کد خبر : 52793

مقایسه هوندا CRV و ولوو XC60

مقایسه هوندا CRV و ولوو XC60

مشخصات فنی خودرو هوندا CRV و ولوو XC60 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هوندا CRV با ولوو XC60 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

در این گزارش به  مقایسه 2 کراس‌اوور ولوو XC60 سوئدی و هوندا crv ژاپنی پرداخته ایم  و پس از معرفی، آن‌ها را از نظر طراحی خارجی و کابین، فنی، آپشن‌ها، امکانات ایمنی و موارد دیگر با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. 

معرفی هوندا CRV

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60هوندا CRV کراس‌اوور کامپکت محصول شرکت ژاپنی هوندا است که در سال ۱۹۹۵ رونمایی شده است. نسل اول هوندا CRV  طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ وارد بازار خودرو شد و نسخه فیس‌لیفت همین نسل در سال ۱۹۹۹ به بازارهای اروپا، استرالیا و آسیا راه پیدا کرد. در سال 2000، مدلی خاص به صورت انحصاری برای بازار آمریکای شمالی رونمایی شد که توانست تا یک سال نبض بازار را در دست خود بگیرد.

تولید نسل دوم در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ اتفاق افتاد و در نسخه‌های متفاوت در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا عرضه شد. نسخه فیس‌لیفت این نسل در سال 2005 به بازار معرفی شد.

تولید نسل سوم هوندا CRV نیز طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ رخ داد و نسخه فیس‌لیفت این نسل نیز در سال 2010 تولید شد. سال 2011 نسل چهارم هوندا CRV به بازار راه پیدا کرد و تا سال 2016 روی خط تولید بود. در میانه همین سال‌ها، یعنی 2015، نسخه فیس‌لیفت نسل چهار نیز رونمایی شد و به خیابان‌های ایران نیز راه پیدا کرد. در مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60، قصد داریم مدل 2015 هوندا CRV را بررسی کنیم.

معرفی ولوو XC60

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60

در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2007، کمپانی سوئدی ولوو از یک کراس‌اوور کامپکت لوکس به نام ولوو XC60 رونمایی کرد که تقریبا یک سال بعد به بازار‌های جهانی راه پیدا کرد. ولوو XC60، در کنار مدل‌هایی چون 60S و 60V یکی دیگر از خودرو‌های سری 60 ولوو است.

برخلاف پر‌فروش‌بودن ولوو XC60 در بازارهای جهانی، مدل‌های 2013 و 2014 این خودرو که توسط افرا موتور به‌ عنوان نماینده اصلی شرکت ولوو در ایران وارد کشور شده بود، با استقبال چندانی روبه‌رو نشد. در مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 قصد داریم به سراغ مدل 2014 ولوو XC60 برویم.

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از لحاظ ظاهری

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60

در ابتدای این بررسی، به مقایسه ظاهری این دو خودرو می‌پردازیم. در یک سمت این مقایسه، هوندا CRV ایستاده که تغییرات زیادی را طی نسل‌های مختلف پشت سر گذاشته است. در نهایت، چیزی که امروز از هوندا CRV شاهد هستیم، خودرویی جذاب و مدرن است که اگرچه ممکن است باب میل هر سلیقه‌ای نباشد، اما آن را به یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های این کلاس در کشورهای مختلف جهان تبدیل کرده است.

در بخش جلویی، شاهد اتصال چراغ‌‌ها به جلوپنجره هستیم که همراه خطوط موج‌دار سپر، نمایی اسپرت و خشن از یک کراس‌اوور را به نمایش گذاشته است. در مدل فیس‌لیفت، اضافه‌شدن لامپ‌های LED و چراغ نوربالای پروژکتوری، جذابیت‌های ظاهری هوندا CRV را بیشتر کرده است.

در قسمت عقب نیز شاهد زبان طراحی نسل اول و یک طراحی کاملا هماهنگ هستیم. چراغ‌های عمودی و کشیده و شیشه عقب شیب‌دار متصل به درب عقب، نمایی ساده‌تر از جلوی خودرو را به نمایش گذاشته است.

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60

در قسمت دیگر این مقایسه ظاهری، ولوو XC60، کراس‌اوور لاکچری کمپانی ولوو قرار دارد که در قسمت پشتی، شباهت زیادی به رقیب خود دارد؛ البته این شباهت ناشی از کپی‌برداری دو کمپانی از یکدیگر نیست و تنها محصول زبان طراحی نزدیک به ‌هم دو کمپانی خودرو‌ساز است. در قسمت جلویی ولوو XC60، شاهد نمایی قدیمی و غیرمدرن هستیم که علت آن، تمرکز ولوو بر تولید محصولات دیگر است.

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 در بخش طراحی داخلی

کابین هوندا CRV

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 را در بخش طراحی داخلی با بررسی کابین هوندا CRV شروع می‌کنیم. کابین هوندا CRV  اگرچه ساده، اما کاملاً جادار و راحت است و کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت کابین آن در نسخه فیس‌لیفت بهبود یافته است که امتیاز خوبی برای هوندا محسوب می‌شود. امکان سفارش تریم جدید، لیستی از سامانه‌های الکترونیکی و البته عایق‌بندی بی‌نظیر کابین از مهم‌ترین جذابیت‌های بخش طراحی داخلی هوندا CRV است. لازم به ذکر است که بی‌اغراق، هوندا CRV صاحب یکی از کم‌صدا‌ترین کابین‌ها در میان رقبای خود است که نشان از عایق‌بندی عالی کابین این خودرو دارد.

کابین ولوو XC60

با ورود به کابین ولوو XC60، در همان نگاه اول شاهد نمایشی لوکس و جذاب هستیم. اگرچه کابین این خودرو با طراحی‌های جدید کمپانی سوئدی فاصله زیادی دارد، اما متریال مرغوب به‌کاررفته در کنار فضای کافی و راحت برای سرنشینان، امتیاز خوبی برای کابین ولوو XC60 به ارمغان آورده است. استفاده از تزئیناتی از جنس چرم و کروم، داشبورد کاملا دیجیتالی، صفحه نمایش 7 اینچی رنگی، غربیلک فرمان زیبا و خوش‌دست، چرم مرغوب به‌کاررفته در درب‌ها و البته سقف پانورامای عریض، در مجموع کابینی جذاب، لوکس و راحت را پیش چشمان سرنشینان به نمایش گذاشته است.

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از لحاظ فنی

هوندا CRV

به بخش فنی مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 رسیده‌ایم. هوندا CRV موجود در ایران در سه تیپ EX، EXL و تورینگ عرضه شده و مدل تورینگ، کامل‌ترین تیپ موجود است. این کراس‌اوور ژاپنی، به‌لطف پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندرش، نیرویی برابر با ۱۸۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT مجهز به سیستم اختصاصی هوندا ملقب به G-DESIGN وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد که هماهنگی مناسب و هوشمندی با دنده و پدال گاز دارد. شتاب صفرتاصد هوندا CRV، 8.5 ثانیه است.

ولوو XC60

در قسمت دیگر این مقایسه، ولوو XC60 قرار دارد که مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که قادر به تولید قدرتی معادل 240 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون‌متر است. گیربکس ولوو XC60 از نوع 6 دنده اتوماتیک پاورشیفت با کلاچ دوگانه است و شتاب صفرتاصد آن نیز 8.1 ثانیه است. با این‌ تفاسیر، به نظر می‌رسد از نظر فاکتورهای فنی، ولوو XC60 یک ‌سر‌‌وگردن بالاتر از هوندا CRV ایستاده است.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 را از لحاظ فنی مشاهده کنید:

مدل خودرو

هوندا  CRV

ولوو XC60

پیشرانه

چهارسیلندر با آرایش خطی 16 سوپاپ

چهارسیلندر مجهز به توربو و سوپرشارژ

حجم موتور

2356 سی سی

1999 سی‌سی

حداکثر قدرت

185 اسب‌بخار

240 اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

245 نیوتن‌متر

320 نیوتن‌متر

گیربکس

اتوماتیک CVT مجهز به سیستم اختصاصی هوندا ملقب به G-DESIGN

دنده اتوماتیک هشت سرعته

مصرف سوخت(ترکیبی)

8.1 لیتر در صد کیلومتر

8.1 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفرتاصد

8.5 ثانیه

 8.1 ثانیه

حداکثر سرعت

199 کیلومتر در ساعت

235  کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی هوندا CRV با ولوو XC60

هوندا CRVدر بخش مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60، باید بگوییم که هر دو خودرو از امکانات و آپشن‌های به‌روزی بهره‌مند هستند. از مهم‌ترین آپشن‌های هوندا CRV، می‌توان به امکاناتی نظیر سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور و کروزکنترل هوشمند اشاره کرد.

در آن سوی این مقایسه، در لیست آپشن‌های ولوو XC60 نیز امکاناتی چون هدآپ، اتوهلد، صندلی کودک، بخارزدایی اتوماتیک شیشه‌ها بر حسب دما، سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی‌و‌رانندگی و تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ‌ها دیده می‌شود که به‌ظاهر هیجان‌انگیز‌تر از لیست رقیب است. 

در جدول زیر می‌توانید مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 را از لحاظ آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی مشاهده کنید:

تجهیزات

هوندا  CRV

ولوو XC60

چراغ

جلو هالوژن به همراه DRL مجهز به چراغ مه‌شکن برای تامین روشنایی لازم در شرایط بد جوی

چراغ‌های سه‌گانه/ چراغ‌های زنون/ دی‌لایت/ نورپردازی بیرونی/ قابلیت چرخش چراغ‌های جلو در پیچ‌ها/ تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ‌های جلو

سیستم‌های مولتی‌مدیا

HFT-AUX-USB- AM/FM/CD-IMID-

به همراه 6 بلندگو

قابلیت پخش DVD، Tuner،MP3/8 بلندگو/سیستم مخابراتی اضطراری/ قابلیت شماره‌گیری تلفن از روی کنسول و اضافه‌کردن لیست تماس‌ها

صفحه نمایش

نمایشگر 7 اینچی لمسی

نمایشگر 7 اینچی لمسی

آینه

آینه داخلی با تکنولوژی AUTO DIM الکتروکرومیک/ آینه‌های جانبی هم‌رنگ با بدنه به همراه چراغ راهنما LED

آینه‌های جانبی برقی/ آینه‌های جانبی هوشمند با تنظیمات اتوماتیک و گرم‌کن/ آینه‌های داخلی الکتروکرومیک

تهویه مطبوع

اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

سیستم تهویه دوگانه هوشمند

صندلی

صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم دستی/روکش صندلی ها پارچه ای/ تاشدن صندلی‌های عقب توسط شاسی جهت ایجاد فضای مناسب بار/ ایزوفیکس  

صندلی برقی 8 حالته راننده با سه حافظه/ صندلی برقی سرنشین جلو

چرم طبیعی صندلی/ گرم‌کن صندلی‌های جلو/ صندلی کودک

شیشه

شیشه‌های برقی، سانروف

سقف پانوراما ثابت/ سانروف/ بخارزدایی اتوماتیک شیشه‌ها بر حسب دما

سیستم‌های هشداردهنده

سنسور تشخیص‌دهنده موانع عقب/ سیستم پیشرفته و کاربردی LANE WATCHبرای نمایش نقاط کور/ سیستم نشان‌دهنده میزان باد تایرها/

رادار تصادف جلو/ رادار تغییر لاین/ ترمز کمکی در سطوح شیب‌دار به منظور ممانعت از حرکت روبه‌عقب خودرو

سنسور عقب همراه با نمایشگر/ سنسور جلو/ سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی/ هدآپ هشداردهنده برای جلوگیری از بروز تصادف/ سیستم هشدار رانندگی بین خطوط/ سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر/ رادار نقاط کور در رانندگی/ سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله

سایر امکانات 

سیستم ورود بدون کلید/ استارت دکمه‌ای/ کروزکنترل هوشمند/ سانروف دو حالته

شیشه شور چراغ‌های جلو/ کروزکنترل هوشمند/ سیستم ورود بدون کلید با حافظه/ سیستم کنترل سرعت در سراشیبی

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از لحاظ تجهیزات ایمنی

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 + مشخصات فنی

در بحث مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از لحاظ تجهیزات ایمنی، باید بدانید که هر دو خودرو از لحاظ ایمنی وضعیت بسیار خوبی دارند و از ایمن‌ترین خودرو‌های موجود در این کلاس محسوب می‌شوند.

کمپانی هوندا در ساخت هوندا CRV سنگ تمام گذاشته است و با به‌کارگیری فولاد بسیار مقاوم در شاسی و فناوری پیشرفته جوش فولاد و آلومینیوم، بدنه بسیار مقاومی برای این خودرو طراحی کرده است. هوندا CRV موفق به دریافت نشان پنج ستاره کامل ایمنی از موسسه معتبر یوروانکپ شده است. همچنین موسسه IIHS  آمریکا نیز نمره Top SAFETY PICK + را در کارنامه هوندا CRV ثبت کرده است که همه این موارد، مهر تاییدی بر ایمنی و استقامت بالای  هوندا CRV به حساب می‌آید.

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 + مشخصات فنی

در بخش مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از لحاظ ایمنی، انتخاب خودرو برتر تقریبا امری محال است. در سمت دیگر این مقایسه، ولوو XC60 قرار دارد که محصول کمپانی معتبری است که همواره مهم‌ترین دغدغه‌اش، ایمنی بوده است. لیست بلندبالای تجهیزات ایمنی این خودرو، گواه همین مطلب است. طراحی ولوو XC60 به گونه‌ای است که هنگام ضربه به عقب خودرو، شاسی انرژی ضربه را منتشر و آن را از سرنشینان دور می‌کند. اسکلت ایمن فولادی، درب‌های تقویت‌شده، پرده محافظتی سقف و میله‌های سامانه ضربه‌گیر کناری واقع در زیر صندلی‌های جلو، ولوو XC60 را به خودرویی بی‌رقیب در این کلاس از لحاظ امنیت تبدیل کرده ‌است. ناگفته نماند که نشان 5 ستاره ایمنی موسسه معتبر یوروانکپ بر سینه این خودرو، مهر تایید دیگری بر امنیت بی‌نظیر ولوو XC60 است.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 را از لحاظ تجیزات ایمنی مشاهده کنید:

تجهیزات

هوندا  CRV

ولوو XC60

 

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

پشت‌سری های فعال/ کمربند ایمنی مجهز به کمربندهای 3 نقطه ای ELR/ ایموبلایزر

سیستم ایمنی صندلی در تصادفات/ سیستم محافظت از ضربه‌های جانبی/ سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی/ کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای به همراه پیش‌کشنده

کیسه‌هوا

راننده و سرنشین جلو در مجموع 6 ایربگ

کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای

سیستم ترمز

جلودیسکی خنک‌شونده – عقب‌دیسکی معمولی ABS چهارکاناله – سیستم توزیع نیروی ترمز EBD / سیستم کنترل کشش خودرو (TCS)

سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی/سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک شهری/سیستم ترمز ABS  به همراه EBA

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از نظر تجربه رانندگی

هوندا CRV

به بخش مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 از نظر تجربه رانندگی می‌رسیم. آنچه هوندا  CRVرا در مقایسه با سایر خودرو‌های هم‌رده متمایز می‌کند، کابین بی‌سروصدای این خودرو است. همان‌طور که در بخش فنی به آن اشاره کردیم، عایق‌بندی خودرو به ‌قدری خوب انجام شده است که مانع ورود هرگونه سر‌و‌صدای اضافی به داخل کابین می‌شود. سواری نرم، شتاب مناسب و فرمان‌پذیری و هندلینگ تقریباً بی‌عیب از دیگر مواردی است که هوندا CRV برای سرنشینان خود به ارمغان آورده است.

از طرف دیگر، ولوو XC60 نیز به دلیل قدرت بیشترش، شتاب و حداکثر سرعت بیشتری نسبت به رقیب دارد. ایمنی خودرو نیز از هر جهت خیال خریداران را راحت کرده است. همچنین ساختار فولادی زیر داشبورد، علاوه بر ممانعت از ورود صدای پیشرانه به داخل خودرو، از پاهای سرنشینان نیز هنگام تصادف محافظت می‌کند. در واقع، وولو تمام توانش را در قسمت ایمنی این خودرو  به ‌کار گرفته است. 

جمع‌بندی مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60

مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60

درنهایت، با توجه به تمامی مواردی که در خصوص مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60 گفته شد، 2 خودرو در سایه رقبایی چون نیسان ایکس تریل، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، تویوتا راوفور و میتسوبیشی اوتلندر قرار گرفته‌اند که از نظر بازار و خدمات پس‌ از فروش به مراتب در شرایط بهتری قرار دارند. اگرچه در نهایت خرید خودرو امری سلیقه‌ای و شخصی است و بسیاری از افراد برای داشتن خودرویی ایمن‌تر، بسیاری از مشکلات را نیز می‌پذیرند.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها