کد خبر : 50896

اختصاصی خودروتک؛

همه‌چیز درباره خودروی چینی جدید بازار | مشخصات فنی و قیمت احتمالی دانگ فنگ ix5

همه‌چیز درباره خودروی چینی جدید بازار | مشخصات فنی و قیمت احتمالی دانگ فنگ ix5

شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروسازی بهمن بعد از عدم همکاری با طرف ژاپنی برای ادامه تولید مزدا وارد فاز اجرای تولید جدیدترین محصول خود شده است. از پیش‌ تر خبرهایی مبنی بر همکاری این خودروساز با دانگ فنگ چین به گوش می‌ رسید. پیش‌ بینی می‌ شود اولین محصول مونتاژی شرکت، شاسی بلندی به اسم ix5 باشد.

به گزارش خودروتک ، با متوقف شدن روند همکاری ایران خودرو و دانگ فنگ روی پروژه H30 Cross این برند چینی تمایل خود برای بازگشت به بازار ایران را با مذاکره با دو شرکت خصوصی نشان داده است.

شرکت خودروسازی فردا که با بهره‌گیری از استراتژی ریبجینگ اقدام به تولید شاسی‌بلند SX6 خواهد کرد. از سوی دیگر دانگ فنگ با گروه خودروسازی بهمن که پیش از این تجربه موفقی با برند FAW داشت را آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد که بهمن و دانگ فنگ به مراحل نهایی همکاری رسیده‌اند. چراکه خبر می‌رسد تولید شاسی‌بلند جدید ix5 وارد فاز اجرایی شده است. البته پیش از این نیز گفته می‌شد که در این پروژه همکاری، یک سدان به اسم D53 نیز تولید خواهد شد.

گروه بهمن طی ماه‌های گذشته نسبت به این همکاری موضع روشنی اتخاذ نکرده بود ولی اکنون معاون فروش این شرکت تایید کرده است که تولید محصول جدید قطعی شده است.

مشخصات دانگ فنگ ix5

شاسی‌بلند دانگ‌فنگ ix5 در بازار بومی چین با زیرمجموعه این خودروساز به اسم Fengon شناخته می‌شود. خودرویی که به لطف طراحی مدرن، مشخصات فنی قابل قبول و لیست پر و پیمانی از آپشن‌ها می‌تواند نسبت به آینده درخشان در بازار ایران امیدوار باشد.

این خودرو که در کلاس کراس‌اورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد طول، عرض و ارتفاع 4680، 1860 و 1640 میلی‌متر دارد. به نظر می‌‌رسد که چینی‌ها هنوز در بحث کاهش وزن موثر خودروها پیشرفت خاصی نکرده‌اند. چراکه وزن این خودرو بر حسب مدل و آپشن چیزی بین 1570 تا 1630 کیلوگرم برآورد می‌شود.

در لیست مشخصات فنی اصلی این خودرو تنها یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ دیده می‌شود. این در حالی است که شرکت همین پیشرانه را در دو سطح قدرتی راهی بازار می‌کند. البته مشخص نیست که کدام یک از این مدل‌ها به دست مشتری ایرانی می‌رسد. نسخه اول که 220T نام دارد می‌تواند 150 اسب‌بخار نیرو و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما ویرایش نهایی با اسم 280T با همین حجم می‌تواند 180 اسب‌بخار نیرو و 270 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. هر دو نسخه مجهز به دو انتخاب برای جعبه‌دنده 6 سرعته و یا CVT هستند.

این چینی تازه‌وارد را می‌توان رقیب آینده خودروهای دیگر چینی تلقی کرد که گفته می‌شود آنها نیز به زودی راهی بازار می‌شوند. مدل‌هایی مانند چری تیگو 8، لیفان X70 و البته جک S7.

پیش‌بینی قیمت دانگ فنگ ix5

این خودرو در بازار بومی چین قیمتی معادل 110 تا 140 هزار یوان (معادل 16 تا 20 هزار دلار) دارد. با در نظر گرفتن تعرفه‌های مربوط به واردات قطعات منفصله و نوسان نرخ ارز، می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که قیمت پایه این خودرو بالاتر از 600 میلیون تومان باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها