کد خبر : 50986

عبور کامل جنسیس از هیوندای با G80 مدل 2021

عبور کامل جنسیس از هیوندای با G80 مدل 2021

هیوندای جنسیس تلاشی از سوی خودروساز کره ای برای عبور از اقتصادی سازی و ورود به دنیای لوکس سازها بود. تلاشی که در 4 نوامبر 2015 با جدا کردن مدل جنسیس از هیوندای و تاسیس جنسیس موتور، به طور جدی تری تا امروز دنبال شد. شرکت جنسیس موتور اخیراً به‌صورت آنلاین از جنسیس G80 مدل 2021 که یک سدان اندازه متوسط و لوکس است به‌طور رسمی رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک، این محصول کره‌ای با ویژگی‌هایی که دارد رقیبی مهم برای هم کلاس های خود است.

پیش از این هم جنسیس GV80 که یک شاسی‌بلند لوکس است توسط این خودروساز معرفی‌شده بود. جنسیس G80 از نظر ظاهر به نظر می‌رسد همان GV80 کوچک‌شده است. جنسیس زبان طراحی منحصربه‌فرد خودش را دارد که متفاوت از هیوندای است. همین تفاوت موجب شده تا در بازارهای لوکس پسند که هیوندای سهم زیادی ندارد، وضعیت برای جنسیس بهتر باشد. عملکرد بالا در کنار زیبایی خیره‌کننده جنسیس را به محصولی با توان رقابتی بالا تبدیل کرده است. محدوده قیمت این خودرو بین 48 تا 62 هزار دلار است که نسبت به رقبای اروپایی و آمریکایی خود کمی ارزان‌تر است.

عملکرد جنسیس G80

برخلاف هیوندای که روند حرکت درآن به سمت موتورهای کوجک و افزودن توان با استفاده از توربوشارژر یا استفاده از پیشرانه های هیبریدی است، در تفکر حاکم بر جنسیس موتور کم حجم جایی ندارد.

جنسیس برای مشتریان وفادارش سه نوع پیشرانه کاملاً پیشرفته در نظر گرفته است. در مدل پایه موتور 6 سیلندر خورجینی با حجم 5/3 لیتر با دو توربوشارژر به‌صورت دوقلو با توان 375 اسب بخار قدرت نشان می‌دهد این خودرو از پایه یک هیولای لوکس و زیبا است. 

جنسیس G80 مدل 2021

در گزینه دوم پیشرانه 5/2 لیتر و 300 اسب بخار قدرت گزینه مرسوم برای جنسیس G80 است. گرینه دوم بیشتر برای جلب نظر بازار اروپا که به طور سنتی به موتورهای کم مصرف تر علاقه دارند درنظر گرفته شده است. جعبه‌دنده 8 سرعته از نوع SHIFTRONIC توان ایجادشده را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند که با پرداخت 2 تا 3 هزار دلار بیشتر می‌توان نسخه چهارچرخ محرک را سفارش داد.

طراحی خارجی جنسیس G80

جلوپنجره بزرگ و خطوط و خطوطی که نمای جلویی جنسیس را بسیار جذاب کرده است مخصوص خودش است. شکل ایرودینامیکی خودرو در بخش انتهای خودرو آن را شبیه سوپر اسپرت‌های لاکچری کرده است. سخت است که این مدل از جنسیس را ببینیم و ذهنمان به سمت بنتلی کشیده نشود. چراغ‌ها در زیباترین شکل ممکن در بدنه جای گرفته‌اند.

جنسیس G80 مدل 2021

جنسیس G80 به ویژگی‌های استاندارد متعددی مانند چراغ‌های جلو LED، آینه‌ها بغل‌های تاشو و برقی، تنظیم نوربالای اتوماتیک هم مجهز شده است. رینگ‌های 5 پره با اندازه 20 اینچ با رنگ نقره‌ای که در G80 نصب شده تا حد زیادی شبیه مدل GV80 است. چراغ راهنمای جانبی با طراحی دوتایی و همچنین خط شانه روی بخش جانبی بدنه که چراغ‌های جلو را به عقب وصل می‌کند نیز همچون مدل شاسی‌بلند روی این خودرو به چشم می‌خورد و به زیبایی آن افزوده است.

امکانات داخلی

در داخل خودرو تمام آنچه یک خودروی لوکس باید داشته باشد گرد هم جمع شده‌اند. صندلی‌های جلو باقابلیت تنظیم برقی در ۱۲ حالت مختلف با حافظه، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، نمایشگر 5/14 اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی و ۱۲ اسپیکر استریو از جمله امکانات داخلی جنسیس G80 در مدل 2021 است. سقف پانورامیک، تریم چوب کابین، سردکن صندلی‌ها، سایه‌بان‌های برقی از دیگر مواردی است که در این مدل استفاده شده است. فرمان جنسیس G80 به شکل چهارشاخه طراحی‌شده است که از همان متریال مشابه با فرمان مدل GV80 شاسی‌بلند بهره می‌برد یعنی چوب، چرم و آلومینیوم در زیباترین شکل ممکن فرمان را تشکیل داده‌اند.

جنسیس G80 مدل 2021

ایمنی

برای خودرویی باعظمت جنسیسG80  مدل 2021 ایمنی جایگاه ویژه‌ای دارد بطوریکه ترمز اضطراری خودکار، پایش برخورد در نقاط کور، کروز کنترل تطبیق‌پذیر باقابلیت یادگیری و هوش مصنوعی در آن به رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کنند.

جنسیس G80 مدل 2021

جنسیس G80 مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها