کد خبر : 50676

جدیدترین خودرو ارتقا یافته ایران خودرو به بازار می آید

جدیدترین خودرو ارتقا یافته ایران خودرو به بازار می آید

امسال را باید سال تولیدات ارتقا یافته یا آپشن دار خودروسازان داخلی به حساب آورد. دو خودروساز اصلی کشور تلاش کردند تا در سال 99 با تولید پلاس ها و Sها، سبد محصولات خود را متنوع کنند. رانا پلاس جدیدترین خودرویی است که قرار است از سوی ایران خودرو در مهر ماه امسال به بازار عرضه شود.

به گزارش خودروتک، پس عرضه خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، حالا نوبت به نسخه ارتقا یافته رانا رسیده است. رانا پلاس که ابتدا از آن به عنوان رانا سال نیز یاد شد، در بخش فنی تفاوتی با رانا معمولی نداشته و از همان موتور TU5 با حجم دقیق 1587 سی سی در آن استفاده شده است.

موتوری که می تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت ترکیب داخل و خارج شهر این موتور در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر است و در مدت زمان 12 ثانیه هم خودرو را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. حداکثر سرعت خودرو نیز 190 کیلومتر در ساعت است.

تفاوت های رانا پلاس با رانا

عمده تغییرات رانا پلاس در جهت جذاب کردن این خودرو بوده است. تغییراتی در بدنه بیرونی و چراغ ها و تغییراتی در تریم داخلی ، به اصطلاح عیار رانا را بالاتر برده است.

عمده تغییرات صورت گرفته در این خودرو مربوط به تزیینات داخلی است. در این محصول، گرین (دانه بندی) روی داشبورد (طرح دو گرین) و پنل جلو داشبورد تغییر یافته و کنسول میانی خودرو به صورت یکپارچه با طرح جدید ارایه خواهد شد، کلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید، کلید تنظیمات آیینه‌ها و آیینه برقی، مجموعه دسته دنده و دسته راهنما و دسته برف پاک کن نیز با طرح جدید است.

جلو آمپر این خودرو دیجیتال است که قابلیت افزودن لوگوی سیستم های جدید مانند سیستم پایداری (ESC)، سیستم تنظیم باد تایرها (TPMS) و سیستم فرمان برقی (ESP) و... را دارا است. 

سیستم کروز کنترل بر روی این خودرو نصب شده، تصریح کرد: غربیلک فرمان این خودرو هم دارای کلیدهای کنترل رادیو پخش و هم کروز کنترل است. هم چنین برای جلوگیری از صدای بیشتر، در موتور عایق صداگیر نصب و موکت صندوق عقب و قالپاق دارای طرح جدید است. به سیستم صوتی رانا پلاس نیز بلندگوهای توییتر افزوده شده است که کیفیت صوت و تفکیک صدا را بهتر انجام می دهد.

عمده تفاوت رانا پلا با رانا را می توان اینگونه لیست کرد:

 مجموعه داشبورد (بهبود گرین)

مجموعه کنسول میانی بین دو صندلی و مجموعه ‌کلیدهای ‌شیشه ‌بالابر درها و آینه‌  برقی‌ جدید

‌مجموعه رودری ها (طرح پارچه جدید)

چراغ‌های جلو و عقب جدید

جلو پنجره طرح جدید

مجموعه صندلی ها با روکش جدید (مشابه پژو 207)

ایزوفیکس

دستگیره ها و زه های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)

غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلیدهای کنترلی (MFC)

آینه های جدید  برقی راهنما دار

دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح 206

رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها