کد خبر : 51624

اختصاصی خودروتک؛

جک S4 | کراس‌اوور جدید چینی پشت دروازه‌های ایران

جک S4 | کراس‌اوور جدید چینی پشت دروازه‌های ایران

تابستان سال گذشته بود که تصاویری از تردد محصول جدید کرمان موتور در رسانه‌ها منتشر شد. خودرویی که تعجبی نداشت باز هم یک محصول چینی و باز هم یک کراس اوور باشد. عضو جدید جک S4 نام داشت که می‌خواست فضای خالی بین مدل‌های پرفروش S3 و S5 را پر کند.

به گزارش خودروتک ، شاسی‌بلند سایز متوسط S4 از همان زبان نسخه‌های فعلی جک در بازار ایران بهره می‌برد؛ یعنی همان خشونت و تهاجم در نمای جلویی و محافظه‌کاری ناگهانی در نمای عقبی.

شیب بسیار ملایم سقف این خودرو را در کلاس محصولاتی قرار می‌دهد که می‌توان روی فضای داخلی آن حساب باز کرد.

یکی از برتری‌های ملموس S4 نسبت به S3 و S5 کابین مدرن آن است. جایی که صفحه‌های لمسی و یک نمایشگر برجسته حس و حال خودروهای اروپایی را یادآور می‌شوند.

تعبیه کردن دریچه‌های هوای باریک شگرد جک برای استفاده هرچه بیشتر از فضای کنسول بوده است که البته در این زمینه موفق ظاهر شده است.

محل قرارگیری دکمه استارت کمی نامتعارف به نظر می‌رسد ولی با این حال استفاده از آن غیرممکن نیست.

مشخصات فنی جک S4

طول، عرض و ارتفاع 4410، 1800 و 1660 میلی‌متری جک S4 نشان می‌دهد که این خودرو چیزی در حد و اندازه‌های نیسان قشقایی است. با این حال در نظر داشته باشید که S4 نمی‌تواند از فضای خالی بین S3 و S5 خارج شود.

درباره پیشرانه این خودرو هنوز اخبار رسمی منتشر نشده ولی پیش‌بینی می‌کنیم که برای آن یک قوای محرکه 1.5 لیتری توربو با 150 اسب‌بخار نیرو در نظر گرفته شود.

جعبه‌دنده نیز به احتمال فراوان CVT خواهد بود. بد نیست بدانید که در لیست فروش جک یک مدل 5 سرعته دستی با موتور 1.6 لیتری بدون توربو نیز وجود دارد که البته بعید به نظر می‌رسد این مدل به دست مشتری ایرانی برسد.

جک S4 با موتور توربو خود می‌تواند صفر تا صد را در حدود 12 ثانیه بپیماید. مصرف سوخت آن نیز به صورت میانگین در هر 100 کیلومتر حدود 11 لیتر عنوان شده که هر دو عدد، قابل قبول نشان می‌دهند.

آپشن‌ها و امکانات جک S4

جک S4 می‌تواند یکی از پرآپشن‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار ایران باشد. خودرویی که همان نمایشگر لمسی 10.2 اینچی‌اش حکایت از سبک متفاوتی از چیدمان تجهیزات دارد.

این در حالی است که هنوز هم نمی‌توان با اطمینان نسبت به تجهیزات و آپشن‌های این خودرو اظهارنظر کرد.

کیسه‌های هوا (نوع و تعداد)

راننده-سرنشین جلو-جانبی-پرده ای

سیستم‌های پایداری و کمک‌راننده

BOS -ABS-EBD-EPB-ESC-HBA

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی

ایموبلایزر/سیستم هشداردهنده/ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای/دوربین 360 درجه / دوربین دید عقب / دوربین 360 درجه / هشدار حرکت بین خطوط / هشدار برخورد از جلو / هشدار نقاط کور

سیستم فرمان و هدایت‌پذیری

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان

سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

سیستم صوتی و تصویری

سیستم پخش مولتی‌مدیا و سیستم رادیو/ دارای پورت SD+USB+AUX

سیستم‌های مولتی‌مدیا

صفحه‌نمایش لمسی 10.25

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی صندلی‌های جلو

سیستم صندلی‌های عقب

قابلیت جمع شدن صندلی‌های عقب / ایزوفیکس صندلی عقب

سیستم آیینه‌ها

آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن/ آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک

سیستم شیشه‌ها

برقی

سیستم‌های سقف

سانروف

سایر تجهیزات

روکش چرمی/ سانروف / کروز کنترل / دوربین 360 درجه / سنسور پارک عقب / کامپیوتر سفری / دوربین دید عقب

 

قیمت و رقبای جک S4

حضور جک S4 و قرار گرفتن در سبد کرمان موتور هنوز نهایی نشده است. چراکه پیش از این نیز شرکت مدل بزرگ‌تر S7 را نیز برای انجام برخی از مراحل فنی و اداری وارد کشور کرده بود.

هرچه هست این خودرو به محض ورود وارد فاز رقابتی با هایما S5، هاوال H2، بیسو T3 و هن‌تنگ X5 خواهد شد. این یعنی قیمت پایه آن در بازار نباید کمتر از 600 میلیون تومان باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها