کد خبر : 52129

مقایسه هیوندای النترا و تویوتا کرولا

مقایسه هیوندای النترا و تویوتا کرولا

مشخصات فنی خودرو هیوندای النترا و تویوتا کرولا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای النترا با تویوتا کرولا است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای النترا: 

النترا ۲۰۱۱ یکی از بزرگترین کابین‌های کلاس را دارد و به گفته بازرسان فضای کافی برای فضای مسافر و صندوق عقب وجود دارد تا بتواند با برخی از سدان‌های متوسط ​​۲۰۱۱ رقابت کند. النترا علاوه بر نمای بیرونی، پیشرانه و کابین جدید، دارای درجه ایمنی بالایی است. دو مورد از چشمگیرترین به روزرسانی‌های النترا فضای داخلی بزرگ و مصرف سوخت مناسب آن است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

بازرسان اتومبیل صرفه جویی در مصرف سوخت النترا را دوست دارند، آن‌ها فکر می‌کنند که موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر آن دلپذیر است، اما قدرتمند نیست. Elantra دارای ۲۸/۳۸ mpg شهر / بزرگراه با گیربکس استاندارد دستی یا اتوماتیک موجود است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

 پایه النترا با ورودی بدون کلید، شیشه‌های برقی و قفل درب و استریو شش بلندگو با رادیو ماهواره‌ای و پورت USB ارائه می‌شود. بلوتوث، ناوبری و صندلی‌های عقب گرم شده اختصاصی کلاس در دسترس هستند. از  دیگر امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار،  سیستم Active ECO ، نشان دنده باد لاستیک‌ها، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن و رینگ ۱۶ اینچی اشاره کرد.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

این خودرو در نوع سفارشی مجهز به سانروف، مه‌شکن جلو، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، رینگ ۱۷ اینچی، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، روکش چرمی فرمان و دسته دنده و سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

معرفی تویوتا کرولا : 

تویوتا کرولا ۲۰۱۱ خودرو اسپرتی نیست، اما بازرسان خودرو گفته اند موتور استاندارد ۱.۸ لیتری چهار سیلندر آن برای رانندگی روزانه مناسب است. آن‌ها نسبت به فرمان کرولا انتقاد داشتند و احساس می‌کردند که رقبا برای رانندگی رضایت بیشتری دارند. با متوسط ​​حداکثر ۲۸/۳۵ کیلوگرم در متر مکعب در شهر / بزرگراه، امتیازات مصرف سوخت Corolla برای کلاس مناسب است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

در داخل، کرولا فضای داخلی خوبی دارد. این خودرو  ژاپنی دارای صندلی‌های عقب راحت و فضای کافی است. صندوق عقب آن به اندازه برخی رقبا فضای بار ندارد، اما در مقایسه با سایر اتومبیل‌های کوچک ۲۰۱۱ هنوز هم اندازه بسیار خوبی دارد. کابین کرولا به موارد اساسی از جمله تهویه مطبوع و استریو چهار بلندگو با جک ورودی کمکی مجهز شده است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

انتخاب‌تر و تمیز LE به شما امکان ورود بدون کلید، کروز کنترل و شیشه‌های برقی و قفل در را می‌دهد. بلوتوث، پورت USB و رادیو ماهواره‌ای از ویژگی‌های اختیاری در مدل‌های LE و S بود، اما ویژگی‌هایی مانند ناوبری در Corolla در دسترس نیست.

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به گیربکس ۴ سرعته خودکار، فرمان تلسکوپی، روکش چرمی غربالک فرمان،  سیستم هوشمند ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور،  چراغ‌های نمایش حین ورود به خودرو (چراغ سقفی و دور مغزی سوئیچ)،  رینگ ۱۵ اینچی است. این خودرو در نوع سفارشی مجهز به کنترل‌های صفحه نمایش بر روی فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق و آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز شده است.

مقایسه هیوندای الانترا با تویوتا کرولا + مشخصات فنی

 

خودرو
هیوندای النترا تویوتا کرولا
کشور سازنده
کره جنوبی
ژاپن
سال (طراحی)
2011 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1797سی سی 1987سی سی
حداکثر قدرت
148 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 145 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
178 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه 187 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
10.2 ثانیه 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت
202 کیلومتر در ساعت 195 کیلومتر در ساعت
وزن
1269 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4530 طول - 1775 عرض - 1435 ارتفاع 4620 طول - 1775 عرض - 1461 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2700 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
VSM - ESC - TCS - ABS - EBD - BA ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی - ABS - EBD - BAS
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همره 6 بلندگو - ورودی iPod و USB و AUX - تجهیزات قابل سفارش: آمپلیفایر 360 واتی - نویگیشن به همراه صفحه نمایش 7 اینچی - بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا - دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و ورودی های USB - مجهز به 6 بلندگو - بلوتوث به صورت سفارشی - صفحه نمایش 3.5 اینچی روی صفحه کیلومتر

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها