کد خبر : 52412

بررسی کیا سورنتو 2021

بررسی کیا سورنتو 2021

سورنتو 2021 با داشتن ویژگی‌های خاص در خط مقدم فناوری های جدید استفاده شده نسبت به خودروهای رقیب است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیا با نسخه کراس اوور سایز متوسط ​​خود، سورنتو ۲۰۲۱ را از مینی ون به عضلانی تبدیل می‌کند. با یک شبح مربع و جزئیات بیرونی قاطع‌تر، نسل جدید بسیار متفاوت از نمونه‌ای است که جایگزین آن می‌شود.

طراحی کابین نیز با رابط‌های دیجیتالی نرم و صاف و یک ظاهر جذاب‌تر در مقایسه با مدل قبلی خود بهبود یافته است. این SUV سه ردیف همچنین دارای پیشرانه متنوعی است که شامل موتور چهار سیلندر ۲۸۱ اسب بخاری مجهز به توربو و یک مدل هیبریدی است که ۳۹ مایل بر ساعت در شهر ارائه می‌دهد. سورنتو که بین ۱۰ برنده برتر Telluride و Sportage جمع و جور قرار دارد، به نظر می‌رسد نمونه قابل توجهی از شاسی بلندهای کیا را بیشتر تقویت کند.

سورنتو برای سال ۲۰۲۱ کاملاً جدید است. سورنتو جدید علاوه بر سوار شدن بر یک پلت فرم کاملاً جدید که از داخل و خارج بزرگتر است، یک پیشرانه هیبریدی و همچنین یک نسخه پلاگین نهایی را به آن اضافه می‌کند.

در حالی که کیا گفته است که سورنتو ۲۰۲۱ در پنج سطح مختلف اصلاح خواهد شد، اما این شرکت در مورد قیمت هر یک از آن‌ها چیزی نگفته است. انتظار داریم قیمت هر مدل کمی بیشتر از نسخه معادل آن در سری فعلی باشد.

////

موتور، انتقال قدرت و عملکرد

سری Sorento دارای گزینه‌های مختلفی از موتور است و با پیشرانه جلو یا چهار چرخ در دسترس خواهد بود. یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی ۱۹۱ اسب بخاری استاندارد است و یک چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۲۸۱ اسب بخاری نیز در دسترس است. هر دو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند و مدل هیبریدی از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

سازگار با محیط زیست، سورنتو هیبریدی از ترکیب موتور توربو ۱.۶ لیتری چهار سیلندر گازی و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی برخوردار است. با این حال، این تنها با پیشرانه جلو ارائه می‌شود. کیا در نهایت نسخه پلاگین هیبریدی را نیز ارائه خواهد کرد. همانند نمونه هیبریدی معمولی، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ خواهد داشت، اما از یک موتور الکتریکی ۶۶.۹ کیلووات بهره می‌برد و فقط تمام چرخ محرک است. کیا همچنین گفت که سورنتو قادر خواهد بود تا ۳۵۰۰ پوند بکسل کند.

////

انتظار می‌رود که سورنتو ۲۰۲۱ نسبت به نسخه خروجی از مصرف سوخت بیشتری برخوردار باشد. در حالی که رتبه بندی رسمی صرفه جویی در مصرف سوخت EPA برای مدل‌های موتور گازی در دسترس نیست، کیا تخمین می‌زند که موتور پایه ۲.۵ لیتری ۲۷ مایل در هر ثانیه و توربوشارژ ۲.۵ لیتری در مجموع ۲۵ مایل در هر گرم درآمد کسب خواهد کرد.

فضای داخلی سورنتو فاصله زیادی با زیبایی ظاهری کاملاً ایستاده نسخه فعلی دارد. داشبورد می‌تواند با یک دستگاه دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی مجهز شود. بقیه طرح‌ها دریچه‌های هوا به شکل لوزی، نور محیط مجتمع و سطوح پیچیده بخیه خورده روی پانل‌های درب  را با هم مخلوط می‌کند.

////

کنسول مرکزی میزبان یک دکمه تعویض چرخشی و همچنین یک انتخابگر حالت درایو و سایر عملکرد‌های خودرو است.  تا زمانی که سوار این خودرو  نشویم نمی‌توانیم درمورد چگونگی راحتی کابین اظهارنظر کنیم، اما فاصله دو محور سورنتو در مقایسه با مدل قبلی ۱.۴ اینچ کشیده شده است و کیا گفت که طول اضافی و پلت فرم جدید باعث افزایش فضای داخلی می‌شود. در کنار یک ردیف سوم استاندارد می‌توان نیمکت ردیف دوم آن را برای یک جفت صندلی کاپیتانی عوض کرد.

////

اطلاعات و سرگرمی و اتصال

سورنتو با داشتن ویژگی‌های سرگرمی و اتصال در خط مقدم فناوری جدید، از مطلوب‌ترین مطالب پشتیبانی می‌کند. این محصول به صورت استاندارد با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی یا صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی اختیاری ارائه می‌شود. در کنار پد شارژ بی سیم، یک سیستم صدای ۱۲ بلندگوی Bose اختیاری نیز برای کسانی که تجربه صوتی مجلل را ترجیح می‌دهند وجود دارد.

////

سورنتو ۲۰۲۱ توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) یا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مورد آزمایش قرار نگرفته است. با این حال، این یک لیست از استاندارد و اختیاری راننده کمک فن آوری را ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها