کد خبر : 51543

بازگشت نصف و نیمه موستانگ مک وان

بازگشت نصف و نیمه موستانگ مک وان

​یکی از خودروهای محبوب فورد در دهه 60 فورد موستانگ مک وان بوده است که در زمان خودش طرفداران خاص خودش را داشت.

به گزارش خودروتک، در سال‌های 2003 و 2004 فورد مجدد این نام را بر روی تعدادی از خودروهایش گذاشت و به تولید انبوده رساند. با این حال موستانگ مک وان این دوره کوتاه چندان مورد توجه قرار نگرفت. چرا که طراحی موستانگ در نسل چهارم به شدت تحت تاثیر خودروهای ژاپنی بود و از روح موستانگ به عنوان یکی از پرچمداران خودروهای عضلانی دور شده بوده بود.

فورد سواران چند سال برای داشتن یک مک وان جدید بی‌صبرانه منتظر ماندند تا اینکه فورد برای سال 2021 اعلام کرد قصد دارد مجدد مک وان را زنده کرده و به دست طرفدارانش برساند. تیراژ این تولید محدود خواهد بود. در بخشی‌هایی از طراحی این مدل، نشانه‌هایی از مک وان اسطوره‌ای 1969 هم لحاظ شده است تا یادآور دوران گذشته باشد. 

با این حال موستانگ مک وان در گذشته از نظر طراحی دارای هویتی تقریبا کاملا متمایز از موستانگ های دیگر بود و صرفا به تغییراتی جزئی در آن بسنده نمی شد. شاید این استارت فورد برای رونمایی از یک مک وان کامل در آینده نزدیک باشد.

عملکرد فورد موستانگ مک وان 2021

فورد برای ارایه یک مک وان که به دل طرفدارانش بنشیند، نگاه ویژه ای بخش پیشرانه خودرو داشته است. با این حال حواسش به این نکته نیز بوده که حداکثر عملکرد خودرو در دور بالا به دست بیاید تا حس و حالی متفاوت از سوپراسپرت ها را به راننده بدهد. به این ترتیب مک وان 2021 خودرویی برای گاز دادن است آن هم هر چقدر بیشتر بهتر!

ازنظر عملکرد مک وان بین فورد موستانگ GT  و انواع شلبی قرار می‌گیرد. پیشرانه 5 لیتری با 8 سیلندر خورجینی گفته می‌شود برای قرار گرفتن در زیر کاپوت مک وان کاندید شده است. توان خروجی موتور با 7000 دور در دقیقه معادل 480 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن بر متر پیش‌بینی می‌شود که با کمک جعبه‌دنده 10 سرعته و خودکار که به مبدل گشتاور مجهز است نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ابته در مدل پایه جعبه دنده 6 سرعته و دستی استفاده می شود. 

فورد موستانگ مک وان 2021

طراحی خارجی فورد موستانگ مک وان 2021

موستانگ ذاتاً خودرویی عضلانی است و این موضوع در نسخه مک وان 2021 هم تا حدی وجود دارد. مک وان جدید در سفرش به دهه 60 میلادی مواردی را با خود آورده است تا یاد و خاطره آن سال‌ها تکرار شود. 

نوارها و نقش‌های گرافیکی و دو بخش دایره‌ای شکل داخل جلوپنجره جزء مهم‌ترین موارد هستند. مدل سال‌های دور این قطعات دایره‌ای شکل نقش چراغ را بر عهده داشتند درحالی‌که در مدل جدید کاربری آن‌ها کمک به ورود جریان هوا است تا جریان موردنیاز برای خنک کردن پیشرانه هیولای آن تأمین شود. 

کاپوت خودرو عنصر مهمی در جلوه عضلانی و قدرتمند دادن به خودرو است و فورد در مک وان 2021 به خوبی این عنصر را به کار گرفته است.

فورد موستانگ مک وان 2021

یکی از بخش‌های مهم در طراحی خارجی نوع رینگ‌ها و طرح آن است. رینگ‌های پنج پره الهام گرفته شده از مدل اصلی بوده و باله عقب نیز برگرفته از مدل GT500 است. نوارها و نشان‌های روی بدنه و کالیپر ترمزهای نارنجی ساخت برمبو از دیگر مشخصه‌های مک وان است، ضمن این‌که می‌توان از میان 10 رنگ مختلف، یکی را برای بدنه سفارش داد و این تنوع رنگ برای مشتریان موستانگ خبر خوبی است.

طراحی داخلی فورد موستانگ مک وان 2021

در داخل کابین فورد موستانگ مک وان تفاوت قابل اشاره‌ای بین مک وان ۲۰۲۱ و یک موستانگ عادی دیده نمی‌شود. ادوات آلومینیوم، رکاب و دسته دنده‌ی اختصاصی به خودرو اضافه شده است. خریدار می‌تواند برای جلب توجه بیشتر، روی بدنه رنگ‌های جدید مثل خاکستری جت جنگنده (Fighter Jet Grey) با خطوط رنگی روی نمای جانبی و پوشش درخشان روی کاپوت جلو را سفارش دهد که به قیمت پایه 50 هزار دلاری افزوده می‌شود.

فورد موستانگ مک وان 2021

فورد موستانگ مک وان 2021

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها