کد خبر : 51038

تویوتا لندکروز 2021 توفانی از گشتاور در کسری از ثانیه!

تویوتا لندکروز 2021 توفانی از گشتاور در کسری از ثانیه!

تویوتا پس از 70 سال تجربه آفرودسازی و حضور در 190 کشور دنیا یکی از نمانام‌های قدیمی و قابل‌اتکا در دنیای خودروهای شاسی‌بلند است. بدون تردید بخشی زیادی از این اعتبار را هم با لندکروز به دست آورده است.

به گزارش خودروتک، یکی از محصولات معروف تویوتا، لندکروزر یا نام همان لندکروز است که در طول تکامل خود تغییرات زیادی را به خود دیده است اما در زمینه قابل‌اتکا بودن تغییری نکرده است.

دست زدن به ترکیب و طراحی بیرونی و بدنه تویوتا لندکروز کاری بسیار دشوار است حتی برای تویوتا. چرا که هم این خودرو یک اسطوره در دنیای خودروهای آفرود است و هم انتظار عملکردی که از این خودرو در هنگام استفاده در مسیرهای ناهموار وجود دارد، کار را برای دست زدن به محاسبات شاسی و بدنه آن دشوارتر می کند.

در عوض تویوتا لندکروز در مدل 2021 بر روی به‌روزرسانی انواع سامانه‌های خودرو کارکرده است. لندکروز 2021 نسبت به گذشته در آفرود قوی‌تر و در جاده نرم‌تر از همیشه حاضر شده است که با توجه به دو نسخه موجود قیمتی بین 81 تا 85 هزار دلار دارد.

عملکرد تویوتا لندکروز 2021

قدرت، اعتمادبه‌نفس به همراه دارد و تویوتا این موضوع را کاملاً خوب می‌داند و در معرفی لندکروز جدید به این موضوع اشاره کرده است. تویوتا لندکروز 2021 بیشتر از گذشته مناسب کسانی است که از یک خودرو چیزی بیشتر از رانندگی را می خواهند.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

تویوتا در لندکروز 2021 از موتور 5700 سی سی هشت سیلندر خورجینی استفاده کرده است که 381 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و گشتاور 543 نیوتن بر متر در دور موتور 3600 دور در دقیقه تولید می‌کند. فناوری‌های مختلفی مانند سیستم زمان‌بندی متغیر و دوگانه در کنار سایر فناوری‌های هوشمند در این پیشرانه حجیم کمک می‌کند تا حداکثر توان در دور موتور پایین‌تری ایجاد شود.

قدر داشتن حداکثر گشتاور در دور موتور 3600 دور در دقیقه که برای یک موتور 5700 سی سی رسیدن به آن کسری از ثانیه زمان می برد را آفرودرها بهتر می دانند. فرض کنید در حال طی کردن یک شیب عرضی روی تپه رمل هستید و برای لحظه ای خودرو متوقف می شود. همان لحظه شن ها در زیر چرخ حرکت کرده و شما احساس می کنید برای جلوگیری از چپ کردن خودرو فقط کسری از ثانیه زمان دارید، پدال گاز را تخته می کنید و اینجاست که لندکروز 2021 شما 543 نیوتن متر را به چرخ ها منتقل می کند. شما از مهلکه جان سالم به در برده اید!

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

خروجی موتور توسط جعبه‌دنده هوشمند 8 سرعته و خودکار به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. در شهر مصرف خودرو 18 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر و در بزرگراه مصرف خودرو به 13 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت استاندارد می‌رسد و بصورت ترکیبی این عدد  16 لیتر در هر صد کیلومتر است. در قسمت سیستم تعلیق فنرهای چهار پیونده و فناوری تعلیق پویای کاینتیک وجود دارند که نسبت به پیمایش‌های مختلف واکنش فنربندی را تغییر می‌دهد. وجود سیستم‌هایی مانند کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و کراول (خزیدن) توانایی‌های تویوتا لندکروز جدید در بحث آنرود را نیز به رخ می‌کشد.

طراحی داخلی لندکروزر 2021

در درون لندکروز 2021 مانند سری‌های گذشته همچنان فضای کافی و حتی می توان گفت اضافی برای سرنشین‌ها وجود دارد. طراحی داشبورد چندان تغییر نکرده و در کنار قابلیت‌های کاملاً مدرن همچنان ویژگی‌های یک طراحی ساده را دارد. در مقایسه با رقیب هموطن یعنی نیسان پاترول، لندکروز هنوز فاصله زیادی تا یک شاسی بلند لوکس دارد.

صفحه‌نمایش بر روی داشبورد برعکس خودروهای جدید چندان بزرگ نیست اما برای صندلی‌های پشتی مانیتورهای بزرگ استفاده شده است. در هنگام آفرود می‌توان وضعیت خودرو را به‌صورت گرافیکی بر روی مانیتور مشاهده کرد و تصمیمات درستی در مورد نحوه عبور از چالش‌ها در سخت‌ترین شرایط آفرود گرفت. 

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

انواع سیستم‌های تهویه مطبوع همراه با فیلترهای قدرتمند برای مقابله با شرایط آفرود در این مدل استفاده است. لندکروز 8 صندلی دارد و با جمع شدن می‌توان فضایی به بزرگی یک سالن در داخل خودرو داشت.

ایمنی

سامانه ارتقا یافته ایمنی تویوتا در نسخه جدید لندکروز 2021 استفاده شده است که مجموعه‌ای از دست‌ها و پاها و چشم‌هایی هستند که وظیفه آن‌ها مراقبت از جان سرنشین‌ها و سایر افراد است. 

این حسگرها و رادارها اطراف خودرو را کاملاً پایش می‌کنند و جلوی بروز خطر را می‌گیرند. سامانه‌های جلوگیری از برخورد، شناسایی عابر پیاده و دوچرخه ازجمله این موارد است. نوربالای خودکار و هشدار خط وسط از دیگر مواردی است که در سایر خودروهای روز دنیا هم دیده می‌شود.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها