کد خبر : 53932

لندروور دیفندر P400 | آفرود سنگین با شاسی بلند 3 درب

لندروور دیفندر P400 | آفرود سنگین با شاسی بلند 3 درب

قطعاً لندروور دیفندر یکی از خبرسازترین خودروهای جدید یک سال اخیر بوده است؛ اما تاکنون دیفندر در نسخه ۱۱۰ یعنی مدل بزرگ و کاربردی که توانایی آفرود فوق‌العاده‌ای داشته در دسترس بوده ولی هم‌اکنون نسخه سه درب آن یعنی ۹۰ نیز در دسترس است.

به گزارش خودروتک به نقل از جام جم ، حالا نوبت به دیفندر ۹۰ جدید رسیده که باب میل مشتریانی است که به سبک زندگی شیک بیشتر از رفتن به مزرعه یا کارهای سنگین اهمیت می‌دهند.

نسخه تست شده از نوع P400 است که دارای قوای محرکه ۶ سیلندر هیبریدی ملایم جدید با قدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر است.

همین نیروگاه آهنین باعث می‌شود شاسی‌بلند ۲.۲ تنی ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای داشته باشد.

 

لندروور دیفندر 90

 

همچنین خودروی تست شده از نوع تریم فول X بوده است. مدل X یک پله بالاتر از نسخه HSE نشسته و دارای تجهیزات زیادی از رینگ‌های ۲۰ اینچی تیره گرفته تا نورپردازی لوکس کابین و هدآپ دیسپلی، چراغ‌های عقب تیره‌تر و سیستم صوتی مریدین با ۱۴ بلندگو و ساب ووفر می‌باشد. در واقع باید این خودرو را محصولی سفارشی در نظر گرفت که قیمت ۷۵۵۱۰ پوندی آن نیز بازگوی همین واقعیت است.

 

لندروور دیفندر 90

 

از دیگر ویژگی‌های دیفندر ۹۰ P400 تریم X می‌توان به سیستم تعلیق بادی اشاره کرد که آن را به تنها دیفندر سه درب با چنین ویژگی استانداردی بدل می‌کند.

 

لندروور دیفندر 90

 

وقتی پدال گاز را فشار دهید خودرو را اندازه رقم اعلام شده سریع خواهید یافت. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به سرعت با نیازهای راننده هماهنگ شده و تعویض‌های نرم و سریعی را به نمایش می‌گذارد.

 

لندروور دیفندر 90

 

در واقع قدرت زیادی هم برای لذت بردن وجود داشته و هر موقع پدال را فشار دهید دماغه خودرو بالا می‌رود. در بسیاری از خودروهای دیگر این موضوع کمی دلسرد کننده به نظر خواهد رسید اما به‌گونه‌ای عجیب یک حس اطمینان‌بخش در ۹۰ وجود دارد که شاید روی کاغذ خوب به نظر برسد اما در دنیای واقعی هم همین‌گونه است.

 

لندروور دیفندر 90

 

همین روند در هنگام عبور از پیچ نیز مشهود است جایی که حس می‌کنید بدنه بلند خودرو حتی با وجود سیستم تعلیق بادی نیز در حال تکان خوردن است. با این وجود و در عین اینکه فرمان خودرو نسبتاً سنگین است اما دقت کافی داشته و شما به راحتی خودرو را خواهید شناخت و سپس صبر خواهید کرد تا تکان های بدنه کاهش یافته و سپس به مدد گشتاور زیاد پیشرانه سرعت گرفته و از پیچ خارج خواهید شد.

 

لندروور دیفندر 90

 

اما یکی از ویژگی‌های نسبتاً سورپرایز کننده دیفندر به آرامش و رفاه کابین مربوط می‌شود. هرچه سرعت بیشتر شود صدای پیشرانه به طرز سورپرایز کننده‌ای بیشتر و بیشتر می‌شود اما زمانی که سرعت ثابت خود را حفظ کنید صدا کاهش خواهد یافت و این امر باعث خواهد شد ایزوله شدن کابین از صدای جاده را تحسین کنید. این موضوع به‌خصوص برای خودرویی که از لاستیک‌های همه‌جارو و رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند احساس‌برانگیز است.

 

لندروور دیفندر 90

 

در کل باید گفت دینامیک سواری P400 به گونه‌ای است که بیشتر مناسب کروز سریع در بزرگراه‌ها می‌باشد و خیلی نمی‌توان آن را ناهنجار یا ناراحت دانست و این موضوعی احساس‌برانگیز است.

 

لندروور دیفندر 90

 

داخل کابین دیفندر ۹۰ همان حس و حال مدل ۱۱۰ را داشته و بنابراین میدان دید فوق‌العاده‌ای به جلو خواهید داشت. شما با توجه به ستون‌های A از ابعاد خودرو آگاهی خواهید داشت و فرمان نسبتاً دقیق و دید زیاد به این معنی است که اصلاً حس غریبه بودن با دیفندر را نخواهید داشت.

 

لندروور دیفندر 90

 

کابین مدل X باعث شده خشونت صنعتی به هنری واقعی تبدیل شود و تریم های فلزی با چرم باکیفیت ترکیب شده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro لندروور در قلب داشبورد قرار داشته و عملکرد سریعی دارد.

 

لندروور دیفندر 90

 

دسترسی به صندلی‌های عقب کمی با دشواری صورت می‌گیرد اما در کل فضای کافی وجود داشته و محفظه بار ۳۹۷ لیتری نیز نیازهای اکثر خانواده‌ها را جواب می‌دهد.

 

لندروور دیفندر 90

 

قوای محرکه هیبریدی نهایی دیفندر ۹۰ با قیمت بیشتری همراه شده هرچند هر مشتری ثروتمندی از نسخه X این شاسی‌بلند خوشش خواهد آمد چراکه دارای لیست تجهیزات پر و پیمان می‌باشد. شاید نسخه‌های ارزان‌تر را راحت‌تر بتوان توصیه کرد. این دیفندر کوتاه‌تر دقیقاً به اندازه نسخه ۱۱۰ خاص و ارزشمند حس می‌شود و آن صندلی وسط در ردیف جلو می‌تواند برای اکثر مشتریان جالب‌توجه باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها