کد خبر : 53100

مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس

مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس

مشخصات فنی خودرو لیفان 820 و رنو فلوئنس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، چری لیفان 820 با فلوئنس است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

در این گزارش قصد داریم تا به مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس که از مدل‌های اسپرت و پرطرفدار در کشورهای مختلف هستند، بپردازیم. لیفان 820 و رنو فلوئنس هر دو از سدان‎های محبوب در ایران هستند که ما از نقاط قوت و ضعف آن دو می‌گوییم و به سبک طراحی، امکانات و ایمنی این دو خودرو اشاره می‌کنیم.

معرفی لیفان 820 و رنو فلوئنس

کرمان موتور از سال 1395 یکی از بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سدان‌های چینی یعنی لیفان 820 را به بازار ایران وارد کرد که این خودرو اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن در سال 2014 توسط شرکت لیفان رونمایی شد که در اوایل به دلیل قیمت بالا، فروش زیادی نداشت.

 

در مقابل،  رنو فلوئنس  یک خودروی فرانسوی شرکت رنو است که با هدف جایگزینی برای رنو مگان در برخی از کشورهای درحال توسعه در سال 2009 عرضه شد. در ایران هم نخستین‌بار در مدل 2013 و با جعبه‌دنده اتومات وارد شد.

 

فلوئنس از پلتفرم رنو نیسان C است و از سال 2016 با چهره جدیدی در بازار ایران عرضه شد.

مقایسه طراحی لیفان 820 با  رنو فلوئنس

طراحی خارجی

طراحی بدنه لیفان 820 زیبا است؛ این بدنه از ورق‌های استیل ساخته شده است که بسیار سبک هستند و باعث کاهش وزن خودرو می‌شوند.

 لیفان 820

با مشاهده لیفان 820 متوجه شباهت‌های این خودرو با تویوتا کمری نیز خواهید شد، که البته لیفان 820 کمی کشیده‌تر است. لیفان 820 در قسمت جلوپنجره، نوارهای کرومی دارد که حس لوکس بودن را القا می‌کند. در نمای جانبی شاهد یک خط کشیده و طولانی از درب اول تا صندوق عقب هستیم و در نمای عقب هم چراغ‎‌های LED و مه‌شکن توجه را جلب می‌کنند. تنها ایرادی که می توان به طراحی بیرونی 820 گرفت عدم به کارگیری لاستیک ها و رینگ ها در ابعاد بزرگتر است.

رنو فلوئنس فرانسوی

‌و اما فلوئنس؛ لوگو رنو در وسط و قسمت پایینی کاپوت قرار دارد و با خطوطی در دو طرف به چراغ‌ها وصل شده است. در نمای عقب شاهد چراغ‌های بزرگی هستیم، و نمای جانبی هم به‌صورت ساده‌ای طراحی شده است. طراحی ظاهری رنو فلوئنس از سال 2009 تا 2016 دچار تغییرات زیادی شد؛ این تغییرات شامل چراغ‌های جلو، عقب، جلو پنجره، رینگ‌ها و جزئیاتی از داخل کابین است.

طراحی رنو فلوئنس 2016 نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است اما باز هم می‌توان ایراداتی به آن وارد کرد؛ به‎عنوان مثال، در نمای رو به رو کمی بزرگ و بدون تناسب به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی

کیفیت سواری

برای مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس در بخش طراحی داخلی باید گفت که داشبورد لیفان 820 شباهت زیادی به تویوتا کمری 2007 دارد؛ در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک نرم و در قسمت پایین از پلاستیک خشک استفاده شده است که این قسمت کیفیت مطلوبی دارد، اما متریال‌های دیگر از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. از نظر ابعادی فاصله صندلی های جلو و کابین عقب مناسب طراحی شده است و کاملا برازنده ی یک سدان سگمنت D است

و حس راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. علی رغم شباهت کابین نیز به کمری های 2007 اما شاید ‌بتوان گفت که لیفان 820 از طراحی خاص و شگفت‌انگیزی در داخل بهره نبرده و طراحی خارجی این خودرو نسبت به داخل آن بهتر و لوکس‌تر است.

فاصله مناسب صندلی

کابین رنو فلوئنس در عین سادگی طراحی خوبی دارد؛ و برخلاف لیفان 820، از طراحی داخلی بهتری نسبت به طراحی خارجی برخوردار است. این خودرو یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد دارد. از نظر ابعادی با وجود آنکه فلوئنس در سگمنت کوچکتری نسبت به لیفان 820 قرار دارد اما فضای داخلی خوبی تقریبا به اندازه ی لیفان 820 در اختیار شما می گذارد.

مقایسه فنی لیفان 820 با رنو فلوئنس

لیفان 820 با موتور 2.4 لیتری، توانایی تولید 158 اسب بخار قدرت و 221 نیوتون متر گشتاور دارد که کاملا مشابه کمری 2007 است و در قیاس با خودروهای 2.4 لیتری به روزتر کمی اسب بخار پایین تری تولید می کند. در مقابل رنو فلوئنس از موتور 2.0 لیتری بهره می برد که اسب بخار و گشتاور کمتری دارد اما با وجود وزن کمتر نسبت به لیفان، همچنان عملکردی نسبتا کند و ضعیف دارد چرا که باید بگوییم شتاب واقعی رنو فلوئنس پایین تر از رقم اعلامی نمایندگی های واردکننده این خودرو در ایران و حدود 13 ثانیه است. هر دو خودرو چندان سریع نیستند اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جاده‌ای، خودروهای راحت و مناسبی هستند. در جدول زیر از لحاظ فنی به مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس خواهیم پرداخت.

مدل خودرو

لیفان 820

رنو فلوئنس

پیشرانه

۴ سیلندر 16 سوپاپه

۴ سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

2.4 لیتر

2 لیتر

حداکثر قدرت

158 اسب بخار

143 اسب بخار

حداکثر گشتاور

221 نیوتن بر متر

195 نیوتن بر متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

CVT

مصرف سوخت (ترکیبی)

8.7 لیتر درصد کیلومتر

7.8 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

10.5 ثانیه

10.3 ثانیه (در تست ها حدود 13 ثانیه بدست آمده)

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

195 کیلومتر برساعت

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی لیفان 820 با رنو فلوئنس

روکش‌های چرمی

هر دو خودروی لیفان 820 و رنو فلوئنس از روکش‌های چرمی برای صندلی استفاده کرده‌اند. لیفان 820 از تجهیزاتی مانند نمایشگر بزرگ 8 اینچی، استارت دکمه‌ای و ترمز پارک پدالی برخوردار است. فلوئنس از سیستم صوتی و اسپیکرها و همچنین سیستم تعلیق بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. در جدول زیر به ادامه مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس در بخش آپشن‌ها خواهیم پرداخت.

تجهیزات

لیفان 820

رنو فلوئنس (تیپ فول E4)

چراغ

چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ‌های عقب LED، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، دی‌لایت، اتولایت

چراغ‌های زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ مه‌شکن جلو، اتولایت، ارتفاع نور اتومات، دی‌لایت، چراغ‌های عقب LED

سیستم‌های مولتی مدیا

6 بلندگو، سیستم صوتی از روی فرمان، قابلیت پشتیبانی از Bluetooth – USB – MP5 – AUX،  مانیتور 8 اینچی، دوربین عقب،

9 اسپیکر با ساب ووفر، سیستم پخشBOSE، هندزفری، مانیتور 7 اینچی لمسی، دوربین عقب، قابلیت پشتیبانی از Bluetooth – USB – MP3 – AUX – iPod

آینه

آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با گرمکن، سانروف

آینه دید عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با گرمکن، سانروف

تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک دوگانه

صندلی

تنظیم صندلی در 6 حالت دستی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، روکش چرمی صندلی ها

تنظیم دستی صندلی‌ها ، گرمکن صندلی های جلو، دارای روکش چرم، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس،

شیشه

تمام شیشه‌ها برقی

تمام شیشه ها برقی

سایر امکانات 

سانروف، کروز کنترل، رینگ 16 اینچی، کروز کنترل، کیلس استارتر

سیستم هشدار دهنده موانع عقب، کروز کنترل، رینگ 17 اینچی، سنسور فشار باد تایرها، فرمان برقی، کیلس استارتر، ترمز پارک برقی (سری های جدید)

مقایسه ایمنی لیفان 820 با رنو فلوئنس

شتاب ضعیف

کیسه هوا برای امنیت سرنشینان یک خودرو بسیار ضروری است، که هر دو خودرو لیفان 820 و رنو فلوئنس دارای 6 عدد کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو و عقب هستند. لیفان 820 در موسسات ایمنی معتبری تست ایمنی نداده است اما تجربه نشان داده است که قطعا خودروسازان اروپایی به دلیل تجربه ی بالاتر و دانش به روزتر خودروهای ایمن تری می سازند. رنو فلوئنس با مجهز بودن به سیستم ترمز اضطراری و کنترل پایداری، قادر به دریافت 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره ممکن از موسسه ایمنی اروپا شده است.

تجهیزات

لیفان 820

رنو فلوئنس

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سنسور دنده‌‌عقب، دوربین عقب، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک و سیستم ضد سرقت

سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک

کیسه هوا

6 عدد

6 عدد

سیستم ترمز

سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز ABS و EBD، ترمزهای جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمزهای عقب دیسکی، BAS، ESP

ABS، EBD سیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم کنترل پایداری ESP ، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی

تجربه رانندگی لیفان 820 با رنو فلوئنس

4 ستاره ایمنی

در این بخش از مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس به تجربه رانندگی با این دو خودرو خواهیم پرداخت.

لیفان 820 سواری نرم و راحتی دارد. فضای داخلی بزرگ آن هم تجربه رانندگی خوبی را فراهم می‌کند. از ایرادات این خودرو این است که با استارت زدن، صدای موتور در داخل کابین شنیده خواهد شد و حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

 

همچنین سرعت و شتاب آن هم چندان زیاد نیست. رنو فلوئنس هم همانند 820 تعلیق نرمی دارد و برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ، همانند خودروهای اسپرت مناسب نخواهد بود. مصرف ‌سوخت رنو فلوئنس بهتر از لیفان است، چراکه لیفان حدود 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی دارد که برای یک خودروی داخل و خارج شهری مقدار زیادی است. در مجموع فرمان پذیری فلوئنس بهتر از لیفان 820 است و رانندگی با آن کمی دلچسب تر از لیفان است البته به شرط آنکه شتاب گیری فاکتور بعدی اهمیت برایتان باشد. نکته ای که در تست ها جالب است فرمان لیفان 820 است که با وجود آن که برقی نیست و هیدرولیکی است اما یکی از نرم ترین فرمان های هیدرولیک موجود در بازار است.

جمع‌بندی مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس

گزینه خوبی برای خرید نیستنددر این مقاله مقایسه لیفان 820 و رنو فلوئنس به موارد مختلفی اشاره شد؛ باید گفت که رانندگی با هر دو خودرو حس خوبی دارد و راننده و سرنشینان در این خودروها بسیار راحت هستند. لیفان 820 یکی از لوکس‌ترین خودروهای چینی در ایران است و رنو فلوئنس فرانسوی هم با امنیت بالای خود، حس رانندگی مطمئنی را ایجاد می‌کند. اما نمی‌توان از ضعف پیشرانه و شتاب پایین این دو خودرو خصوصا فلوئنس چشم‌پوشی کرد. لیفان 820 در قیاس با رنو فلوئنس کیفیت ساخت پایین تری دارد و رنو فلوئنس بازار اصلی و بازار دست‌دوم خوبی ندارد و به سختی به فروش می‌رود. به‌طور کلی می‌توان گفت که این دو خودرو با وجود شرایط فعلی صنعت خودروی کشور، داشتن قیمت‌های بالا و خدمات پس از فروش ضعیف گزینه های چندان مناسبی برای خرید نیستند اما اگر همچنان اصرار به خرید یکی از این دو خودرو دارید، در صورتی که خودروی بزرگ تر، موتور قوی تر، لوازم مصرفی ارزان تر و بازار خرید و فروش کمی بهتر برایتان مهم تر است انتخابتان لیفان 820 باشد و اگر کیفیت ساخت بالاتر، برند مطرح تر، فرمان پذیری بهتر و کمی ایمنی بهتر فاکتور مهم تری برایتان است رنو فلوئنس را انتخاب کنید.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها