کد خبر : 53769

اختصاصی خودروتک؛

جک S7 | تغییر بازی در میدان کراس‌اوورهای چینی؟

جک S7 | تغییر بازی در میدان کراس‌اوورهای چینی؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که کرمان موتور قصد دارد اولین سری شاسی‌بلند جدید خود یعنی جک S7 را در پاییز امسال به مشتریان تحویل دهد. خودرویی با طراحی جذاب، آپشن‌های متنوع و پیشرانه قدرتمند به طور حتم رقابت بین کراس‌اوورهای چینی را داغ‌تر می‌کند.

به گزارش خودروتک ، کرمان موتور قصد دارد سبد تولیدات خود را رنگارنگ کند. گفته می‌شود پروسه‌های اولیه مربوط به لیفان X70 و جک S4 به انتها رسیده ولی گویا شانس با شاسی‌بلند بزرگ جک S7 همراه است که احتمالاً عرضه آن زودتر از دو مدل دیگر است.

آنچه ما به اسم جک S7 می‌شناسیم درواقع در چین با نام کامل  JAC Refine S7شناخته می‌شود. خودرویی که ناگفته پیداست آمده تا در یک کلاس بالاتر از S5 پرفروش‌ قرار بگیرد.

پیش‌تولید S7 از سال 2014 آغاز شد. تست‌های اولیه روی مدل‌های پروتوتایپ به آرامی انجام می‌گرفت. چراکه جک S3 را عرضه کرده بود ولی برای معرفی محصول جدید عجله‌ای نداشت.

این خودرو برای اولین‌بار در 2016 رونمایی شد و دست آخر در سال 2017 به دست مشتریان چینی رسید. فقط تا پایان همان سال آمار فروش S7 از مرز 14 هزار و 500 دستگاه گذشت.

طراحی جک S7

همانطور که مشخص است، جک از زبان بصری بسیار پویایی روی این خودرو بهره می‌برد. حالا گرافیک جلوپنجره مدرن‌تر و اروپایی‌تر شده است. باید اعتراف کرد که این خودرو هیچ سنخیتی با S5 و S3 موجود در ایران ندارد.

این خودرو به سبک برندهای آلمانی از جلوپنجره بزرگ با لوله‌های افقی استفاده کرده است. البته هم‌چنان در قسمت عقب شاهد یک طراحی اغراق‌آمیز هستیم. نکته جالب اینجاست که اگزوزهای دوبل این خودرو عملاً کاربردی ندارند و مثل خودروهای معمولی فقط از یکی از آنها خروجی داریم.

یک ساعت آنالوگ در کنار پوشش فیبر کربنی حس و حال لوکس و اسپرتی به این خودرو بخشیده است. داشبورد با روکش چرم و صفحه کیلومتر دیجیتالی نیز چیزی است که پیش از این روی مدل‌های دیگر جک ندیده بودیم.

آپشن‌های جک S7

تا این لحظه مطمئن نیستیم که کرمان موتور قصد دارید S7 را در چند تریم و با چه مشخصاتی راهی بازار کند. با این حال بررسی طراحی داخلی نشان می‌دهد که در این خودرو چه تجهیزاتی نصب شده است.

سیستم HUD یا نمایش اطلاعات روی شیشه جلو به صورت رنگی، دوربین 360 درجه، سیستم گردش چراغ‌ها و مه‌شکن‌ها هنگام پیچیدن، سیستم صوتی با برند هارمن کاردون و یک نمایشگر لمسی زیبای 10 اینچی این کراس‌اوور را یک چینی ساختارشکن معرفی می‌کند.

سایر آپشن‌ها و تجهیزات نیز شامل ترمز کمکی یا  BA، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز اضطراری AEB،    کنترل کشش TCS، کنترل پایداری ESC، کنترل واژگونی ARP، ترمز پارک برقی هشدار دهنده تغییر خطوط LDW، هشدار دهنده تصادف جلو FCW، هشدار دهنده نقطه کور  BSM و کروز کنترل هوشمند   ACCمی‌شوند.

مشخصات فنی جک S7

تقریبا مطمئن هستیم که جک S7 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 174 اسب‌بخاری که 251 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، به دست مشتریان می‌رسد. بعید به نظر می‌رسد با توجه به بحث مصرف سوخت کرمان موتور پیشرانه 2 لیتری توربو که 190 اسب‌بخار دارد را انتخاب کند.

جک S7 با این پیشرانه در هر 100 کیلومتر 8.5 لیتر بنزین نیاز دارد. این در حالی است که حجم باک آن 64 لیتر در نظر گرفته شده است.

قیمت و رقبای جک S7

این خودرو در بازار بومی چین قیمتی بین 100 تا 120 هزار یوان دارد که معادل 17 تا 20 هزار دلار است. تجربه‌های قبلی نشان می‌‌دهد خودروهای چینی در این بازه قیمتی که در ایران عرضه می‌شوند قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان دارند. البته تلاطم نرخ دلار شاید این عدد را از مرز 800 میلیون تومان نیز فراتر ببرد.

جک S7 بی‌تردید با رقبای نوظهور دیگری دست به گریبان خواهد شد. فیس‌لیفت جدید کوپا، جی‌ام‌سی S350 ریگان خودرو، دانگ‌فنگ SX6 فردا، دامای X7 یاران خودرو، چری تیگو 8 مدیران خودرو، لوکسژن U6 آذویکو و البته محصول دیگر کرمان لیفان X70.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها