کد خبر : 52510

بازگشت باشکوه خودرو هامر با 1000 اسب بخار قدرت و 3 ثانیه شتاب

بازگشت باشکوه خودرو هامر با 1000 اسب بخار قدرت و 3 ثانیه شتاب

زمانی که جنرال موتورز خط تولید خودرو هامر را در سال 2010 تعطیل کرد شوک بزرگی به دنیای خودرو وارد شد. هامر نمادی از یک خودرو قدرتمند بود که دیگر فرو ریخته بود.

به گزارش خودروتک، بحران اقتصادی آمریکا در سال 2008 اثر شدیدی روی صنایع خودروسازی این کشور گذاشت تا آنجا که دولت مجبور شد برای سرپا نگهداشتن غول های خودروسازی همچون جنرال موتورز و کرایسلر وارد عمل شده و سهام آنها را خریداری کند.

در این میان برخی مدل ها و برندهای زیر مجموعه نیز قربانی این بحران اقتصادی شدند. خودروهایی مانند هامر و دوج وایپر از چرخه تولید کنار رفتند و حتی برای مدتی بحث فروش برند هامر به چین نیز مطرح بود.

در نهایت جنرال موتورز یک دهه بعد از تعطیلی برند هامر با یک غول الکتریکی به میدان بازگشته است.البته این بار تولید هامر را به زیر مجموعه دیگر خود یعنی GMC سپرده است.

مدل جدید هامر که برای سال 2022 به بازار می آید یک پیکاپ فول سایز چهار در است. پیکاپی که همه خصوصیت های هامر H1 قدیمی را با امکانات و فناوری های روز در خود جمع کرده است.

هامر جدید که HEV نام دارد. یکی از نقص های بزرگ هامر مصرف سوخت زیاد موتور 5200 سی سی آن بود که در هامر HEV به طور کامل برطرف شده است. چرا که هامر HEV دارای موتور الکتریکی است و به طور کلی یک خودرو برقی حساب می شود. دو نسخه دارای 2 و 3 موتور الکتریکی از آن تولید می شود که نسخه قوی تر به صورت استاندارد کارخانه 1000 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این خودرو رقم اعجاب برانگیز 15 هزار و 592 نیوتن متر است که از توسط 3 موتور الکتریکی تولید می شود.

طراحان مدل جدید هامر طومار تمام خودروهای آفرود استاندارد را با عرضه هامر HEV در هم پیچیده اند. البته آنها به همین هم راضی نشده و به سراغ دنیای سوپراسپرت ها هم رفته اند. این مدل از هامر تنها در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

با هر بار شارژ کامل هامر HEV می تواند 560 کیلومتر مسیر را طی کنید. این شاید تنها نقطه ضعف این خودرو باشد که با آن نمی توان گالن های بنزین را در قیمت بار چید و روزها در دل بیابان سفر کرد.

جی ام سی هامر HEV مدل 2022

جی ام سی هامر HEV مدل 2022

جی ام سی هامر HEV مدل 2022

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها