کد خبر : 51439

اختصاصی خودروتک؛

آغاز فروش ساندرو و تندر 90 جدید | قیمت و مشخصات فنی

آغاز فروش ساندرو و تندر 90 جدید | قیمت و مشخصات فنی

داچیا زیرمجموعه رومانیایی رنو فرانسه سه نسخه جدید از ساندرو هاچ بک، ساندرو استپ وی و لوگان (همان تندر 90) را رونمایی کرد. خودروهایی که نه تنها در ایران بلکه در سایر بازارهای جهانی نیز به‌عنوان خودروهای محبوب و اقتصادی محسوب می‌ شوند. تغییرات جدید طراحی و فنی در این محصولات آنها وارد فاز رقابتی با بزرگان بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروتک ، دورخیز داچیا برای سال 2021 تحسین‌برانگیز بوده است. چراکه سبد جدید محصولات این شرکت اروپایی بسیار از منتقدین را وادار به عقب‌نشینی کرده است. اکنون پیش‌بینی می‌شود ساندرو استپ وی جدید بتواند رقابت جدی‌تری با فولکس‌واگن T-Cross، سوزوکی Ignis، فورد Ka، پژو 2008 و کیا Stonic داشته باشد. کراس‌اوورهای سایز کوچکی که همگی از فروش خیره‌کننده‌ای در بازارهای جهانی برخوردار هستند.  

در ایران نیز ساندرو (هاچ‌بک و استپ‌وی) اگرچه قدمتی نه‌چندان طولانی دارند ولی آمار فروش حکایت از میزان بالای اقبال آنها بوده است. در این میان شرایط مدل لوگان که در کشور با اسم تندر 90 به فروش می‌رسد، شرایط منحصر به فردی است. یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای مونتاژی صنعت خودرو که ابتدا قرار بود به‌عنوان پروژه جانشین پیکان تعریف شود ولی در ادامه خود تبدیل به یکی از محصولات دست‌نیافتنی بازار شد.

هرچه هست داچیا و رنو در فیس‌لیفت جدید این خودروها سبک مدرنی را در طراحی به اجرا گذاشته است. حالا این سه خودرو را دیگر نمی‌توان محصولاتی محافظه‌کار برای بازارهای در حال توسعه تلقی کرد. چراکه فرمت طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و البته گرافیک بصری داخل کابین آنها را متمایز کرده است.

داچیا برای سبد جدید تولیدات خود تنها از پیشرانه‌های 3 سیلندر استفاده کرده است. در مدل پایه یعنی لوگان صندوق‌دار و ساندرو هاچ‌بک شاهد حضور یک موتور 1000 سی‌سی با قدرت 65 اسب‌بخاری هستیم. این خروجی توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در مدل پایه ساندرو استپ‌وی شرکت سراغ پیشرانه‌ مدرن‌تری رفته است. این خودرو دارای یک قلب 900 سی‌سی توربوشارژ با 100 اسب‌بخار قدرت است که بر حسب انتخاب مشتری می‌تواند شامل جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا CVT اتوماتیک باشد.

خبر خوب درباره این خودرو تعبیه شدن سیستم دوگانه‌سوز LPG به صورت استاندارد از سوی کارخانه است. اقدامی که پیمایش را تا 1300 کیلومتر با یک بار سوخت‌گیری با گاز مایع افزایش می‌دهد. این خودروها از نظر زیرساخت شاسی‌ شرایط کاملاً متفاوتی را نسبت به مدل‌های قبلی دارند. چراکه داچیا آنها را روی پلتفرم مدل موفق رنو کلیو ساخته است. به همین دلیل بوده که در ویرایش جدید فضای داخلی بیشتری را شاهد هستیم.

در این مدل‌ها تجهیزاتی مانند چراغ نور روز LED، نمایشگر لمسی 8 اینچی و سیستم تهویه مطبوع، به صورت استاندارد نصب خواهند شد که امکاناتی فراتر از یک خودروی اقتصادی مقرون به صرفه به حساب می‌آیند. البته تجهیزاتی مانند هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، ترمز خودکار دنده عقب، اتوهلد، ترمز دستی برقی، ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی، سان‌روف، حسگر جلو و عقب و البته دوربین پارک از جمله آپشن‌های پولی این خودروها هستند.

در مدل‌های ساندرو و استپ‌وی می‌توان از 328 لیتر فضای بار در قسمت عقب بهره برد که برای چنین خودروهایی در این کلاس یک عدد قابل قبول به شمار می‌رود. درمورد مدل لوگان صندوق‌دار نیز حجم صندوق عقب 538 لیتر اعلام شده است.

قرار است این خودروها به زودی در بازار جهانی با قیمت پایه 11 هزار دلار برای ساندرو هاچ‌بک با دنده دستی و 18 هزار دلار برای استپ‌وی با جعبه‌دنده اتوماتیک عرضه شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها