراتی چون جلو‌پنجره‌ای متفاوت و تبدیل سایز رینگ‌ها از 17 به 18 روبه‌رو هستیم که باعث جذابیت بیش‌تر این خودرو شده است. نمای جانبی جک s5، هماهنگ با نمای جلویی و عقب طراحی شده است. خط برجسته‌ای که روی بدنه دیده می‌شود، به همراه رکاب تیره، نمای کناری جک s5 را از سادگی خارج کرده است.

مقایسه mvm x55 با  جک s5 از نظر طراحی داخلی

کابین mvm-x55

طراحی کابین mvm x55 هم بسیار جذاب و مدرن است. از متریال باکیفیت به‌کار رفته تا دریچه‌های تهویه نامتقارن نشان از طراحی متفاوت این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات هم‌رده خود دارد. داشبورد متفاوت mvm x55 به همراه طراحی هوشمندانه پشت آمپر، کابینی مدرن و به‌روز را در مقابل چشم خریدارن به‌نمایش گذاشته است. صفحه نمایش بزرگ و غربلیک فرمان با دکمه‌های کنترلی کامل، بخش دیگری از جذابیت‌های کابین mvm x55 محسوب می‌شوند.

کابین جک s5

اما در مورد کابین جک s5 باید گفت که همانند فضای ظاهری، کابین خودرو نیز با الگو‌برداری از هیوندای IX-35طراحی شده است. جدای از غربیلک سه‌پره خوش‌دست و استارت دکمه‌ای، شاهد طراحی هیجان‌انگیزی در داخل کابین جک s5 نیستیم. طراحی کابین جک s5 چندان مدرن نیست و متریال نه‌چندان مرغوب به‌کار رفته در آن هرگز حسی از لوکس بودن را القا نمی‌کنند.

درکل با مقایسه mvm x55 و جک s5  از لحاظ طراحی داخلی باید گفت که، عملا کابین جک s5 حرف چندانی برای گفتن ندارد و مانند نمای بیرون، در بخش طراحی داخل هم mvm x55 پیروز میدان است. 

مقایسه mvm x55 با جک s5 از نظر فنی

مقایسه mvm x55 و جک s5 از نظر فنی

mvm x55 مجهز به یک پیشرانه 5/1 لیتری 4سیلندر توربوشارژ است که روی محصولاتی چون تیگو 7، آریزو 5 و 6 نیز قرار دارد. این پیشرانه ساخت شرکت AVL  اتریش است و  قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر دارد. این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک CVT آلمانی، که از نوع دو کلاجه 6 دنده است نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. لازم به یادآوری است که حالت اکو و اسپورت این جعبه دنده نیز قبلا در تیگو 7 استفاده شده است.

مقایسه mvm x55 و جک s5 از نظر فنی

اما جک s5، با موتور ۲ لیتری توربوشارژ در دو نسخه گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای عرضه می‌شود. در نسخه گیربکس دنده‌ای حداکثر قدرت موتور235  نیوتون متر و در نسخه اتومات قدرت تولید شده به265  نیوتون متر می‌رسد. در حال حاضر تولید نسخه دنده‌ای متوقف شده است و جک s5 تنها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود.

 

در جدول زیر می‌توانید مقایسه mvm x55 و جک s5 را از لحاظ فنی مشاهده کنید:

مدل خودرو

ام وی ام x55 ‌اکسلنت

جک S5 ‌اتوماتیک

پیشرانه

4سیلندر توربوشارژ

 

4 سیلندر توربوشارژ

 

حجم موتور

1.5 لیتر

 

2 لیتر

 

حداکثر قدرت

147 اسب‌بخار

 

174 اسب‌بخار

 

حداکثر گشتاور

210 نیوتن‌متر

 

235 نیوتن‌متر

 

گیربکس

6 سرعته دوکلاچه

6 دنده اتومات دوکلاچه

مصرف سوخت (ترکیبی)

6.5 لیتر در صد کیلومتر

7.7 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

10.9 ثانیه

11.7 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر برساعت

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی mvm x55 با جک s5

آپشن و امکانات رفاهی mvm x55

یکی از مزیت‌های خودرو‌های چینی، امکانات و آپشن‌های متعدد آن‌ها است و در این میان، mvm x55 یکی از کامل‌ترین و پرآپشن‌ترین خودورها در میان رقبای چینی است. آپشن و ویژگی منحصر‌به‌فرد mvm x55 که وجه تمایز اصلی و چشم‌گیر این خودرو با سایر محصولات هم‌رده است، ساعت هوشمند لمسی آن است. این ساعت علاوه‌بر داشتن قابلیت‌های معمول ساعت‌های هوشمند، کار‌هایی مثل  استارت زدن، بازکردن درب صندوق عقب و  بالا و پایین کردن شیشه‌ها را نیز انجام ‌می‌دهد. باقی امکانات رفاهی mvm x55 تقریبا مشابه همان‌هایی است که قبلا در تیگو7 دیده بودیم.

آپشن‌های mvm x55 و جک s5

در بخش مقایسه mvm x55 و جک s5 از نظر امکانات رفاهی، باید بدانید که‌ آپشن‌های جک s5 در نسخه اتوماتیک بیش‌تر و کامل‌تر است. جک s5 مهجز به امکانات و آپشن‌های روز جهان مانند استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی است و تنها نکته عجیب درباره این خودرو، عدم وجود کروز کنترل در میان لیست آپشن‌ها است.

در جدول زیر می‌توانید تجهیزات و آپشن‌های mvm x55 و جک s5 را مقایسه کنید:

تجهیزات

ام وی ام x55 ‌اکسلنت

جک S5 ‌اتوماتیک

چراغ

دی‌لایت/ چراغ مه‌شکن جلو وعقب/ چراغ بدرقه

اتولایت/ چراغ مه‌شکن جلو وعقب/ چراغ بدرقه/ تنظیم برقی ارتفاع نور  

سیستم‌های مولتی مدیا

6 اسپیکر – هندزفری/ نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر/ نورپردازی صفحه کیلومتر (قرمز-آبی-طلایی) / نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

سیستم صوتی و تصویری با پخش DVD و مجهز به بلوتوث و درگاه‌های USB ‌،‌Ipod و AUX / نویگیشن فعال‌ با شش بلندگو

صفحه نمایش

9 اینچی لمسی

7 اینچ لمسی

آینه

آینه جانبی تاشو برقی/ آینه جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن/

آینه جانبی تاشو برقی/ آینه جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن

تهویه مطبوع

دستی – دریچه تهویه عقب

اتوماتیک دوگانه

صندلی

صندلی‌ راننده 4 حالته برقی/ صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی/

صندلی‌ راننده 6 حالته برقی – مموری/ صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی/ گرمکن صندلی/ ایزوفیکس صندلی

شیشه

جلو و عقب برقی

جلو و عقب برقی/شیشه دودی عقب

سیستم‌های هشدار‌دهنده

سنسور عقب/ سنسور فشار باد تایر/

سنسور جلو و عقب/ سنسور فشار باد تایر / سنسور باران

سایر امکانات 

ورود بدون کلید /نویگیشن/ دوربین عقب/ دوربین جانبی/ نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان/ دوربین 360 درجه/ سانروف/ استارت دکمه‌ای

ورود بدون کلید / سانروف‌  / استارت دکمه‌ای

مقایسه ایمنی mvm x55 با  جک s5

ایمنی mvm x55

سیستم ترمز

mvm x55 و جک s5، هردو از ترمزهای دیسکی جلو و عقب همراه با سیستم ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم کمک ترمز BASو همچنین ترمز پارک برقی بهره می‌برند.

ایمنی کابین

هردو خودرو از نظر تعداد ایربگ، شرایط برابری دارند و تنها 4 ایربگ سهم هرکدام است.  

سنسورها

سنسورهای این دو خودرو شامل سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر است. در این بخش، جک s5 در مقایسه با mvm x55 بهتر عمل کرده است و علاوه‌بر سنسورهای بالا، به سنسور جلو و سنسور باران نیز مجهز است.

تست ایمنی

از نظر تست‌های ایمنی نیز هردو خودرو موفق به دریافت پنج ستاره از موسسه چینی  C-Ncapشده‌اند و در وضعیت خوبی قرار دارند.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه mvm x55 و جک s5 را از لحاظ امکانات ایمنی مشاهده کنید:

تجهیزات

ام وی ام x55 ‌اکسلنت

جک S5 ‌اتوماتیک

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ضد سرقت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی/ سیستم کنترل سرعت خودرو در شیب‌/ سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی

کیسه‌هوا

4 عددکیسه هوای راننده و سرنشین جانبی

4 عددکیسه هوای راننده و سرنشین جانبی

سیستم ترمز

ABS/EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد

ترمز‌های چهار چرخ دیسک به همراه ABS چهار‌کاناله وEBD‌ / ترمز پارک برقی

مقایسه تجربه رانندگی

mvm x55

در آخرین راند مقایسه دو خودرو، به بخش مقایسه mvm x55 و جک s5  از نظر تجربه رانندگی می‌رسیم. در خصوص شتاب اولیه، علی‌رغم قدرت و گشتاور بیشتر جک s5، mvm x55 بهتر عمل کرده است و چالاکی بیش‌تری از خود نشان می‌دهد. گرچه که با جک s5 نسبت به بسیاری از رقبای چینی، سواری بهتر و لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

فرمان‌پذیری و هندلینگ هردو خودرو، به علت داشتن امکاناتی مثل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در سطح خوبی قرار دارد. همچنین سیستم تعلیق جلو mvm x55 و جک s5، از نوع مستقل مک فرسون است که باعث می‌شود در هنگام عبور از دست‌اندازها کوبش کمی به بدنه خودرو وارد شود و سرنشینان سواری نرمی را تجربه کنند.

جمع بندی مقایسه mvm x55 با  جک s5

mvm x55

بر اساس آنچه در بالا گفته شد، هر2 خودرو از ‌لحاظ فنی و ایمنی در وضعیت تقریبا مشابهی به‌سر می‌برند.

mvm x55 یکی از جدید‌ترین محصولات شرکت مدیران خودرو است و تقریبا در ابتدای مسیر فروش خود قرار دارد؛ اما جک s5 در طی سال‌های گذشته فروش موفقیت‌آمیزی را تجربه کرده است. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که شرکت مدیران خودرو در طی سال‌های گذشته توانسته است تا اعتماد خریداران زیادی را به خود جلب کند؛ از این رو موفقیت فروشmvm x55 چندان دور از تصور نیست.

در نهایت با توجه به شرایط موجود، امکانات، خدمات و تمام آنچه در مقایسه mvm x55 و جک s5 به طور کامل دیدیم، می‌توان گفت که زیبایی ظاهری و ساعت هوشمند کنترل‌کننده، کفه ترازو را به سمت mvm x55سنگین‌تر کرده است و در این مقایسه انتخاب mvm x55 گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها