کد خبر : 5213

آئودی A6 بهتر است یا ب ام و سری 5؟

آئودی A6 بهتر است یا ب ام و سری 5؟

جدیدترین مدل آئودی در مصاف با سری۵ همیشه قهرمان! آیا آئودی A6 صدر جدول بهترین خودرو را از بی ام و سری ۵ خواهد گرفت؟

به گزارش خودروتک، تعداد کمی از خودرو ها به اندازه ی سری ۵ BMW و مدل جدید A6 آئودی با یکدیگر شباهت دارند. بی ام و سری ۵  برای چند سال گذشته در بازار وجود داشته و این به این معناست که آئودی زمان کافی برای بررسی دقیق آن و  اطمینان از اینکه خودروی بهتری تولید خواهد کرد داشته است. بنابراین انتظار داریم مدل A6 آئودی باید به آسانی از رقیب خود که سری ۵ BMW است. برتر باشد. اما اینطور نیست!

آئودی A6 پلتفرمی مشابه مدل های A8 و A7 دارد. از این رو ابعاد این مدل نسبت به نسل قبل خود ۷ میلی متر در طول، ۱۲ میلی متر در عرض و ۲ میلی متر در ارتفاع افزایش یافته است. همچنین بدون شک نشانه هایی از طراحی مدل های A4 و A8 در ظاهر این خودرو وجود دارد، که البته با وجود طراحی شیک این مدل ها شکایتی نمی توان کرد. مخصوصا در تریم S این مدل که این خصوصیات ظاهری خشن به آن بخشیده است. بنابراین در کل مدل A6 قطعا طراحی ظاهری بهتری نسبت به سری ۵ BMW دارد.

مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5
مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5

آئودی ادعا می کند که جدیدترین مدل A6 بهترین نسخه ی تولید شده از آن است. که البته این مورد کمی ما را نگران می کند. مانند مدل A4 که آئودی تصمیم گرفت بر خلاف روال همیشگی، از تقلید از مدل های BMW و جگوار دست بردارد و بجای مدلی ای هیجان انگیز، بر روی ساخت خودرو ای کم صدا، راحت و اصلاح شده سرمایه گذاری کند.

آئودی ادعا می کند که جدیدترین مدل A6 بهترین نسخه ی تولید شده از آن است.

که البته نتیجه ی آن بهترین مدل A4 معرفی شده تا آن زمان بود. امید داشتیم که مدل A6 نیز مسیری مشابه مدل A4 را طی کند، اما متاسفانه اینطور نشد. مدل A6 تحت هیچ شرایطی نمی تواند با توجه به امکانات جدیدی که بر روی سری ۵ BMW قرار گرفته است، با آن رقابت کند.

سیستم تعلیق مدل های S آئودی عملکردی خشک دارند همچنین فرمان خودرو نیز به مقدار کافی دقیق نیست. سیستم چهار چرخ متحرک و کمک فنر های تطبیق پذیر به عنوان آپشن جانبی بر روی خودرو قرار گرفته اند که این مشکلات را تا حدودی بر طرف خواهند کرد. اما مدلی که برای تست در اختیار ما بود هیچ کدام از این آپشن ها را نداشت.

مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5
مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5

درباره موتور های قرار گرفته بر روی این دو خودرو نیز، در مقایسه ی میان دو نسخه ی ۲ لیتری توربو دیزلی و موتور ۴ سیلندر دیزلی که نسبت به نسل قبل اصلاح نشده است نکات قابل توجهی برای بیان کردن وجود ندارد. البته این موتور ها بهترین در نوع خود هستند. هر دو موتور به همراه گیربکس اتوماتیک عرضه می شوند که بیشترین قدرت ممکن را در اختیار راننده قرار می دهند. آئودی به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک و BMW به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک مجهز شده است.

مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5
مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5

مجددا در این زمینه نیز BMW قوی تر ظاهر شده است و گیربکس قرار گرفته بر روی آن نرم تر و دقیق تر از آئودی عمل می کند. مخصوصا زمانی که میخواهید در میادین و یا چهار راه ها استارتی سریع با خودرو خود داشته باشید آئودی بسیار ضعیف عمل می کند.

حداقل هر دو خودرو از کیفیت ساخت مناسبی بر خوردار اند و کیفیت طراحی داخلی کابین این خودرو ها تقریبا با مدل های پرچم دار رده ی لوکس این برندها یعنی سری ۷ BMW و آئودی A8 برابری می کند. در رابطه با فضای پای سرنشینان نیز هر دو مدل فضای بسیار مناسب و کافی ای را در اختیار افراد قرار می دهند. گرچه در نحوه ی عمل کرد این خودرو ها نیز تفاوت هایی دیده می شود.

مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5
مقایسه آئودی A6 با بی ام و سری 5

این بار آئودی برای بخش اطلاعات و سرگرمی خودرو از سیستم switchgear به منظور بهره مندی از دو صفحه نمایش صرف نظر کرده است. صفحه نمایش بزرگ این خودرو امکاناتی نظیر نویگیشن، مدیا، تماس و امثال آن را ارائه می دهد و این در حالی است که صفحه نمایش کوچک تر برای کنترل آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه هر دو صفحه نمایش لمسی هستند و منو های تعبیه شده در آنها منطقی و هوشمند هستند و از رزولوشن بالایی نیز بر خوردارند، اما کار کردن با هیچ کدام از آنها در هنگام رانندگی آسان نیست. البته نکته ی مثبت در این رابطه این است که می توان از طریق دکمه موجود بر روی فرمان خودرو و صفحه نمایش پشت آن به تمامی آپشن های کاربردی دسترسی داشت.

از لحاظ طراحی داخلی این دو مدل تقریبا یکسان ارزیابی می شوند. اما تجربه ی رانندگی زمینه ای کاملا متفاوت است…

از طرف دیگر در سری ۵ BMW صفحه نمایش اصلی در قسمت بالایی داشبورد خودرو قرار دارد و بوسیله ی لمس یا دکمه ی چرخشی قرار گرفته شده در کنار دنده ی خودرو کنترل می شود. کنترل صفحه نمایش مخصوص آب و هوا نیز مانند مدل های گذشته ی BMW توسط دکمه صورت می گیرد. سیستم iDrive نیز در این سال ها اصلاح شده است و قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است، اما با این حال با وجود تعداد امکانات بسیاری که امروزه این سیستم ارائه می دهد کار کردن با آن کمی گیج کننده است.

بنابراین از لحاظ طراحی داخلی این دو مدل تقریبا یکسان ارزیابی می شوند. اما تجربه ی رانندگی زمینه ای کاملا متفاوت است. بر خلاف کابین خوش ساخت این خودرو و تلاش های صورت گرفته توسط شرکت آئودی، با توجه به سیستم تعلیق خشک آن، سری ۵ قطعا تجربه ی رانندگی جذاب تر و راحت تری را ارائه می دهد. از این رو پیشنهاد ما به شما خرید یک Volvo S90 است!!!

منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها