کد خبر : 51797

مقایسه پژو Roa با پژو 405

مقایسه پژو Roa با پژو 405

مشخصات فنی خودرو پژو روآ و پژو 405 SLX در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو روآ با پژو 405 SLX است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

مشخصات پژو روآ: 

پژو ROA خودرویی ساخت ایران است. این خودرو یک نسخه پیشرفته از پژو RD ۱۶۰۰ است. این اتومبیل ترکیبی از پیکان و پژو ۴۰۵ است. بدنه ROA کپی از پژو ۴۰۵ است و موتور و شاسی آن از شاسی پیکان ایران خودرو توسعه و اصلاح شده است. 

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

از امکانات این خودرو می توان به سیستم ضدسرقت ایموبلایزر و  سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری اشاره کرد. کلاس بدنه این خودرو سدان است. این خودرو فضای مناسبی در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد و برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. در واقع می‌توان گفت که این خودرو به لحاظ ظاهری نقص خاصی ندارد، چرا که بنا بر استقبال مردم از این مدل اتاق مجددا تولید شده است. از جمله نکات مثبتی که در مورد ظاهر روا می‌توان گفت، رنگ بندی آن است.

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

این خودرو در رنگ‌های متفاوتی وارد بازار شد و یکی از دلایل موفقیت آن هم همین بود. نمای بیرونی اتاق پژو روا معمولی کمی با اتاق ۴۰۵ فرق داشت، اما وقتی روای سال طراحی و تولید شد، جز لوگوی خودرو‌ها و رنگ سپر‌ها تفاوت‌های دیگری را بین این دو خودرو شاهد نبودیم.

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

نمای داخلی همان چیزی است که قبلا در ۴۰۵ دیده ایم. این خودرو به دلیل اینکه جزو محصولات تولیدی در چند سال اخیر نیست، کیفیت قطعاتش به نسبت خوب است. اگر توجه کرده باشید داشبورد خودرو‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند، اکثراً خشک و از جنس پلاستیک نامرغوب است.

مشخصات پژو 405 SLX: 

این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو به عنوان جایگزین مدل ۵۰۵ معرفی شد و تولید آن در کشورمان از سال ۱۳۶۹ توسط ایران خودرو آغاز شد. این ماشین یکی از پایه‌های صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود، زیرا از پلت فرم آن در محصولات مختلف ایران خودرو استفاده شده است تا جایی که جدیدترین و لوکس‌ترین ساختهٔ ایران خودرو یعنی دنا پلاس همچنان در زیر پوست مدرن خود پلت فرم ۴۰۵ را پنهان کرده است.

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

در هر حال این شیر پیر فرانسوی کماکان در کنار فرزندانش در ایران در حال تولید است؛ اما ایران خودرو برای اینکه این محصول سالخورده، اما محبوب خود را کمی بروز کند، در سال ۱۳۸۷ اقدام به فیس لیفت آن کرده و آن را با نام ۴۰۵ SLX معرفی کرد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ نقشه خوان، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ جلو و عقب کریستالی، آینه‌های جانبی برقی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، شیشه بالابر برقی در‌های جلو، رودری بهینه، داشبورد تریم بژ و بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز اشاره کرد.

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان تغییرات جدید در اجزای پنل داشبورد، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS)، سپر همرنگ بدنه، قالپاق جدید، زه جانبی کرومی (مدل پژو پارس) و جلو پنجره جدید با لوگوی آب کروم را نام برد. این خودرو دارای سیستم بلندگو است. 

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فنی

خودرو
پژو روآ پژو 405 SLX
کشور سازنده
 
ایران
 
ایران
سال (طراحی)
1386 1388
موتور
4 سیلندر 8 سوپاپه 4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور
1696سی سی 1587سی سی
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
135 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
12.7 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت
175 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1090 کیلوگرم 1120 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع 4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر 2670 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.4 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
52 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 2 یورو 2
ترمز و پایداری
ABS - EBD ABS - EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده کیسه هوای راننده
سیستم صوتی
بلندگوی جلو بلندگوی جلو

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها