کد خبر : 52782

رازهای سوپروانت هامر HEV مدل 2022

رازهای سوپروانت هامر HEV مدل 2022

جنرال موتور بدون شک یکی از اثرگذاران صنعت آفرودسازی و بی‌راهه نوردی است. محصولات آفرود جنرال موتورز و زیرمجموعه‌هایش با ویژگی‌هایی که داشتند مورد استفاده ارتش‌های مختلف دنیا قرار گرفت و بعدها به رانندگی شهری نیز راه پیدا کرد.

به گزارش خودروتک، برای نزدیک به یک دهه که این برند مطرح صنعت خودرو با مشکلات مالی زیاد دست به گریبان بود و با کمک‌های دولتی توانست بحران‌های خود را سپری کرده و مجدد به عرصه رقابت برگردد. خبر جدید این شرکت خودروسازان و طرفداران خودروهای همه‌جارو را شگفت‌زده کرده است. تیتر خبر باورکردنی نبود و جنرال موتور با اعلام اینکه به‌زودی سوپر وانت 1000 اسب بخاری و برقی هامر وارد جاده‌ها و کوه‌ها و جنگل‌ها می‌شود نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. 

جی‌ام با اعلام قدرت خروجی 3 موتور الکتریکی این سوپر وانت و سایر امکانات خاص و ویژه این غول برقی تعاریف جدیدی وارد خودروهای برقی ایجاد کرده است.

دو موتور در بخش جلوی خودرو و یک موتور هم در بخش انتهای خودرو قرار دارد و این موتورها با فناوری کاملاً هوشمند می‌توانند چرخش چرخ‌ها را با هم و با سرعت یکنواخت به چرخش درآورند. در واقع نوع قفل شدن چرخ‌ها الکتریکی است و این کار از طریق جعبه‌دنده صورت نمی‌گیرد. در هامر HEV از دیفرانسیل نیز خبری نیست.

این نوع تقسیم موتورها در بخش‌های مختلف خودرو هوشمندانه انجام‌شده است و مرکز ثقل خودرو هم کاملاً رعایت شده است. بسیاری از امکانات این هیولای دوست دار محیط‌زیست را نمی‌توان در سایر خودروهای بی‌راهه نورد پیدا کرد.

هر موتور 250 کیلووات قدرت تولید می‌کنند که با چرتکه انداختن و محاسبه و تبدیل به اسب بخار به عدد  1000 اسب بخار می‌رسیم. شگفت‌انگیزتر این است که بدانیم مجموع گشتاور موتورهای برقی این سوپر وانت 1200 نیوتن برمتر است که باورکردنی نیست. البته احتمالا عدد عجیب و غریب 11 هزار و 12 هزار نیوتن متر را در خبرها خوانده اید. این گشتاور اسمی موتورهای هامر جدید است و چیزی که به چرخ ها می رسد در نهایت همین 1200 نیوتن متر است که برای هر جایی رفتن در این کره خاکی کفایت می کند.

هامر برقی به سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ مجهز است که در محیط‌های آفرود قابلیت‌های عجیب‌وغریبی به خودرو می‌دهد. با کمک این سامانه خودرو می‌تواند مانند یک خرچنگ به پهلو حرکت کند و موانع را مانند یک مار افعی رد کند. چهار چرخ خودرو می توانند با یکدیگر زاویه ای مساوی چرخ کرده و حرکت موازی خرچنگی انجام دهند.

از دیگر قابلیت‌هایی که جی‌ام سی خیلی بر روی این هامر تأکید دارد قابلیت سیستم سوپر کروز است که در صورت وجود یک خودرو و آزاد بودن سبقت در آن محل از خودروی جلویی سبقت‌گرفته و دوباره به مسیر برمی‌گردد. به نوعی خودرو در اینجا قابلیت خودرران دارد.

سوپر وانت هامر به 18 دوربین مختلف مجهز است که با کمک آن‌ها می‌توانید ببینید هر چرخ از کجا عبور می‌کند و در جلوی هر چرخ وضعیت به چه صورت است و حتی می‌توانید ببینید در زیر خودرو چه خبر است و ارتفاع هامر را با توجه به نوع و اندازه سنگ‌ها تغییر دهید.

باتری‌های قدرتمند هامر بعد از 10 دقیقه شارژ می‌توانند خودرو را تا 160 کیلومتر مسافت همراهی کنند و در صورت شارژ کامل خودرو بیشتر از 560 کیلومتر را می‌تواند پیمایش کند. تنها رقیب این هامر برقی و جدید سایبرتراک تسلا است که قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر نسبت به هامر دارد. قیمت اعلام شده برای این هیولای برقی برحسب آپشن های انتخابی 79 تا 112 هزار دلار است. 

جی ام سی هامر HEV مدل 2022

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها