کد خبر : 50790

بنز S کلاس 2021 خودرویی که شما را احساس می کند

بنز S کلاس 2021 خودرویی که شما را احساس می کند

مرسدس بنز در حالی مدل S کلاس جدید را رونمایی کرد که در این خودرو دیگر استارت زدن و رانندگی کردن به حاشیه رفته است و قرار است به دنیای فراتر از یک وسیله نقلیه وارد شویم.

به گزارش خودروتک، مرسدس بنز به‌عنوان یکی از اسطوره‌های خودروسازی دنیا در مدل 2021 کلاس S تمرکزش را بر روی احساس سرنشین‌ها گذاشته است. همه‌چیز در این سدان فول سایز و تشریفاتی بر روی آنچه افراد می‌بینند، می‌شنوند، می‌بویند و در خودروهایشان احساس می‌کنند متمرکز شده است. 

این مدل یکی از مدل‌های مهم برای بنز است چرا که امکانات و مشخصاتش به‌تدریج به مدل‌های دیگر داده می‌شود. مرسدس بنز بر روی تجربه متفاوتی از حمل‌ونقل کار می‌کند که تحولی در دنیای خودروها به‌حساب می‌آید. بنز با توسعه فناوری‌های مربوط به کمک رانندگی، حفاظت و امنیت و تعامل بین سرنشین و خودرو به این هدف خود رسیده است که تجمع اش را در مرسدس بنز کلاسS  مدل 2021 می‌توان دید. در کلاس خودروهای لوکس احساس سرنشینان جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است و معماری داخلی خودرو به این سمت کشیده شده است و عملکرد خودرو و شتاب و سرعتش جایگاه متفاوتی دارد.

عملکرد فنی بنز اس کلاس 2021

در کنار تمام نوآوری‌ها و ایجاد فضای آرامش محض در درون خودرو بنز اس کلاس 2021، در زیر کاپوت کشیده‌اش دنیایی از فناوری و نوآوری و قدرت پنهان شده است. موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3 لیتر برای این مدل در نظر گرفته‌شده است که 429 اسب بخار و 210 کیلو وات قدرت و 520 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند که با کمک جعبه‌دنده هوشمند 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب و یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب برای این مدل 2/6 ثانیه اعلام ‌شده است و حداکثر سرعت هم 250 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته‌شده است. این حد سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. میزان مصرف سوخت در مرسدس بنز کلاس S مدل 2021 در حالت رانندگی اقتصادی 2/6 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر است.

مرسدس بنز S کلاس 2021

طراحی داخلی در خدمت آرامش محض

در بخش طراحی داخلی همه‌چیز بر محور آرامش شکل‌گرفته است. در این بخش نمایشگر بزرگ 8/12 اینچی و OLED موجود در وسط بیش از هر چیز دیگری چشم‌ها را خیره می‌کند. استفاده از این نمایشگر خمیده و زیبا در کنار دستیار صوتی پیشرفته باعث شده است 27 دکمه از داشبورد خودرو حذف شود. برای هر سرنشین سیستم کنترل صوتی مجزا وجود دارد که آماده گرفتن دستورات لازم است. سیستم تهویه هوای کابین و سیستم چرخش هوا و تنظیم دمای صندلی و بسیاری از امکانات دیگر هم برای هر سرنشین قابل تنظیم شدن است. سیستم صوتی متشکل از 30 بلندگو و 8 ارتعاش دهنده بوده و صدای فراگیر چهار بعدی تولید می‌کند. خودرو کاملاً شما را احساس می‌کنند و سنسورهای غربیلک فرمان می‌توانند تشخیص دهند که شما کنترل خودرو را در دست دارید یا خیر؟ نورپردازی در این خودرو با کمک 250 چراغ اوپتیک فضایی رویایی را ایجاد می‌کند که غیرقابل وصف است.

مرسدس بنز S کلاس 2021

ایمنی فراتر از تصور S کلاس

فرانما و سامانه‌های واقعیت مجازی در این مدل بسیار هوشمند و انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان گفت چشم سوم راننده به‌حساب می¬آیند. هشدارها و علائم با توجه به فاصله خودرو با مانع یا تابلو تغییر اندازه می‌دهند و هر چه خودرو به چک پونیت ها نزدیک‌تر شود علامت دور زدن یا هشدار بزرگ‌تر دیده می‌شود. ازجمله سامانه‌های مهم در این مدل ترمز اضطراری خودکار، دستیار فعال فرمان، کروز کنترل تطبیق‌پذیر باقابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در جلو و عقب و سیستم پایش نقاط کور. ازجمله امکانات مهم قابلیت تشخیص برخورد یک خودروی دیگر از قسمت‌های جانبی است که با همکاری سیستم E-Active Body Control در کسری از ثانیه ارتفاع اتاق را زیاد می‌کند تا نیرو به قسمت‌هایی از شاسی که ساختار مستحکم‎تری دارند، هدایت شود. 

مرسدس بنز S کلاس 2021

مرسدس بنز S کلاس 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها