کد خبر : 51093

ب ام و M5 مدل 2021 سوپراسپرت مخفی باواریا

ب ام و M5 مدل 2021 سوپراسپرت مخفی باواریا

​ژرمن های باواریا که در خودروسازی دستی توانا دارند و همواره محصولاتشان حرف‌های جدیدی را وارد دنیا خودروها می‌کند برای سال 2021 محصولات متعددی را معرفی کرده‌اند که در این میان ب‌ام‌و M5 کامپتیشن یکی از مدل‌های پر سروصدا است.

به گزارش خودروتک، ب‌ام‌و در این سری از محصولاتش تلاش کرده است تا دستی بر سر روی این سدان زیبا و خاصش بکشد. ب‌ام‌و M5  کامپتیشن جزو خودروهای با عملکرد بالا است که از آن یک سوپر اسپرت شهری با قیمت 111 هزار دلار ساخته است. 

عملکرد 

ب‌ام‌و در مدل M5  کامپتیشن از موتور 4/4 لیتری  و 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو استفاده کرده است که 625 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این مشخصات باعث می‌شود خودرو در مدت زمان 1/3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این شتاب فوق‌العاده  از بی‌ام‌وM5  کامپتیشن یک سوپر اسپرت 5 نفره ساخته است.

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

هر دو مدل M5 و M5 کامپتیشن ۲۰۲۱ در نسخه پایه از فناوری چهارچرخ محرک XDrive استفاده می‌کنند تا راننده بتواند با انتخاب حالت‌های  4WD و 4WD اسپرت  و  2WD میزان گشتاور و چرخش چرخ‌ها را کنترل کند.

همچنین مودهای رانندگی آرامش یا راحت (Comfort)، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت جدید مخصوص پیست (Track  Mode) قابل انتخاب هستند که نشان می‌دهد بی‌ام‌و مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن برای ارائه یک خودروی شهری سوپر اسپرت انجام داده است. 

طراحی داخلی

در فضای داخلی بی‌ام‌و تغییرات زیادی را اعمال کرده است. نسخه پایه مجهز به پنل فرمان تمام دیجیتال 12.3 اینچ است که به نسل هفتم فناوری iDrive بی‌ام‌و مجهز شده است. نمایشگر دیگری هم با اندازه مشابه، در مرکز  داشبورد تعبیه‌شده است. به لطف آخرین نسخه‌ی iDrive، ناوبری ماهواره‌ای بی‌ام‌و با جدیدترین نقشه‌ها هیچ‌گاه گم نخواهید شد. 

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

طراحی داخلی اتاق خودرو تحول زیادی ندارد و در ادامه سبک سال های اخیر ب ام و است. با این حال فرم مبله و در عین حال شکل اسپرت صندلی ها جالب توجه است و با روح حاکم بر M5 که یک اسپرت شهری است همخوانی دارد. برخلاف پورشه که در مدل های جدید تا حد زیادی کلید های فیزیکی را حذف و با لمسی جایگزین کرده است، در ب ام و M5 مدل 2021 هنوز به اندازه کافی کلیدهای فرمان فیزیکی وجود دارد و کنسول خلوت نیست. کمی زاویه نمایشگر و کنسول داشبورد به طرف راننده است که تسلط و دسترسی او را راحت تر کرده است.

طراحی خارجی

یکی از تغییرات در طراحی خارجی بدنه بی‌ام‌وM5 مدل 2021 بزرگ‌تر شدن جلو پنجره است. می‌توان گفت این خودرو یک فیس‌لیفت به‌حساب می‌آید اما در سپرها و چراغ اصلی، به‌کلی بازطراحی شده است تا جذابیت بیشتری داشته باشد که دو حرف L را می‌توان در چراغ‌ها دید.

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

همچنین حفره‌های ورودی هوا در سپر افزایش پیداکرده‌اند که خودرو اسپرت تر به نظر برسد. در بخش پشت، تفاوت کمتری بین M5 و سری 5 جدید دیده می‌شود. صرفاً، یک بالچه کوچک به انتهای پوشش صندوق‌عقب اضافه‌شده است و بخش سیاه‌رنگ داخل سپر با اگزوزهای چهارگانه در طرفین، آن را زیباتر کرده است. چرخ‌های ۱۹ اینچ سیاه‌رنگ هم برای اولین بار روی M5 مدل ۲۰۲۱ استفاده خواهد شد. این خودرو با ادوات براق و سیاه کروم در سپرها، چراغ‌های عقب، بال پشت و جلوپنجره زیبایی خیره کنندهتری نسبت به مدل‌های پیش از خود دارد. 

امکانات ایمنی

در حالتهای غیر اسپرت تمام امکانات هوشمند ایمنی خودرو فعال است و همگی کمک میکنند خودرو با مانعی برخورد نکند و یا از جاده خارج نشود. در حالت اسپرت این سامانهها غیر فعال میشوند و فقط هشدارهای سرعت و برخورد فعال میشوند اما در کنترل خودرو دخالت نمی¬کنند. نمایش اطلاعات مهم در حالت فرانما که از جمله فناوریهای مهم در خودروهای امروزی است در دو حالت قابل نمایش بر روی شیشه جلو است. اطلاعات و هشدارها بصورت رنگی و گرافیکی هستند و باعث می¬شوند راننده راحت¬تر متوجه هشدارها و اخطارها بشود و رانندگی ایمنتری داشته باشد. 

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

ب ام و M5 کامپتیشن مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها