کد خبر : 50671

نگاهی به پیکاپ رم 1500 TRX

رم 1500 پیکاپی برای آفرود به سبک سوپراسپرت

رم 1500 پیکاپی برای آفرود به سبک سوپراسپرت

نزدیک به یک دهه از زمانی که دوج ، مدل رم را به عنوان یک برند مستقل معرفی کرده می گذارد. با این حال سال ها طول خواهد کشید تا بتوانیم رم را از دوج جدا شده بدانیم. همه چیز هنوز دوج رم است. مدل 1500 TRX برای سال 2021 آمده تا تمام پیکاپ ها را به پالش بکشد.

به گزارش خودروتک، رم 1500 TRX بدون شک پرچم‌دار پیکاپ‌های افرود در کلاس خود به‌حساب می‌آید. رم جدید 2021 با تغییرات شگفت انگیزش کار را برای سایر پیکاپ سازها دشوار کرده است. ویژگی‌های سوپر اسپرت این هیولا نشان داده است که عملکرد بالا در سرعت و شتاب، پایش به بیابان‌ها، کویرها و جنگل‌ها هم رسیده است. 

هیولایی به نام رم 1500

شاخص‌ترین ویژگی رم 1500 تی ار ایکس مدل 2021 را باید در زیر کاپوت خشن و تهاجمی¬اش جستجو کرد. موتور  8 سیلندر هلکات سوپر شارژ با حجم 2/6 لیتر و قدرت 702 اسب بخار و 880 نیوتن بر متر گشتاور نه‌تنها بر روی کاغذ حرف‌های زیادی دارد بلکه در واقعیت هم ثابت کرده است تحولی در دنیای پیکاپ¬ها در حال رخ دادن است. 

رم 1500 مدل 2021

خروجی پیشرانه حجیم رم 1500 تی ار ایکس که توسط جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود کمک می‌کند این غول مدرن برای رسیدن به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت فقط به 5/4 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. طراحان رم 1500 می¬دانستند این پیکاپ مهار نشدنی در محیط¬های افرود کنترلش می¬تواند چالش برانگیز باشد. به همین جهت سیستم تشخیص پرش (جامپ سنسور) از جمله مواردی است که با کمک سنسورهای ارتفاع و چرخ‌ها و همین‌طور شتاب سنج، هنگامی که رم 1500 از زمین جدا می‌شود را تشخیص داده و ظرف چند میلی‌ثانیه سرعت پیشرانه و گشتاور، انتخاب دنده، تقسیم گشتاور گیربکس کمکی، نرخ نوسان کمک‌فنرها و دیگر قطعات قوای محرکه و سیستم تعلیق را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که هنگام فورد کنترل خودرو به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. 

طراحی بیرونی رم 1500

رم 1500 مدل 2021

در کنار عملکرد بسیار قابل‌توجه رم 1500 تی آر ایکس طراحی بیرونی این هیولا هم منطبق بر توانایی خارق‌العاده‌اش است. کاپوت رم با خط و خطوط و برجستگی‌ها و تو رفتگی‌هایش ظاهر تهاجمی قابل‌توجهی را می‌سازد که در اولین نگاه چشم‌ها را خیره می‌کند. جلو پنجره مرتفع که در آن نام خودرو کاملاً بزرگ درج‌شده است کمک می‌کند خیلی سریع متوجه بشویم که با هیولای جدید رم مواجه شده‌ایم. تایرها کاملاً مخصوص این خودرو طراحی‌شده‌اند و خودرو نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌تر و عریض‌تر شده است. رم،  تی آر ایکس را  به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز کرده است که با لاستیک‌های ۳۵ اینچی گودیر تریتوری آلترین هرجا اراده کند برود. برای اینکه تایرهای بزرگ در زیر تی آر ایکس جای بگیرند، گلگیرها عریض‌تر شده و بچه گلگیرها بزرگ‌تر طراحی‌شده‌اند. با این تغییرات، عرض کلی این رم آفرودی ۲۰۳ میلی‌متر از دیگر نسخه‌های رم ۱۵۰۰ بیشتر شده است.

طراحی داخلی رم 1500

رم 1500 مدل 2021

ظاهر تهاجمی و رمحت رم 1500 تی آر ایکس ربطی به داخل خودرو ندارد و طراحان رم تلاش کرده‌اند فضای یک سوپر اسپرت افرود را برای سرنشین‌ها فراهم کنند. تمام امکانات و نمایشگرها مخصوص عملکرد افرود خودرو است و مشتریان این سوپر اسپرت افرودی می‌توانند امکانات لوکس‌تری را در کابین درخواست کنند اما نسبت به مدل‌های قبلی رم تغییرات چندان ملموس نیستند. ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه کابین رم 1500 TRX می‌توان به نمایشگر بزرگ و سربالای جدید، نمایشگر ۱۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک پلاک مشخصات اختصاصی روی درب کنسول مرکزی اشاره کرد که روی این پلاک شماره وین، نوع پیشرانه و سوپرشارژر و همین‌طور میزان بوست و قدرت موتور ذکرشده است. قیمت اعلام‌شده برای این خودرو نزدیک به 70 هزار دلار است.

 

رم 1500 مدل 2021

رم 1500 مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها