کد خبر : 52788

اختصاصی خودروتک؛

مشخصات دورسن G70S | کراس‌اوور چینی جدید بازار ایران

مشخصات دورسن G70S | کراس‌اوور چینی جدید بازار ایران

چندی پیش تصاویر حضور یک شاسی‌بلند جدید چینی در ایران منتشر شد. این خودرو از برند Dorcen و مدل G70S نام داشت. تصاویری که بعدها مشخص شد مربوط به ایران نبوده‌اند ولی می‌دانیم که مذاکراتی با یک شرکت ایرانی برای مونتاژ آن صورت گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از برند دورسن سابقه چندانی در صنعت خودروسازی چین ندارد. این مجموعه که سال 2014 متولد شده است سال 2014 به‌عنوان پیمانکار تولید محصولات زوتی چین فعالیت می‌کرد.

چهار سال بعد Dorcen تبدیل به برندی مستقل شد که البته همچنان به زوتی وابستگی دارد.

در سبد محصولات دورسن چهار محصول E20 (خودروی برقی)، G60 و G60S (کراس‌اوور سایز کوچک) و البته G70S (کراس‌اوور سایز متوسط) دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد که مذاکرات اولیه دورسن با طرف ایرانی یعنی شرکت یاران خودرو اروند بر سر مدل آخر بوده است.

این شرکت پیش از این عرضه دامای X7 را در کارنامه داشت که البته چندان در این زمینه موفق ظاهر نشده بود.

مشخصات فنی دورسن G70S

از آنجایی که مالک اصلی دورسن و دامای برند زوتی است، تعجبی ندارد که از نظر فنی و طراحی شباهت‌های عمیقی بین G70S و کوپا T210 و البته دامای X7 باشد. این محصول قرار است که در سگمنت کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار بگیرد. اما فاصله محوری 2850 میلی‌متری‌اش نشان می‌دهد که می‌تواند مدلی بزرگ در کلاس خودش باشد.

به طرزی عجیب اختلافات فاحشی بین اطلاعات فنی درج شده در سایت طرف ایرانی و اطلاعات اصلی این خودرو در منابع رسمی دیده می‌شود. به عنوان مثال شرکت ایرانی که مدعی عرضه این خودرو است قدرت پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ آن را 156 اسب‌بخار اعلام کرده است در حالی که قدرت اصلی G70S چیزی معادل 177 اسب‌بخار است.

در مثالی دیگر این خودرو در وبسایت داخلی شرکت ایرانی با پیشرانه‌ای 8 سیلندر معرفی شده است که البته امیدواریم یک اشتباه تایپی بوده باشد. پیشرانه دورسن فوق یک چهار سیلندر ساده است.

این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خود توانی بیشتر از 177 اسب‌بخار تولید نمی‌کند که برای این حجم کمی ناامیدکننده است. طول اصلی این خودرو 4.7 متر است در حالی که شرکت ایرانی آن را 4.5 متر اعلام کرده است.

در نهایت دورسن G70S با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک راهی بازار می‌شود در حالی که شرکت ایرانی آن را با جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک معرفی کرده است.

این امکان وجود دارد که یاران خودرو اروند در ادامه قصد دارند قطعات اصلی این خودرو را داخلی‌سازی کنند و این احتمالاً مشخصات همان قطعات باشد.

آپشن‌های دورسن G70S

برخلاف طراحی فریبنده و پیچیده کابین این خودرو، آپشن‌های در نظر گرفته شده برای آن چندان هم خاص به نظر نمی‌آیند.

تجهیزاتی مانند بلوتوث، دستگاه پخش CD، قفل مرکزی، سیستم ناوبری، سقف پانورامیک، رینگ‌های آلیاژی، آینه جانبی برقی و سنسورهای پارک آنقدر بدیهی هستند که نیازی به اشاره نداشتند.

قیمت دورسن G70S

این خودرو ابداً خودروی ارزان‌قیمتی نیست. ارزان‌ترین مدل آن در بازارهای جهانی 17 هزار و 990 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در حالی که قیمت نسخه نهایی تا 22 هزار و 490 دلار نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها