کد خبر : 51219

نسل جدید تندر 90 یک سدان اقتصادی مد روز

نسل جدید تندر 90 یک سدان اقتصادی مد روز

لوگان ، ال 90، تندر 90. هر کدام که صدایش کنید فرقی نمی کند. منظور خودرو کاملا اقتصادی شرکت داچیا است که با برند رنو وارد ایران شد و خیلی زود در دل خریداران ایرانی جا باز کرد.

به گزارش خودروتک، لوگان خودرویی ساده بود که در ابتدا با هدف بازارهایی در شرق اروپا و اقتصادهای نوظهور طراحی شد اما در غرب اروپا نیز بازار پیدا کرد. لوگان حالا به نسل سوم رسیده است.

لوگان نسل اول با نام تندر 90 در ایران عرضه شد. حتی آنهایی که همیشه با طراحی این خودرو و سادگی بسیار زیاد آن مشکل داشتند هم کیفیت فنی آن را رد نمی کنند. داچیا حالا در نسل سوم مشکل بزرگ طراحی لوگان را حل کرده است.

روند طراحی خودرو و سلیقه بازار اکنون به جایی رسیده که دیگر فروش خودروهایی با سبک طراحی پیشین لوگان در بازارهایی که از تنوع محصول برخوردار هستند، بسیار دشوار است. از این رو لوگان نسل سوم بلافاصله در دومین سال عرضه با یک فیس لیفت کامل عرضه شده است.

طراحی بیرونی داچیا لوگان 2021

نسل سوم لوگان در سال 2020 معرفی شد اما این نسل از نظر ظاهری همان رنو سیمبل بود. اما اکنون فیس لیفت جدیدی که روی این نسل انجام شده لوگانی کاملا مد روز را پدید آورده است. فاصله محورهای خودرو در نسل جدید بیشتر شده و این فرصت نصب یک بدنه کشیده تر را فراهم کرده است.

داچیا لوگان مدل 2021

در اولین نگاه متوجه می شویم که دیگر از طراحی جعبه ای با خطوط شکسته تیز خبری نیست. جلو پنجره هم در لوگان 2021 از آن حالت حداقلی قبلی بیرون آمده و حالا یک عنصر کمک کننده به زیبایی خودرو است. سپر جلو هم از حالت یک تکه تک رنگ خارج شده و یک بخش شبکه ای سیاه رنگ به مانند ورودی هوای خودروهای اسپرت به آن اضافه شده که البته جنبه تزئینی دارد.

چراغ های جلو عنصر کاملا متحول شده در لوگان 2021 هستند. نکته قابل توجه چراغ ها این است که با افزودن یک چراغ دی لایت به وسط کاسه چراغ حالت آن را به طور کامل جدید کرده اند.

طراحی قیمت عقب لوگان در نسل اول پاشنه آشیل این خودرو بود. در نسل سوم تلاش شده تا این قیمت با ظاهری امروزی جایگزین شود. اما باید قبول کرد فیس لیفت ما روی عقب تندر 90 که در تندرپلاس عرضه شد هنوز از طراحی داچیا جذاب تر است.

طراحی داخلی لوگان 2021

در طراحی داخلی اگر چه با آنچه ما در تندر 90 می بینیم تفاوت زیادی وجود دارد اما هنوز  با یک خودرو کاملا اقتصادی طرف هستیم. در واقع داچیا قصد نداشته با متریال و قالب سازی پیچیده، کلاس قیمتی لوگان را تغییر دهد. از آمپرها و صفحه نمایش دیجیتال در پشت فرمان خبری نیست و متریال داشبورد و کنسول نیز خشک استفاده شده اند. اصلی ترین عنصر طراحی داخلی مانیتور لمسی خودرو است که به یک نگه دارنده گوشی موبایل هم مجهز شده است.

داچیا لوگان مدل 2021

کنسول و جلو داشبور خودرو خلوت است و کلیدهای حداقلی کولر و بخاری و آلارم جاده ای در آن دیده می شود. با این حال فرم طراحی خروجی های هوا جالب توجه و متفاوت از مدل های قبلی است.

لوگان در نسلی که با نام تندر به ایران آمد خودرو جاداری است، این سنت در نسل سوم لوگان هم ادامه یافته و با استفاده از فاصله محور بیشتر، خودرو جادارتر نیز شده است.

مشخصات فنی لوگان 2021

لوگان یک خودرو اقتصادی بود که اکنون در مدل 2021 خود اقتصادی تر هم شده است. این خودرو به سه موتور عرضه می شود که هر سه 1000 سی سی سه سیلندر هستند. مدل پایه با موتور 1000 سی سی بدون توربو عرضه می شود. مدل بعدی 1000 سی سی توربو است و سومین موتور نیز 1000 سی سی گازسوز است که سوخت آن LPG خواهد بود.

برای این خودرو سه مدل گیربکس نیز در نظر گرفته شده است که شامل پنج و شش سرعه دستی و گیربکس اتوماتیک CVT می شود. گیربکس اتوماتیک در نسخه توربو نصب می شود.

تصاویر بیشتر از لوگان 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها