کد خبر : 52118

همه چیز درباره رام 2500 | پیکاپ غول آسا

همه چیز درباره رام 2500 | پیکاپ غول آسا

جدیدترین خودرو رام دارای سرعت بالایی است که طراحی فضای داخلی آن بسیار جذاب است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۰۲۱ Ram ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ با کیفیت سواری بی نظیر و گزینه‌های لوکس، بالاتر از کامیون‌های سنگین رقیب قرار می‌گیرند. بزرگترین رم‌ها دارای حداکثر یدک کش و ارقام گشتاور موتور هستند، آن‌ها می‌توانند تا ۳۵۱۰۰ پوند برسند و دیزل کامینز آن‌ها گشتاوری برابر با ۱۰۰۰ پوند فوت دارد.

در حالی که ۲۰۲۱ Ram ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ دیگر بهترین ها برای یدک کشی نیستند ( حداقل در حال حاضر)، اما همچنان می توان گفت که خیلی هم از این ماجرا عقب نیستند و این بدان معنی است که آن‌ها هنوز هم بسیار قدرتمندتر و لوکس‌تر از هر وانت دیگر هستند.

اکثر خریداران Ram مایل به خرید نوع دیزل آن هستند، اما موتور استاندارد ۶.۴ لیتری بنزین حتی در ۳۵۰۰ نیز توانایی زیادی دارد. برای بهترین ترکیب از توانایی، فضا، لوکس بودن و قیمت بیشترین توانایی وجود خواهد داشت.

///

این خودرو با V-۸، ۴۱۰ اسب بخار دارای سرعت بالا و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عالی عرضه می شود. سیستم تعلیق بادی دیفرانسیل با لغزش محدود و تسطیح بار، باعث می‌شود که کیفیت سواری قابل توجه رام نیز بیشتر شود. با این حال، اگر قصد خارج شدن از جاده را دارید، از سیستم تعلیق هوا صرف نظر کنید و بسته Off Road را اضافه کنید. 

///

موتور، انتقال قدرت و عملکرد

سه موتور موجود است. قدرت استاندارد در همه مدل‌ها از یک موتور ۶.۴ لیتری V-۸ تأمین می‌شود که گشتاور ۴۲۹ پوند فوت را ایجاد می‌کند. این خودرو با یک گیربکس اتوماتیک عالی هشت سرعته جفت شده است. این تنها موتور و گیربکس ارائه شده در Power Wagon است که منحصراً چهار چرخ محرک است. 

///

دو نسخه دیزل موجود است. اولی در هر دو مدل رام ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ موجود است و ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ پوند فوت گشتاور را تولید می‌کند. نسخه پرقدرت ۴۰۰ اسب بخار که فقط در رام ۳۵۰۰ موجود است، گشتاور باورنکردنی ۱۰۰۰ پوند فوت را ایجاد می‌کند. هر دو موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک پشتیبانی می‌شوند در حالی که رقبای دیزلی آن همه گیربکس‌های ۱۰ سرعته مدرن تری را بسته بندی می‌کنند.

با موتور ۱۰۶۰ پوندی، موتور کامینز از V-۸ در ۴۹۰ پوند بیشتر است، بنابراین مدل‌های دیزلی در سطح شهر خیلی خوب عمل نمی‌کنند و سرعت آن‌ها نیز سریع نیست، اما می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند. رام اگرچه هنوز پر سر و صدا‌تر از V-۸ است، اما دیگر مانند قبل نیست. 

///

با Cummins HO و گشتاور ۱۰۰۰ پوند فوت آن، یک رام ۳۵۰۰ دارای ظرفیت یدک کشی ۳۵۱۰۰ پوند و حداکثر محموله ۷۶۸۰ پوند است. با نسخه ۳۷۰ اسب بخاری کامینز، کابین Crew ۲۵۰۰، ۴x۴ می‌تواند ۳۲۴۰ پوند بگیرد و ۱۶، ۸۷۰ وزن بکشد. با V-۸ استاندارد، کامیون همچنین می‌تواند ۳۲۴۰ پوند را تحمل کند و ۱۴۳۷۰ را بکسل کند، که برای بسیاری از مشاغل و سفر‌های آخر هفته کافی است.

مصرف سوخت و MPG در دنیای واقعی

میزان مصرف سوخت توسط EPA در مورد وسایل نقلیه تجاری مانند Ram ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ با رتبه بندی وزن ناخالص خودرو (GVWR) بیش از ۸۵۰۰ پوند تخمین زده نشده است. رام ۳۵۰۰ مجهز به کامینز، چهار چرخ متحرک، مگا کابین و محور چرخ عقب با دو چرخ عقب، ۱۶ مایل بر ساعت با سوخت ۷۵ مایل در ساعت در دنیای واقعی درآمد کسب کرد.

///

همانند اکثر وانت‌ها، مواد داخلی، فضای سرنشین و تعداد ویژگی‌های فنی داخل کابین از نظر کمی و کیفی بسیار متفاوت است. یک کابین تک نفره، کابین Crew چهار در جادار و مگا کابین عظیم (که بزرگترین صندلی عقب کلاس را ارائه می‌دهد) در دسترس هستند. اگرچه کامیون‌های سنگین فورد، Chevy و GMC نیز در داخل بزرگ و لوکس هستند، اما رام با جزئیات سطح لوکس، راحتی فوق العاده و طراحی تمیز و مدرن، بهترین فضای داخلی را دارد، در حالی که بالاترین‌تر و تمیزترین سطح مواد برتر را ارائه می‌دهد.

در طراحی کابین همچنین از کنترل‌های عملکردی و یک انبار فضای داخلی استفاده شده است. کنسول مرکزی چند سطحی آن می‌تواند یک لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۰ اینچی را در خود جای دهد. هر Ram HD همچنین با شیشه صوتی استاندارد و لغو نویز فعال که به سیستم صوتی متصل است، ارائه می‌شود و نتیجه آن کامیونی است که در داخل اتومبیل لوکس ساکت است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها